Gå til innhold

Drikkemas på fest.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 25 år og har begrenset alkoholinntaket mye det siste året, eller siste årene. Jeg har hatt det med å bli ganske full på fest, og med tiden har det blitt helt uutholdelig å gå og kjenne på giften som har vært i kroppen dagen(e) etterpå. I tillegg reagerer jeg med å få masse angst. Jeg kunne få små sorte hull fra kveldene før, begynne å gruble på "gjorde jeg det, eller tenkte jeg det bare?" Osv. Så når jeg er ute, drikker jeg gjerne ikke på vors, venter evt med drinken til baren , eller ikke drikke i det hele tatt. Men det er helt utrolig, det blir noe mas om man ikke drikker. Du trenger ikke danse sånn veldig mye MED drinken i hånden, det er ok så lenge du drikker. Men drikker man ikke, er noen alltid villig til å kjøpe og fortsetter å mase om du er helt sikker på at du ikke vil ha drikke. Når jeg sier at "nei, jeg vil absolutt ikke drikke:)" på en hyggelig måte og, kan folk bli sånn mutt og kalle en for kjedelig, sur osv. Festbrems :p. Jeg blir så forferdelig dårlig om jeg putter det der inni meg! Ikke engang dårlig , er gyldig grunn for å ikke drikke. Dette er faktisk verre å forsvare, enn å forsvare at man er veganer..

Anonymkode: bd177...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 25 år og har begrenset alkoholinntaket mye det siste året, eller siste årene. Jeg har hatt det med å bli ganske full på fest, og med tiden har det blitt helt uutholdelig å gå og kjenne på giften som har vært i kroppen dagen(e) etterpå. I tillegg reagerer jeg med å få masse angst. Jeg kunne få små sorte hull fra kveldene før, begynne å gruble på "gjorde jeg det, eller tenkte jeg det bare?" Osv. Så når jeg er ute, drikker jeg gjerne ikke på vors, venter evt med drinken til baren , eller ikke drikke i det hele tatt. Men det er helt utrolig, det blir noe mas om man ikke drikker. Du trenger ikke danse sånn veldig mye MED drinken i hånden, det er ok så lenge du drikker. Men drikker man ikke, er noen alltid villig til å kjøpe og fortsetter å mase om du er helt sikker på at du ikke vil ha drikke. Når jeg sier at "nei, jeg vil absolutt ikke drikke:)" på en hyggelig måte og, kan folk bli sånn mutt og kalle en for kjedelig, sur osv. Festbrems :p. Jeg blir så forferdelig dårlig om jeg putter det der inni meg! Ikke engang dårlig , er gyldig grunn for å ikke drikke. Dette er faktisk verre å forsvare, enn å forsvare at man er veganer..

Anonymkode: bd177...d12

Ha ha ha. Sånn har jeg aldri hatt det. Hva er gøy med å drikke så mye at folk ikke husker noe? Da er det ikke noe poeng i å feste da?
Jeg drikker alkohol jeg, men jeg drikker meg ikke sansløst dritings. Det orker jeg rett og slett ikke. Du får passe på sånn at folk ikke snubler og kommer seg trygt hjem da. ;) 

Jeg syntes det hørtes ut som noen skikkelig barnslige venner du har. Jeg kan drikke under de rette omstendigheter, men når det blir et gigantisk fyllekalas, velting av ting og bare roping og hyling så ser jeg ikke poenget, og da hadde jeg ikke brydd meg om noen av dem mente du var kjedelig i forhold til noe sånt for eksempel. 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke rart at du opplever mas når du tidligere var på samme nivå som de andre i omgangskretsen din. Også er det jo også det faktumet at omgangskretsen din tydelig er opptatt av festing og alkoholinntak. 

Det er ingen som legger seg opp i mitt alkoholinntak, enten jeg drikker mye, moderat eller avstår helt. Man kan jo undre seg over hvorfor.... 

Anonymkode: 8f908...d7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som legger seg opp i mitt alkoholinntak, enten jeg drikker mye, moderat eller avstår helt. Man kan jo undre seg over hvorfor.... 

Anonymkode: 8f908...d7c

Nei, nemlig men ts opplever det. Hvis man ikke vil drikke tresprit og headbange i fylla så er man kjedelig. Ja da får man vel bare være kjedelig og festbrems sånn de personene ser det da. Jeg hadde aldri brydd meg om at noen holdt på sånn (hvis de holder på sånn i det hele tatt) mener sånt om folk. Folk får drikke så mye dem vil egentlig. Det er ingen som skal be noen av dem om å slutte. :) 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags venner er det du har? Som kaller deg festbrems og ikke respekterer ditt valg? Høres ut som at enten så har du vokst fra dem. Kanskje du bør finne deg andre venner som har andre interesser enn fylla. Eller som kan gå på fest for å kose seg, uten å ha som mål å drikke mest mulig. "Å, jeg var sååååååå drita på lørdag" "Å, jeg også. Jeg måtte bli bært inn døra av taxisjåføren, ass...." "kuuuuuult".

Men jeg lurer også på. Hvordan er humøret ditt nå når du ikke drikker på fest? Er du i godt humør, eller sitter du og kjeder deg? Jeg vet med meg selv at jeg ikke kommuniserer så veldig bra med fulle folk om jeg er edru selv. Hva svarer man til noen som synes at knappen på skjorta di er den fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiineste i hele verden, liksom, og som 2 sekunder senere ligger og snorker i sofaen ved siden av deg? Og mas gjør vel ikke humøret bedre. Men til poenget mitt. Hvis du ser ut som om du kjeder deg på festen, så kan det være derfor de maser, fordi de kjenner deg, og vet at etter noen drinker så er det hæla i taket (før du blir dårlig).

Anonymkode: 5af72...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...