Gå til innhold

Skal søke sosionomstudie-er redd for å ikke komme inn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei er i slutten av 20 årene og skal søke sosionom til høsten. Har sjekket poengrenser fra tidligere og jeg tenker å søke i Lillehammer,Fredrikstad, og Oslo hvertfall, men tviler jeg kommer inn i Oslo, ligger ca 5 poeng under snittet der, da har jeg vel ikke sjangs der?  Skal søke på andre studier også men har ikke helt bestemt meg enda. Men kommer til å bli kjempeskuffa om jeg ikke kommer inn noen steder. 

Anonymkode: 6c792...f75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 poeng under snittet er nok ikke godt nok. Ligger du bittelitt under har du en sjans, men ikke med 5 poeng. Om det er sosionom du vil bli så søk over alt. Det er som regel ikke så nøye hvor du kommer inn, bare du kommer inn. 

Anonymkode: a6285...7a1

• Liker 3
Skrevet

5 poeng under tidligere poenggrense er nok litt for optimistisk, dessverre. Jeg ville nok ikke ha satset på dette. Hvordan er det med Lillehammer og Fredrikstad da? 

Anonymkode: bfa9b...ea7

Skrevet

Dersom du virkelig vil bli sosionom, spiller det vel ingen rolle hvor du studerer til det. Når du søker via Samordna Opptak, fyller du inn de stedene du helst vil studere på de øverste plassene, også setter du opp studiesteder hvor snittet har vært en god del lavere enn ditt snitt etter det. Fjør du dette, skal det svært mye til for at du ikke kommer inn på et av studiestedene du har søkt. 

Anonymkode: de1b6...d62

• Liker 1
Skrevet

Finnes det noe annet lignende som ikke er altfor vanskelig å komme inn på? 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det noe annet lignende som ikke er altfor vanskelig å komme inn på? 

Det er flere skoler rundt om i Norge som har lave snitt, eller rett og slett åpent for alle. så vanskelig å komme inn på sosionomutdannelsen, er det ikke. Men du må flytte på deg.

Samordna opptak!

Anonymkode: ccef4...305

Skrevet

Hvis du virkelig vil bli Sosionom søker du i Bodø som bare har 37.8 i ordinær kvote. Ellers så må du se etter andre studier. Du kan ikke få både i pose og sekk. 

Enten må du søke deg innpå drømmestudiet ditt og bo der i tre år, ellers så blir du boende der du bor og tenker over hvor dumt det var av deg å ikke ta en bachelor i fineste nord. 3 år av livet ditt er INGENTING. 

Anonymkode: ee990...eee

• Liker 1
Skrevet

Så du hva snittet var i Bergen?

Anonymkode: 65e5d...0d0

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du hva snittet var i Bergen?

Ordinær kvote 51.9
Kvote for førstegangsvitnemål 45.5

Anonymkode: 968a8...768

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:
Ordinær kvote 51.9
Kvote for førstegangsvitnemål 45.5

Anonymkode: 968a8...768

Ok, holder seg jevnt da, var ferdig utdannet for en del år siden, samme da.

Skrevet

45,9 i Lillehammer og 48 i Fredrikstad. 50,3 i Oslo. Hvorfor gjør du ikke noe for å forbedre karakterene dine, TS??

Anonymkode: f49c0...e80

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

45,9 i Lillehammer og 48 i Fredrikstad. 50,3 i Oslo. Hvorfor gjør du ikke noe for å forbedre karakterene dine, TS??

Anonymkode: f49c0...e80

Støtter denne, fordypning kan gi deg noen kjappe poeng, hvis ikke jeg tar feil er det 3.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Støtter denne, fordypning kan gi deg noen kjappe poeng, hvis ikke jeg tar feil er det 3.

4.

Anonymkode: bfa9b...ea7

Skrevet

Hva da fordypning? 4 poeng?

Anonymkode: e8c7d...983

Skrevet

Jeg skal også søke dette studiet til høsten. Her (aust agder) ligger grensa på 49,6 (?)

Jeg tok opp fag og krysser alle fingre for at jeg kommer inn! 

Anonymkode: caa65...55c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skal også søke dette studiet til høsten. Her (aust agder) ligger grensa på 49,6 (?)

Jeg tok opp fag og krysser alle fingre for at jeg kommer inn! 

Anonymkode: caa65...55c

Ikke tærene?.....

Skrevet

Hva med barnevernspedagog? Da kan du få stort sett de samme jobbene. :)

Anonymkode: 67447...bbf

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med barnevernspedagog? Da kan du få stort sett de samme jobbene. :)

Anonymkode: 67447...bbf

Er vel like høyt snitt der og, skulle bare mangle..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...