Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen som har peiling på matematikk fra VGS?

Jeg er inne på tanken på omskolering og enkelte universitetsstudier har matematikk R1 som opptakskrav. Jeg tok studiespesialisering i 2004 og hadde da  første året 1MY. Har forstått det som at det tilsvarer dagens 1P el. 1T(?) 

Har lest litt og ser at R1 bygger videre på 1T matten. Er det da slik at jeg må melde meg opp til 1T matten først og få karakter i denne eller kan jeg melde meg rett opp til R1?

Anonymkode: 8e1d1...5c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke T-matte for å ta R1 matematikk. Det er bare å melde seg opp til R1.

Anonymkode: 357de...cdc

Skrevet

Meld deg opp til R1.

Ville definitivt vurdert nettundervisning med Sonans! Jeg syntes R1 var vanskelig, men lettet veldig når jeg fikk pensumrelevante oppgaver, webinarundervisning og tilbakemeldinger :) 

Skrevet

Det er ikke et krav med 1T for å gå opp til R1 eksamen, men R1 pensum bygger videre på det du "skulle" ha lært i R1. Jeg tok R1 som privatist uten å ta 1T først, og det gikk greit.

Anonymkode: 97635...4f3

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke et krav med 1T for å gå opp til R1 eksamen, men R1 pensum bygger videre på det du "skulle" ha lært i R1. Jeg tok R1 som privatist uten å ta 1T først, og det gikk greit.

skulle ha lært i 1T skulle det stå.

Skrevet

Takk for svar dere :)  Tror jeg melder meg meg opp til R1. Samtidig som jeg på forhånd bruker litt tid på å sette meg inn i 1T, slik at jeg har et bedre grunnlag for å mester R1.

Anonymkode: 8e1d1...5c5

Skrevet

På mange privatistskoler har de et eget "forkurs" for de som skal ta R1 og kun har hatt p-matte fra før av. Jeg tok R1 på frisvold i fjor, og da hadde de et eget kurs med videoer, oppgaver, og løsningsforslag til oppgavene som man kunne ta før den ordentlige skolen startet. Det var gull verdt!

Anonymkode: a1319...47f

Skrevet

Du trenger ikke ta R1 heller om du synes det blir for vanskelig, du kan ta s1 og s2 som tilsvarer r1 :)

Anonymkode: 45b37...37e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...