Gå til innhold

Kjære fraskilte menn over 40...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp meg litt... 

Jeg har datet en stund og møtt mange flotte menn. Men det virker som om dere har en ting felles: Relasjonsissues og "eks-komplex"... 

Enten er dere så fokusert på "gærn eks" at dere knapt ser det dere har foran dere. Eller så har dere tilknytningsproblemer eller grøsser ved tanken på forpliktelse. 

Jeg blir litt oppgitt, og lurer egentlig på om dere panikkdater uten å være ferdig, eller hva som rører seg. 

Dette gjelder selvsagt ikke alle - men svært mange! 

Anonymkode: 86fd6...7d2

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff ja, har også møtt min dose av disse. 

Anonymkode: 342e9...018

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uff ja, har også møtt min dose av disse. 

Anonymkode: 342e9...018

Ikke sant? Blir spennende å se om noen av dem kan fortelle hvorfor det er sånn! 

Skrevet

Jeg er fortsatt gift, men jeg kan gi deg noen headsup i forhold til problemet. Dette er overordnede generaliseringer, ikke den endelige sannhet. Tåpelig å nevne det, men mange henger seg opp i det.

Jeg er 50. Det betyr at jeg i all praksis er ferdig med barn, jeg er voksen og har bygd opp en livsrutine jeg har fintunet til min tilfredstillelse. Det betyr at enhver potensial partner som kommer i min vei, blir vurdert ut i fra hva personen tilfører mitt liv og hvor enkelt hun kan integreres i slik jeg har det. Det er på dette tidspunktet lite interesse for hva vi kan bygge sammen eller utvikle, men hvor uproblematisk du kan falle inn i det livet jeg allerede har. I mitt spesifikke tilfelle er det lite trolig at jeg ville gått inn i ett forpliktende forhold igjen noen gang hvis jeg ble skilt (muligens hvis sexen er spektakulær); Jeg ser lite en partner kan tilføre livet mitt på dette tidspunkt som kan forsvare at vi skal bygge en forpliktelse og flytte sammen.

Jeg har vært i ett forhold i 35 år. Jeg har levd dobbelt så lenge med min kone som jeg har levd med min mor. Hun er derfor standaren for alle kvinner jeg møter, på godt og vondt. 35 år er LENGE, det preger deg fundementalt. Det er latterlig å tro at jeg etter 2-3 år som singel skal ha glemt henne eller være ferdig med henne; det er som å smelte ut all armeringen i ett betonghus og forvente at det er strukturelt uendret. 

• Liker 29
Skrevet

Som kvinne er jeg selv slik, tror det blir vanskeligere å ha troen på den store kjærligheten når man har forsøkt det før noen ganger. Klarer ikke se på en ny partner med like naive øyne som når jeg var yngre. De fleste er rett og slett ikke verd en stor investering av følelser, håp og tro. 

Anonymkode: 629d7...c91

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp meg litt... 

Jeg har datet en stund og møtt mange flotte menn. Men det virker som om dere har en ting felles: Relasjonsissues og "eks-komplex"... 

Enten er dere så fokusert på "gærn eks" at dere knapt ser det dere har foran dere. Eller så har dere tilknytningsproblemer eller grøsser ved tanken på forpliktelse. 

Jeg blir litt oppgitt, og lurer egentlig på om dere panikkdater uten å være ferdig, eller hva som rører seg. 

Dette gjelder selvsagt ikke alle - men svært mange! 

Er ikke dette ganske åpenbart?

Om dama de skilte seg fra hadde vært en ok person, så hadde de vel ikke akkurat skilt seg?

Jeg tror mange som er voksne og på datemarkedet innbiller seg at de de dater er så forferdelige. Men sier det ikke like mye om dere selv at dere er single i voksen alder, dere er vel ikke nødvendigvis de enkleste og mest datevennlige dere heller?

Anonymkode: fa658...e72

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke dette ganske åpenbart?

Om dama de skilte seg fra hadde vært en ok person, så hadde de vel ikke akkurat skilt seg?

Jeg tror mange som er voksne og på datemarkedet innbiller seg at de de dater er så forferdelige. Men sier det ikke like mye om dere selv at dere er single i voksen alder, dere er vel ikke nødvendigvis de enkleste og mest datevennlige dere heller?

Noen av oss er enker... Her er forenklingens lys ganske sterkt, eller? 

Men hvorfor date, hvis man tror man dater en drage? 

Det som føles sterkest er faktisk mannens forventning til falitt. 

@DruidTakk! Jeg tror deg! 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du enke?

Skrevet
Sitat

Ellers skilte damer seg fra elendig partnere lol - og da sitter en mann som klarer ikke å komme over hun fordi hun er helt FANTASTISK! 

Anonymkode: 6975e...e8b

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du enke?

Jeg gidder ingen kverulantdiskusjon i dag, og ville du vært like uhøflig dersom du sto overfor meg? Men ha det er jeg... 

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor date hvis man tror man dater en av disse:

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Relasjonsissues og "eks-komplex"... 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder ingen kverulantdiskusjon i dag, og ville du vært like uhøflig dersom du sto overfor meg? Men ha det er jeg... 

Det er da ikke jeg som er uhøflig her, det er du. Se hvordan du beskriver fraskilte menn over 40.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellers skilte damer seg fra elendig partnere lol - og da sitter en mann som klarer ikke å komme over hun fordi hun er helt FANTASTISK! 

Anonymkode: 6975e...e8b

Det var da svært så mange fantastiske damer og forferdelige menn som er ute på datingmarkedet da!

• Liker 4
Skrevet

...e72, du kupper tråden og gjør dette til en persondiskusjon om meg personlig. Vær så snill og ikke skriv mere dersom du ikke kan bidra konstruktivt, så slipper jeg å rapportere. Takk... 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...e72, du kupper tråden og gjør dette til en persondiskusjon om meg personlig. Vær så snill og ikke skriv mere dersom du ikke kan bidra konstruktivt, så slipper jeg å rapportere. Takk... 

Slapp bare av, jeg kan rapportere den selv.

Skrevet

i de fleste skilsmisser i dag er det kvinnen som skiller seg fra mannen.
det er hun som er misfornøyd, det er hun som kjefter og klager og det er hun som forlater han.
selvsagt vil dette påvirke menn negativt. 

• Liker 5
Skrevet

Druid: ingen skal glemme noen etter et helt liv. Det er det psykelige gal eks fokuset det menes slik jeg leser det. Og jeg har møtt min del av de. Elsker når folk har fine forhold med ekser like mye som jeg misliker de som kun har fokus på hvor fæl hun er. Hele tiden. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller så har dere tilknytningsproblemer eller grøsser ved tanken på forpliktelse. 

Dette er nok ofte like gjerne et utslag av at de dater noen som viser seg å ikke nå opp til kravene de har for å binde seg. Tilknytningsproblemer har en tendens til å forsvinne som dugg for solen hvis 'den rette'  skulle dukke opp.

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, Scott skrev:

Dette er nok ofte like gjerne et utslag av at de dater noen som viser seg å ikke nå opp til kravene de har for å binde seg. Tilknytningsproblemer har en tendens til å forsvinne som dugg for solen hvis 'den rette'  skulle dukke opp.

Det er mulig Scott, men her har også vært prøvd lengre "forhold" ... Der man har gitt opp fordi man hele tiden må forholde seg til konflikt med eks. Det er slitsomt i lengden med eder og galle og drittforbanna mann som ødelegger helga, fordi overlevering av barn ikke kan skje uten at gammel dritt hentes frem. 

Greit at det kan være ei heks innblandet, men noen må være den som setter grenser og går videre, spesielt når den hevder å elske den en skal tilbringe helga med? Noen menn virker livredd for å bare smile - si "ikke nå" og kjøre hjem igjen! 

Skrevet

Ifølge en venninne av meg er fraskilte menn i den aldergruppen mest interessert i å snakke av seg eksen og teste attraksjonsverdien sin de første par årene etter skilsmissen. Du får teste de som ikke er helt nyskilte og se om det går bedre :)  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...