Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om noen her er med i gruppa Lommevenner på facebook. Et veldig flott tiltak av hun som startet det, og det er mange dyktige og kreative mennesker som strikker eller hekler lommevenner. Men, dette er jo en gruppe med mange kjerringer som ikke klarer å forholde seg til gruppereglene. De skjønner ikke at et så stort opplegg til en viss grad må være organisert bl.a da enkelte hygieniske tiltak må utføres, men også fordi at ambulansene ikke kan bli rent ned av en skokk kjerringer. 

En annen morsom ting er at mange av disse kjerringene gir disse lommevennene navn. Å mange av dem legger ut bilder av barna sine med lommevenn og tekster som "datter/sønn synes lommevennen var så fin at h*n ville ha den første" Da tenker jeg, ok, men må du legge ut bilde av det da. Er ikke vitsen å glede barn som er i en lei, skremmende situasjon? Strikk gjerne til gullungen, men det har ingenting på den gruppen å gjøre. Toppen var når jeg så ei som hadde lagt ut bilde av sin mormor med en lommevenn trykket inn i hånden som hun hadde fått dagen før operasjon. Jeg tolket dette som en dement person og synes at personvernet burde telle mye her. 

Flere som reagerer på alt det rare voksne kvinnfolk får seg til å gjøre? 

Anonymkode: d9c17...6cf

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om noen her er med i gruppa Lommevenner på facebook. Et veldig flott tiltak av hun som startet det, og det er mange dyktige og kreative mennesker som strikker eller hekler lommevenner. Men, dette er jo en gruppe med mange kjerringer som ikke klarer å forholde seg til gruppereglene. De skjønner ikke at et så stort opplegg til en viss grad må være organisert bl.a da enkelte hygieniske tiltak må utføres, men også fordi at ambulansene ikke kan bli rent ned av en skokk kjerringer. 

En annen morsom ting er at mange av disse kjerringene gir disse lommevennene navn. Å mange av dem legger ut bilder av barna sine med lommevenn og tekster som "datter/sønn synes lommevennen var så fin at h*n ville ha den første" Da tenker jeg, ok, men må du legge ut bilde av det da. Er ikke vitsen å glede barn som er i en lei, skremmende situasjon? Strikk gjerne til gullungen, men det har ingenting på den gruppen å gjøre. Toppen var når jeg så ei som hadde lagt ut bilde av sin mormor med en lommevenn trykket inn i hånden som hun hadde fått dagen før operasjon. Jeg tolket dette som en dement person og synes at personvernet burde telle mye her. 

Flere som reagerer på alt det rare voksne kvinnfolk får seg til å gjøre? 

Ja, det er kjempe fint, men jeg er helt enig med deg. Det skulle nesten ikke ha vært lov, men det er sikkert ikke så lett. Tanken er god men vil neppe fungere i praksis. 
Det er sånne "husflid-damer" som gjør alt selv. De strikker alt i fra sengesett til bamser og klær selv. Gud forby hvis en bamse var kjøpt, eller at et barn fikk en kjøpt leke. De får tenke på at det er kjærlighet i hvert strikketak. 

Endret av fuglekvitter__
Skrevet

Hva i alle dager er en lommevenn? :P 

• Liker 2
Gjest Frus3rtSjokkiz
Skrevet

det lurte jeg på også, det hørtes ut som en lommelerke som var som en "venn". At det var et kodeord liksom, siden det sikkert ikke er over alt de kan si de har med lommelerke.:P 

Men tror det har med strikking og bytting å gjøre? :) 

Skrevet

Det er jo et fint tiltak men jeg lurer på hvor mange som er med kun for at andre skal fortelle dem hvor flinke og omtenksomme de er. Får alltid en flau smak i munnen av all denne fremvisinga som skjer. Ikke bare her men ellers også. "Se her, denne har jeg laget fordi jeg er så snill!!" 

Anonymkode: 57a99...46d

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Frus3rtSjokkiz skrev:

det lurte jeg på også, det hørtes ut som en lommelerke som var som en "venn". At det var et kodeord liksom, siden det sikkert ikke er over alt de kan si de har med lommelerke.:P 

Men tror det har med strikking og bytting å gjøre? :) 

Lommevenn er at man strikker en bamse etter en oppskrift som ligger i gruppa, så leverer man den fra seg og en kontaktperson i ambulanse tjenesten henter den. Bamsene skal så glede en unge som hentes i ambulansen.

Anonymkode: 1a5f8...437

Gjest Frus3rtSjokkiz
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lommevenn er at man strikker en bamse etter en oppskrift som ligger i gruppa, så leverer man den fra seg og en kontaktperson i ambulanse tjenesten henter den. Bamsene skal så glede en unge som hentes i ambulansen.

Anonymkode: 1a5f8...437

åhh, så fin ting å gjøre! :) synd at jeg ikke kan strikke.

Skrevet

Veldig bra tiltak. Og ja, det er en gjeng rare damer som legger ut en haug med bilder av det de har laget :fnise: Men de er litt søte og da.  Og vil virkelig hjelpe.  Så alt i alt et flott prosjekt med rare men hjertevarme og gode folk der altså. :nordvesta: Hærlig.  

Anonymkode: 0d459...cd0

Skrevet
26 minutter siden, Frus3rtSjokkiz skrev:

åhh, så fin ting å gjøre! :) synd at jeg ikke kan strikke.

Jeg kan bare strikke hullete skjerf...

Men den oppskriften så faktisk så enkel ut at jeg tror kanskje til og med jeg kunne lært det :tekola:

Skrevet

"Dette barnet har fått armen sin revet av, vi må få det til sykehus"

"her, gi denne bamsen slik at alt ordner seg"

• Liker 1
Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg er ikke på Lommevenner-gruppa, men jeg synes de håndarbeidsgruppene jeg er med i spammes ned av personer som tydeligvis har et sterkt behov for oppmerksomhet og bekreftelse på at de duger. 

Skrevet
38 minutter siden, Margit Spat skrev:

Jeg er ikke på Lommevenner-gruppa, men jeg synes de håndarbeidsgruppene jeg er med i spammes ned av personer som tydeligvis har et sterkt behov for oppmerksomhet og bekreftelse på at de duger. 

Helt enig. Også alle de som maskerer barna sine eller husdyrene sine i et uferdig strikketøy for å få vist de fram :O 

Skrevet

Jaja, la de nå vise det fram, da. Om det er for en god sak, så er det jo bra :) 

Skrevet (endret)
20 timer siden, Silje Lien skrev:

Jaja, la de nå vise det fram, da. Om det er for en god sak, så er det jo bra :) 

Jeg syntes ikke det, fordi som ts selv skriver:

Sitat

Men, dette er jo en gruppe med mange kjerringer som ikke klarer å forholde seg til gruppereglene. De skjønner ikke at et så stort opplegg til en viss grad må være organisert bl.a da enkelte hygieniske tiltak må utføres, men også fordi at ambulansene ikke kan bli rent ned av en skokk kjerringer. 

Dette burde de som jobber med dette ta opp med lommevennene. Dette skulle ikke vært lov. :hakeslepp: 
Hvis dette følger en som har hjernehinnebetennelse, hva gjør lommevennene da? Atte hæ? Det er snakk om barn de gjør dette til og med. Ja, det er bare en bamse og foreldrene til disse barna bestemmer selv, men hallo i luken (om selve gruppen om dette på facebook altså).

Det ser bra ut, og meningen er nok god om dette skal fungere er noe annet. Det går ikke rett og slett.

Endret av fuglekvitter__
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk ikke kan forholde seg til oppskriften, eller i det minste noe i nærheten. Idag var det ei som hadde lagt ut bilde av en bitteliten skilpadde hun hadde heklet. Den var søt, men langt ifra original oppskriften, og altfor liten. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor folk ikke kan forholde seg til oppskriften, eller i det minste noe i nærheten. Idag var det ei som hadde lagt ut bilde av en bitteliten skilpadde hun hadde heklet. Den var søt, men langt ifra original oppskriften, og altfor liten. 

Søtt, men det som ts skriver om hygiene og sånt når det gjeder lommevenner er viktig, og at ikke en skokk kvinner propper telefonlinjene ned hadde vært fint. Ts har et poeng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...