Gå til innhold

Male over gulvbelegg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sett eksempel der man hadde malt gulvmaling over gulvbelegg. Resultatet ble bra.

Noen som vet om det går å male over gulvbelegg som har varmekabler under? Eller vil varmekabler svies og ødelegges?

Har gulvbelegg på det ene badet på hytten, og det har blitt så stygt med årene. Det har kommet noen mørke svimerker her og der på grunn av varmekablene.

Vil varmekabler ødelegges om man maler over gulvbelegget, eller vil malingen puste slik at det ikke blir for varmt? De stedene det har blitt merker på belegget til nå, er der det har stått noe, eller ligget matte.

Skal på hytten i påsken, og det frister helt sjukt å male over det stygge gulvbelegget! :fart2:

Anonymkode: 6037c...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maling på gulvbelegge r fint i noen uker, då begynner det å bli stygt. 

At de har varmekabler og får svimerker i gulvbelegget er faktsik ganske skremmende, for dette må skyldes en elektrisk feil. Var jeg eier av den hytta så hadde varmekablene blitt skrudd av, og sikringen satt passiv inntil elektrikker hadde sagt at alt var i orden. 

Male på varmekabelbelegg er galskap, særlig med svimerker i belegget.. (nå har du jo dokumentert godt i tilfelle brann, hva som er problemet, og forsikringsselskapet vil like å finne denne tråden.) 

Anonymkode: cf4b0...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Maling på gulvbelegge r fint i noen uker, då begynner det å bli stygt. 

At de har varmekabler og får svimerker i gulvbelegget er faktsik ganske skremmende, for dette må skyldes en elektrisk feil. Var jeg eier av den hytta så hadde varmekablene blitt skrudd av, og sikringen satt passiv inntil elektrikker hadde sagt at alt var i orden. 

Male på varmekabelbelegg er galskap, særlig med svimerker i belegget.. (nå har du jo dokumentert godt i tilfelle brann, hva som er problemet, og forsikringsselskapet vil like å finne denne tråden.) 

Anonymkode: cf4b0...9a2

På hvilken måte blir det stygt? Flekkes det opp eller hva skjer?

Det er vel ikke riktig å kalle det svimerker, men jeg kaller det for det. Det er ikke slik du tenker på. Det er fargede ting som avgir farge på belegget lettere på grunn av varmen. Fargen svir seg på en måte inn, men fra overflaten, ikke underfra kablene. Sikkert dårlig forklart, men fargen setter seg i belegget.

Fordi hytten er gammel, har jeg nettopp fått sjekket det elektriske anlegget, og bekreftet alt ok. Så der er det ingen fare for brann, heldigvis! :) I alle fall ikke fra det elektriske!

Det blir fuktig etter dusj, og farge suges raskere inn i belegget. Derfor bare merker der det har vært noen mørke fargede ting. Sjukt stygt! Belegget er gammelt og slitt, så er på en måte porøst, tar til seg sterke farger. Samme merkene kommer på belegg som er på rom uten varmekabler. Styggere på badet, men sikkert fordi det er lysere også. 

Varmekabler og det elektriske er så og si alltid av. Da fikk jeg svar på at man ikke skal male på belegg med varmekabler under. Får vente med å endre til oppussingen finner sted til sommeren da, da skal det fliser opp på bad og kjøkken! :fart2: :nordvesta:Og ja det skal utføres av fagfolk! :) 

Hadde bare håpet på en liten endring i påsken før gjestene ankommer. Vet du forresten om det samme gjelder fliser også som har kabler under? Om det er like galskap å male de også? Drømmer om litt farger! Ble litt fargerikt i dette innlegget så lenge, så får glede meg over det:fnise:

Anonymkode: 6037c...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...