Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Tenkte vi kunne lage en tråd til alle oss som skal søke oss inn på sykepleien nå til høsten.
Det er nok en del av oss, da snittet bare øker og øker!

Hvor skal du søke? Og hvor mye tror du snittet kommer til å øke på din studieplass? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte å bumpe denne tråden for det er litt morsomt å se om noen kommer på min skole til høsten :D

Jeg begynner 3. året etter sommeren og kan bare si at du har valgt en fantastisk utdanning 

• Liker 1
Skrevet

I og med at snittet økte såpass mye som det gjorde i fjor, tror jeg ikke det øker så voldsomt mye i år :-) Jeg skal søke sykepleien til høsten. Hvor skal du søke?

Anonymkode: 81980...ded

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

I og med at snittet økte såpass mye som det gjorde i fjor, tror jeg ikke det øker så voldsomt mye i år :-) Jeg skal søke sykepleien til høsten. Hvor skal du søke?

Jeg håper inderlig det ikke gjør det.. Skal søke selv :)

Anonymkode: ce034...011

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper ikke jeg heller! Men tenker at det må på en måte øke når det virker såpass populært liksom..
Jeg skal egentlig søke overalt :) Har mest lyst til Oslo da, men det virker som VID er det mest realistiske mtp på snittet mitt. VID har jeg hørt litt dårlig om..Hva med deg?

Skrevet
2 minutter siden, Bonobo skrev:

Håper ikke jeg heller! Men tenker at det må på en måte øke når det virker såpass populært liksom..
Jeg skal egentlig søke overalt :) Har mest lyst til Oslo da, men det virker som VID er det mest realistiske mtp på snittet mitt. VID har jeg hørt litt dårlig om..Hva med deg?

Kommer fra Førde selv så er et naturlig alternativ for meg, skolen skal visst være en av de beste i Norge. Har bodd på østlandet i fire år nå, så vet ikke helt om jeg ville taklet overgangen å flytte hjem igjen. Har også hørt mye bra om Gjøvik.

Om jeg kunne valgt fritt ville jeg studert i Bergen, men der er snittet over 5 så det kan jeg bare droppe.. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer fra Førde selv så er et naturlig alternativ for meg, skolen skal visst være en av de beste i Norge. Har bodd på østlandet i fire år nå, så vet ikke helt om jeg ville taklet overgangen å flytte hjem igjen. Har også hørt mye bra om Gjøvik.

Om jeg kunne valgt fritt ville jeg studert i Bergen, men der er snittet over 5 så det kan jeg bare droppe.. 

Førde vurderer jeg også faktisk! Også har de jo både høst og vår start der, sant? Så man får jo liksom to sjanser. Bodø er også under lupen. Men den har vet jeg lite om, sånn fra tidligere studenter eller nåværende. 

Skrevet
Akkurat nå, Bonobo skrev:

Førde vurderer jeg også faktisk! Også har de jo både høst og vår start der, sant? Så man får jo liksom to sjanser. Bodø er også under lupen. Men den har vet jeg lite om, sånn fra tidligere studenter eller nåværende. 

Ja, Førde har start både på våren og høsten. Tror de fleste som studerer her er ganske fornøyde. Skolen gjør det bra på karaktermålingene og det er en fin og koselig liten by. 

Bodø ja! Jeg har sett at det meste ligger på rundt 3-4 i snitt oppe i Nord, så kommer jo inn på alt der. Meeen jeg er litt for glad i milde vintre til at jeg kan bosette meg der oppe tror jeg haha 

Hvor gammel er du og hvor kommer du fra?

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, Førde har start både på våren og høsten. Tror de fleste som studerer her er ganske fornøyde. Skolen gjør det bra på karaktermålingene og det er en fin og koselig liten by. 

Bodø ja! Jeg har sett at det meste ligger på rundt 3-4 i snitt oppe i Nord, så kommer jo inn på alt der. Meeen jeg er litt for glad i milde vintre til at jeg kan bosette meg der oppe tror jeg haha 

Hvor gammel er du og hvor kommer du fra?

Ja, det hae jeg også hørt! Men ligcer skolen sentralt  byen?:)  bodø er det 4,6 og i tromsø er det 5, 4 så nei du! Men kanskje du søker førstegangs? Jeg søker andregangs så er jo endel forskjell der:)  23 år, fra Østlandet! Men har bodd og studert rundt omkring etter vgs!

Skrevet
5 minutter siden, Bonobo skrev:

Ja, det hae jeg også hørt! Men ligcer skolen sentralt  byen?:)  bodø er det 4,6 og i tromsø er det 5, 4 så nei du! Men kanskje du søker førstegangs? Jeg søker andregangs så er jo endel forskjell der:)  23 år, fra Østlandet! Men har bodd og studert rundt omkring etter vgs!

Oja, er det såpass ja?

Jeg søker på andregangskvota også, har tatt opp fag i høst og i vår og regner med snittet blir på rundt 4,9 med alderspoeng til sommeren. Førstegangssnittet mitt var 3,5 så det kunne ikke brukes til noe som helst fornuftig haha

Skolen ligger sentralt. Men så skal det sies at alt er sentralt i Førde da det er en liten by. Kommer deg vel rundt med buss på maks 10 minutter innenfor byen tenker jeg. 20 minutters gåtur fra skolen til sentrum og 5 minutter med buss

Skrevet (endret)

Oi, det er skikkelig bra jobba! Jeg har 4,6 per d.d men skal ta opp et fag nå i vår som jeg fikk 2 som trekker meg jo sevfølgelig veldig ned. Håper å øke den til toppen :)) 

Det hørtes skikkelig koselig ut! Jeg liker å bo nærme til ting. Men angående nord, jeg har bodd noen år nordover og det er sykt til å anbefale. Det er ikke mye kaldere enn her nede og generelt skikket bra studentliv. Det eneste jeg vet er at det blåser veldig mye i bodø! Så det trekker B ned for min del mtp været

Endret av Bonobo
Skrevet

Lær dere å skille begreper som poengsum og snitt. Poenggrensene som er oppført fra år til år er selvsagt poengsummen til den siste som ble tatt inn. Poengsum er også noe annet enn karaktersnitt

Anonymkode: e2a03...36a

• Liker 1
Skrevet

Hei, jeg skal søke sykepleien i Tromsø!

I fjor var jeg veldig spent på hvordan poenggrensen ville flytte på seg siden det var så mye snakk om at ville øke noe innmari. Poenggrensen økte ikke med så mye, så jeg satser på det samme i år, og er temmelig sikker på at jeg får plass. (Førstegangsvitnemål, pluss nordnorsk kvote). 

Ellers kan jeg si at jeg kommer fra Bodø selv, og jeg har hørt at sykepleierutdanningen her er veldig god med godt samhold og gode lærere. Byen i seg selv er ikke så stor, men den er veldig fin, og skal være en god studentby. Vinden er ikke  ille, man blir vant til den, og vinteren blir mildere for hvert år. ;)

Skrevet
11 minutter siden, Elijeno skrev:

Hei, jeg skal søke sykepleien i Tromsø!

I fjor var jeg veldig spent på hvordan poenggrensen ville flytte på seg siden det var så mye snakk om at ville øke noe innmari. Poenggrensen økte ikke med så mye, så jeg satser på det samme i år, og er temmelig sikker på at jeg får plass. (Førstegangsvitnemål, pluss nordnorsk kvote). 

Ellers kan jeg si at jeg kommer fra Bodø selv, og jeg har hørt at sykepleierutdanningen her er veldig god med godt samhold og gode lærere. Byen i seg selv er ikke så stor, men den er veldig fin, og skal være en god studentby. Vinden er ikke  ille, man blir vant til den, og vinteren blir mildere for hvert år. ;)

Så spennende! Gled deg til Tromsø :)
Takk for info om Bodø! Jeg leste faktisk nå i stad at fadderuka i Bodø har blitt kåret til den beste i Norge. Det er ganske kult når det ikke er den største skolen i Norge akkurat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...