Gå til innhold

Når vil det være best å flytte ut og få seg nytt sted å bo?(Tromsø)Mai eller juni?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg studerer i Tromsø og har til nå leid privat. Ønsker å flytte siden her jeg bor nå er både usentralt og dyrt. Har mest lyst til å bo hos studentsamskipnaden,men der kan det jo være vanskelig å få seg noe. Er derfor litt usikker på om jeg skal flytte i mai eller juni.

Når vil det være størst mulighet for å få seg et nytt sted å bo? Jeg er klar over at jeg kanskje må leie privat igjen, men lurer på om det er vanskeligere i juni enn i mai?

Anonymkode: ec5ba...94d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

både og, de fleste studentene avslutter skoleåret i mai, og sier opp med utflytting 1 juni. Derav er det nok flere ledige boliger i juni, men mange legges ut allerede fra mai av. Har du lang oppsigelsestid der du bor nå? og har du eventuelt råd til dobbel leie i juni? 

Skrevet

Jeg har 3 måneder oppsigelse. Har egentlig ikke råd til dobbel, men om jeg må så kan jeg sikkert låne.

Skrevet

Kan du ikke snakke med utleier om det er mulig å slippe unna oppsigelsestiden dersom utleier får ny leietager raskt? Vår utleier syntes det var greit og hun hadde nye leieboere bare dager etter at vi hadde flyttet. Det er jo ikke akkurat ett problem å finne leietakere der. Jeg hadde aldri turt å si opp før jeg var sikker på at jeg hadde ett alternativ. 

Anonymkode: 07e6f...c85

Skrevet

Jeg har tenkt å si opp. Må ha hjelp til å flytte også så kan ikke bare flytte ut på dagen, men tenker at det skal gå greit så lenge jeg bruker litt tid på det.

Skrevet

Kan forvente tidlig i juni som innflyttingdato både når det gjelder privat og gjennom samskipnaden. Ville dermed ha satset på dette, og heller være litt mer på Samskipnaden i mai (dvs ringe) og forhøre om det er noe som åpner seg. Det er alltid lurt å regne med litt overlapp. 

Anonymkode: a6c10...e9a

Skrevet

Ok,det passer egentlig best uansett med juni siden jeg har semesteroppgave og eksamener i mai,men må man så man :)

Ja,håper sånn at jeg får noe hos studentsamskipnaden. Det er svindyrt å leie her oppe.

Skrevet

I juni ish, da de fleste avslutter studier og drar hjem. Hvis du vil ha hybel hos studentskipnaden så søk nå, er lange ventelister. Bor selv i dramsvegen (smørbukklia 5), - annbefales på det sterkeste. Breivika er sentralt mtp skolevei, men søk heller andre steder (noe problemer ang renhold, sosialt liv og bråk der, da det bor veldig mange fordelt på få kjøkken). 

Hvor mye betaler du nå? 

- Student og ansatt hos studentskipnaden ved UIT :) 

Anonymkode: 6620f...2e8

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I juni ish, da de fleste avslutter studier og drar hjem. Hvis du vil ha hybel hos studentskipnaden så søk nå, er lange ventelister. Bor selv i dramsvegen (smørbukklia 5), - annbefales på det sterkeste. Breivika er sentralt mtp skolevei, men søk heller andre steder (noe problemer ang renhold, sosialt liv og bråk der, da det bor veldig mange fordelt på få kjøkken). 

Hvor mye betaler du nå? 

- Student og ansatt hos studentskipnaden ved UIT :) 

Så jeg kan søke nå altså? Tenkte jeg ikke på, men jeg er ikke prioritert søker. Kan kanskje få noe allikevel da.

Nå betaler jeg 7000, og det er litt mye synes jeg. Spesielt siden det er såpass usentralt som det er.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg kan søke nå altså? Tenkte jeg ikke på, men jeg er ikke prioritert søker. Kan kanskje få noe allikevel da.

Nå betaler jeg 7000, og det er litt mye synes jeg. Spesielt siden det er såpass usentralt som det er.

Ja du kan søke når som helst. Søknaden din er gyldig i 3 mnd på boligtorget, når det har gått litt over 2, så bare forlenger du den. Best å søke tidlig så blir du prioritert før de som søker sent iallefall. 

Ja skjønner at det er litt i dyreste laget :)  Lykke til, og si ifra hvis det er noe du lurer på :) 

• Liker 1
Skrevet

Tromsdalen er litt usentralt det også, men der kan du finne rimelige hyblelleiligheter for 5500-6000kr :)
Tromsøya, er det gjerne 5000-6500kr for rom i kollektiv :)

Jeg ville egentlig bare startet å sett rundt egentlig.

Boligmarkedet i Tromsø kan være ganske stram, noen går lenge uten boplass,slik at de enten må si opp skoleplass eller jobb..
Så ikke si opp nå, men let rundt allerede nå ^^
Så kan det hende du finner en hybel som er klar f.o.m april/mai :)

Skrevet
16 timer siden, Chibi skrev:

Tromsdalen er litt usentralt det også, men der kan du finne rimelige hyblelleiligheter for 5500-6000kr :)
Tromsøya, er det gjerne 5000-6500kr for rom i kollektiv :)

Jeg ville egentlig bare startet å sett rundt egentlig.

Boligmarkedet i Tromsø kan være ganske stram, noen går lenge uten boplass,slik at de enten må si opp skoleplass eller jobb..
Så ikke si opp nå, men let rundt allerede nå ^^
Så kan det hende du finner en hybel som er klar f.o.m april/mai :)

Tromsdalen er ikke usentralt, tar bare ti minutter over brua til sentrum og busstilbudet er veldig bra.

Skrevet
2 timer siden, mmd skrev:

Tromsdalen er ikke usentralt, tar bare ti minutter over brua til sentrum og busstilbudet er veldig bra.

Spørs vel hvor i Tromsdalen en bor. Jeg bor der nå, og kunne godt bodd her, men ikke akkurat her. Tar ikke så lang tid til sentrum uten forsinkelser, men ender opp med å bruke minst en halvtime til universitetet.

Bussen her går også kun hver halvtime.

Skrevet

Bor på Kvaløya i hybel, og har tenkt å flytte ut til sommeren😊 betaler 6300 inkl strøm, tv og nett.  Helt ny hybel inkl alt av møbler. buss til uit går rett nedfor min hybel. Kanskje du kunne flyttet mer usentralt?😊 i juni flytter mange ut, men da er det også rush av nye studenter. . 

Anonymkode: 1bdd7...065

Skrevet

Enda mer usentralt? Eh, hvorfor det?

Skrevet
11 timer siden, mmd skrev:

Vet det, har bodd flere år i Tromsø XD

MEN...For en student kan Tromsdalen virke veldig usentralt - De fleste ønsker jo å bo i sentrum :) 

Skrevet
7 timer siden, Chibi skrev:

Vet det, har bodd flere år i Tromsø XD

MEN...For en student kan Tromsdalen virke veldig usentralt - De fleste ønsker jo å bo i sentrum :) 

Som jeg skrev så kommer det helt an på, og bussen er jo ofte forsinket. Noe som gjør at jeg ofte kommer for sent til buss nr. 2. Ikke går bussen særlig ofte heller,men kunne godt ha bodd i Tromsdalen. Bare ikke akkurat her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...