Simmis Skrevet 26. januar 2017 #1 Skrevet 26. januar 2017 Mellomste på 12 skal snart få regulering, men han må slutte å bite negler, men hva kan vi gjøre for å få han til å slutte? Reguleringen skal på om ca 1 mnd, og innen den tid må han ha sluttet sa reguleringstannlegen. Noen som har noen lure tips for å få han til å slutte med denne uvanen?
Simmis Skrevet 26. januar 2017 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2017 15 minutter siden, Magnifiq skrev: Ta på go'negl? Smaker dritt Tusen takk for tips, skal sjekke det ut
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #4 Skrevet 26. januar 2017 Lov en skikkelig belønning om han klarer å slutte, og små belønninger på mellomtrinn. Aner ikke hva dagens 12 åringer bryr seg om, men han må virkelig se verdien i å slutte selv. Nå tar jeg eksempel fra min barndom. En uke bitefri: et ekstra Kinderegg, jeg var storsamler, broren min fikk også et ekstra ett. En måned bitefri: Campingbil til Barbiene mine. Dette var på denne tiden mega-kult! Selvfølgelig begynte jeg å bite igjen etter to måneder fri, som en nervøs "coping" mekanisme (koblet til perfeksjonisme, selvtillit og konfliktskyhet). Du kan foreslå andre uvaner i stedet, om det kan være tilfellet her. Nå klikker jeg på penner når jeg har en jeg kan klikke på. Derfor kjøper jeg penner du ikke kan klikke på. Altså lettere å fikse en slik uvane enn neglebiting. Anonymkode: b96a8...87f
boblevann Skrevet 26. januar 2017 #5 Skrevet 26. januar 2017 Den neglelakken hjalp ikke i det hele tatt på meg. Puttet fingrene i munnen, kjente at det smakte vondt, tenkte jaja - nå har jeg allerede drittsmak i munnen - og bet videre. Belønning lignende det Ab over meg skriver, funket gull Sluttet for godt etter 1 mnd. Små belønninger i starten, etter 1 uke, 2 uker osv. Så fikk jeg en eske Belville lego (var det jeg ønsket meg) til 250 kr når neglene ble så lange at mamma måtte klippe dem
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #6 Skrevet 26. januar 2017 Ta kontakt med fagfolk, enten fastlegen, skolehelsesøster eller PPT og få faglige, gode råd og hjelp. Neglebiting er ikke noe man gjør uten grunn. Der ligger noe mer bak. Uvaner hos voksne slutter man ikke bare med, det samme gjelder for barn. Anonymkode: ff377...e50 1
boblevann Skrevet 26. januar 2017 #7 Skrevet 26. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ta kontakt med fagfolk, enten fastlegen, skolehelsesøster eller PPT og få faglige, gode råd og hjelp. Neglebiting er ikke noe man gjør uten grunn. Der ligger noe mer bak. Uvaner hos voksne slutter man ikke bare med, det samme gjelder for barn. Anonymkode: ff377...e50 Det syns jeg var veldig overdrevent... Jeg har bare kuttet ut uvaner både som barn, ungdom og voksen uten at det har hatt noen underliggende årsak. Det er som regel kun nettopp det: en uvane. 2
Ungdame97 Skrevet 26. januar 2017 #8 Skrevet 26. januar 2017 Gonegl hjalp meg veldig da jeg var yngre! Får kjøpt det på alle apotek tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå