Gå til innhold

Katten begynte å halte idag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg sto opp idag så la jeg merke til at han halter på den ene forfoten. Han går rundt omkring like mye som han ellers pleier, og har veldig lyst til å gå ut, spiser og drikker gjør han også. For meg virker det ikke som han har vondt, men jeg har jo hørt at katter ikke viser at de har vondt...

Jeg vet ikke hva som har skjedd for jeg kan virkelig ikke huske at han halta når vi gikk å la oss igår. Eneste kan jo være at han har hoppet ned fra et ganske høøyt klorestativ igår tidligere på kvelden..

Noen som har opplevd før at katten plutselig halter? Når bør jeg ringe dyrlege? Han har ikke fått vært ute idag.

Anonymkode: bdfbe...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anthrax

Hvis han ikke har vært ute så er det ikke kattebitt, og det er veldig bra. Klem, strekk og kjenn litt hvor i beinet han har vondt og for å utelukke et brudd. Reagerer han veldig kan smertestillende fra vet være et alternativ, men som oftest så går det seg greit til i løpet av et par dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde med vår for noen uker siden, vi vurderte dyrlegen men dette gikk over av seg selv etter 4 dager ca :) Og joda, katter viser at de har vondt ved å "gjemme" seg. Du kan også prøve å kjenne på beine til pus for å se om han reagerer. Vår pus lot oss ikke ta på den, og lå for seg selv i 3 dager før han var helt fin igjen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anthrax skrev:

Hvis han ikke har vært ute så er det ikke kattebitt, og det er veldig bra. Klem, strekk og kjenn litt hvor i beinet han har vondt og for å utelukke et brudd. Reagerer han veldig kan smertestillende fra vet være et alternativ, men som oftest så går det seg greit til i løpet av et par dager :)

Akkurat nå, Forever22 skrev:

Samme skjedde med vår for noen uker siden, vi vurderte dyrlegen men dette gikk over av seg selv etter 4 dager ca :) Og joda, katter viser at de har vondt ved å "gjemme" seg. Du kan også prøve å kjenne på beine til pus for å se om han reagerer. Vår pus lot oss ikke ta på den, og lå for seg selv i 3 dager før han var helt fin igjen! :) 

Takk for svar, jeg har prøvd å kjenne litt på foten sånn forsiktig ihvertfall, for jeg tørr ikke å klemme for hardt, jeg vet uansett ikke hva jeg skal se etter. Han har ikke noe problem med at jeg tar på han og viser ingen smerte. Jeg studerte også under selve poten i tilfelle det lå noe stein der.

Han gjemmer seg ikke, men går rundt nesten som vanlig. Istad hoppa han til og med opp på spisebordet fra gulvet☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, jeg har prøvd å kjenne litt på foten sånn forsiktig ihvertfall, for jeg tørr ikke å klemme for hardt, jeg vet uansett ikke hva jeg skal se etter. Han har ikke noe problem med at jeg tar på han og viser ingen smerte. Jeg studerte også under selve poten i tilfelle det lå noe stein der.

Han gjemmer seg ikke, men går rundt nesten som vanlig. Istad hoppa han til og med opp på spisebordet fra gulvet☺

Okei :) Men dette kan jeg nesten garantere at går over! er jo bare til å se det litt an noen dager! lykke til med pus :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det har nå gått 8 dager han har blitt en god del bedre enn første dagene, men han halter fortsatt😔 ganske sikker på at han ikke har det vondt, han hopper rundt og opp på klorestativet og er mye ute.

Når ville dere tatt kontakt med dyrlegen? Burde jeg ringe ned å høre til neste uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig må du dra til veterinær! Helt utrolig at det går ann å la dyret sitt gå haltende rundt! For fa!

Anonymkode: 99251...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har nå gått 8 dager han har blitt en god del bedre enn første dagene, men han halter fortsatt😔 ganske sikker på at han ikke har det vondt, han hopper rundt og opp på klorestativet og er mye ute.

Når ville dere tatt kontakt med dyrlegen? Burde jeg ringe ned å høre til neste uke?

IDAG! Om du trenger hjelp til å forstå helt grunnleggende ting om dyrehold så er dette kroneksempel på det ræva katteholdet folk holder på med!!

Anonymkode: 99251...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle tatt kontakt med dyrlegen første dagen.

Anonymkode: 4c821...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...