Gå til innhold

Kollega som irriterer meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en kollega som går meg på nervene. Hun er veldig hyggelig men det blir liksom for mye av det gode. Og så er vi så totalt forskjellige som det går an å bli. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke vise min irritasjon, og jeg prøver å like henne men klarer det ikke. Er redd for at hun merker at jeg er annerledes mot henne i forhold til de andre, og jeg ønsker jo ikke å være slem med henne. Men samtalene er så utrolig uinteressante. Hun sier bare ting helt uten mening. Skal bare snakke for å snakke. Dersom en annen kollega f. eks kommer for å snakke meg meg om noe jobbrelatert kommer hun med en gang og skal være med i samtalen. Og ha en mening om alt, men det er liksom ikke faglige meninger bare hennes personlige meninger om ting som er helt irrelevant. Føler også at hun er veldig sladrete og jeg er ikke en sånn sladredame selv. Synes ikke noe om å høre på naboen hennes som har sånne og sånne problemer eller en hun spiller håndball med som har sånn og sånn mann. Kan heller ikke tulle med henne om noe for hun tar alt jeg sier seriøst og bokstavelig. Så jeg må på en måte tilpasse meg når jeg snakker med henne og kan ikke helt være meg selv. Noen andre som har tilsvarende problem og hvordan takler dere dette?

Anonymkode: 11606...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje denne personen ikke har så veldig mange venner utenfor arbeidsplassen, og derfor  forsøker å "over-kompensere" på jobben?    

Anonymkode: 5a907...a8b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å vær så barnslig a! Så lenge hun ikke er sleip å gjør jobben sin så la hun leve og ikke forvent at alle skal være som deg.

Anonymkode: cae12...8c8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid én kollega på en arbeidsplass. De er på ALLE arbeidsplasser. Bare vær glad for at hun bare er litt irriterende for deg, og ikke en sånnen som stapper hjulene dine fulle av kjepper hele tiden. Jeg vil heller ha en irriterende kollega enn han ene fyren som snakker ned til meg uansett hva jeg gjør. Han pleier også å jobbe direkte imot meg, går over hodet mitt og direkte til ledelsen, prøver å bestemme løsninger som er innen mitt felt, der han har NULL kompetanse. Fleiper ned viktigheten med jobben jeg gjør og er generelt et rasshøl. Så ja, hvis du vil kan vi godt bytte

Anonymkode: 5a3e9...d6e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke like alle og det er greit.

Jeg hadde derimot ikke latt noen "kuppe" en saklig samtale jeg har med noen. Da hadde jeg bare styrt samtalen over på det vi starten med igjen. På en vennlig måte selvsagt.

Anonymkode: b9b06...757

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en kollega som går meg på nervene. Hun er veldig hyggelig men det blir liksom for mye av det gode. Og så er vi så totalt forskjellige som det går an å bli. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke vise min irritasjon, og jeg prøver å like henne men klarer det ikke. Er redd for at hun merker at jeg er annerledes mot henne i forhold til de andre, og jeg ønsker jo ikke å være slem med henne. Men samtalene er så utrolig uinteressante. Hun sier bare ting helt uten mening. Skal bare snakke for å snakke. Dersom en annen kollega f. eks kommer for å snakke meg meg om noe jobbrelatert kommer hun med en gang og skal være med i samtalen. Og ha en mening om alt, men det er liksom ikke faglige meninger bare hennes personlige meninger om ting som er helt irrelevant. Føler også at hun er veldig sladrete og jeg er ikke en sånn sladredame selv. Synes ikke noe om å høre på naboen hennes som har sånne og sånne problemer eller en hun spiller håndball med som har sånn og sånn mann. Kan heller ikke tulle med henne om noe for hun tar alt jeg sier seriøst og bokstavelig. Så jeg må på en måte tilpasse meg når jeg snakker med henne og kan ikke helt være meg selv. Noen andre som har tilsvarende problem og hvordan takler dere dette?

Jobber du med mange kvinner? Hvor tett jobber dere i sammen? Kan du på en måte unngå henne? Dere er åpenbart to forskjellige personer ut i fra det du forteller om dette.
Hvis det er mange kvinner som jobber i sammen på din jobb så kan det lett bli en del tull. Dere er ikke en perfect match iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge hun ikke er sleip å gjør jobben sin så la hun leve og ikke forvent at alle skal være som deg.

Anonymkode: cae12...8c8

Enig med deg, men som jeg spurte ts om - er de mange kvinner som jobber i sammen? Da kan det lett bli kluss på tråden og de må være veldig forskjellige personer.

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har det også slik men ikke på jobb.. Er svigermor som er sånn..

Beste rådet, ta alt med,en klype med salt. Slapp av, ikke heng deg opp i ting for det blir bare irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær høflig men rolig og stille ovenfor henne, og unngå vennskapelig prat med henne. Send henne til andre om du kan.

Anonymkode: f752f...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke bare kvinner nei, og vi er såpass få at det er vanskelig å skygge unna. Skjønner at ikke alle kan like alle, og at folk må få lov å være forskjellige. Men jeg synes det er vanskelig når vi er såpass tett oppi hverandre at det blir mye snakk hver dag. Og jeg må ofte være falsk og det er slitsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulike mennesker på en arbplass.  

Legger vekt på å være høflig til alle. 

Anonymkode: a40fc...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...