AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #2 Skrevet 26. januar 2017 Folk som alltid skal baksnakke andre Anonymkode: 68133...f5c 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #3 Skrevet 26. januar 2017 Jeg hadde en "negger" som kollega. En sånn som uansett hva noen sier, skal komme med masse negativt piss om det. Har Ole kjøpt seg El-bil, får han et langt foredrag om hvor dum han har vært for elbiler er jo bare drit. Dagen etter har Per kjøpt fossilbil, da får han et langt foredrag om hvor dum han har vært... Han elsket å kverulere. Han var ikke sur og sint, men trodde selv han var kul og intelligent når han kunne så mye om så meget. Man kunne ikke fortelle noe som helst uten at han skulle ødelegge gleden. Tor fortalte glødende av stolthet om tenåringssønnen som hadde klart å fullføre sitt første fullmrathon. De ble møtt med "Det var jo ikke akkurat en god tid", etterfulgt av oppramsing av hva som er bra tider. Det var så sykt irriterende. Han skulle blande seg i alt og spy negativitet over det. Anonymkode: 0be07...859 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #4 Skrevet 26. januar 2017 Jeg jobber med ei som jeg anser som verdens verste menneske. Hun er hjelpepleier, ekstremt(!) overvektig, ikke en blomst å se på og i tillegg har hun diverse udelikat kroppshår rundt omkring på jobben. Dette for meg er ikke ne grunn til å mislike noen, i det hele tatt, men hun er virkelig ufyselig! Hun dukker opp med lettbrusen og sjokoladebaren sin på morgenvakt hvor hun langer ut om alle sykdommene og plagene sine, for å se gå løs på alle andre sitt utseende og da spesielt de unge blonde. Hun sier alt i en tone som de fleste velger å tolke som "humoristisk" men det er for det første ikke noe morsomt over det og for det andre mener hun hvert eneste ord hun sier. Hun ler av dem, håner de nyutdannede sykepleierne, sprer rykter, stjeler maten(!) til de unge for å så si at de er jo så skrale fra før at de ikke trenger like mye mat som henne. Hun har barn hun utleverer så til de grader på sosiale medier og forteller alle uten barn at de må ikke finne på å få barn da barna deres kommer til å ende opp som mindre heldige utseendemessig. På toppen av det hele presterte hun å legge en brukt(!) tampong i hyllen til en av sykepleierne (tullet inn i papir, men likevel) som en spøk sykepleieren sluttet 2 uker senere. Anonymkode: 8b702...db4 7
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #5 Skrevet 26. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en "negger" som kollega. En sånn som uansett hva noen sier, skal komme med masse negativt piss om det. Har Ole kjøpt seg El-bil, får han et langt foredrag om hvor dum han har vært for elbiler er jo bare drit. Dagen etter har Per kjøpt fossilbil, da får han et langt foredrag om hvor dum han har vært... Han elsket å kverulere. Han var ikke sur og sint, men trodde selv han var kul og intelligent når han kunne så mye om så meget. Man kunne ikke fortelle noe som helst uten at han skulle ødelegge gleden. Tor fortalte glødende av stolthet om tenåringssønnen som hadde klart å fullføre sitt første fullmrathon. De ble møtt med "Det var jo ikke akkurat en god tid", etterfulgt av oppramsing av hva som er bra tider. Det var så sykt irriterende. Han skulle blande seg i alt og spy negativitet over det. Anonymkode: 0be07...859 Looooool aldri hørt det ordet før, men skjønner jo betydningen, men trodde du mente noe heeeelt annet hahaha!! Anonymkode: eeb1b...4eb 1
Happy_Face Skrevet 26. januar 2017 #6 Skrevet 26. januar 2017 Jeg hadde en tidligere kollega (jeg jobber heldigvis ett helt annet sted nå) som var temmelig "ustabil" når det kom til arbeidet som skulle gjøres. Plutselig var hun borte vekk, fordi hun skulle ut og ta seg en røyk / snus. Eller hun ble sittende og fikle med mobiltelefonen (og chatte med venninner) istedet for å arbeide. Minst en dag i uken kom hun et par timer for sent, fordi hun hadde vært på fest (til godt over midnatt!) kvelden før. I tillegg måtte hun flere ganger gå fra jobb ett par timer før hun egentlig skulle. Fordi hun fremdeles var fyllesyk, var trøtt, og hadde veldig vondt i hodet.. For eksempel hvis jeg og hun skulle samarbeide om noe. Så skulle hun begynne et par minutter i forveien, og jeg skulle komme etter når jeg var ferdig med ett par andre oppgaver. Men når jeg kom for å hjelpe henne, så var hun forsvunnet igjen. Ingen andre kollegaer hadde sett hvor hun ble av. Kanskje femten eller tjue minutter etterpå fant hun det for godt å dukke opp igjen. Da hadde hun brukt arbeidstiden på å stikke til en liten butikk et stykke fra arbeidsplasen, fordi hun hadde lyst på brus + kjøpe seg mer røyk. I tillegg ble hun sittende å fikle med mobiltelefonen / skravle med noen hun kjente. Fordi hun planla en tur "på byen" etter arbeidstid. Å planlegge fylle-tur på byen var jo selvfølgelig veldig mye viktigere enn å faktisk gjøre arbeidet sitt. Det nyttet ikke å nevne dette til avdelingsleder heller. For den lederen likte ikke konflikter eller bråk. Så ting ble det aldri gjort noe med. I tillegg risikerer den som klagde å få stempel som "bråkebøtte" hvis de klagde over hvor lite noen gadd å jobbe. og hvis noen tok opp disse tingene med hun det gjaldt, så ble hun veldig irritert og grinete. Så gikk hun til alle andre for å sutre over at noen klagde over arbeidsinnsatsen hennes. 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #7 Skrevet 26. januar 2017 Mer en generell betraktning: Kolleger som sitter og leser VG på nett mens man selv løper rumpen av seg, dropper lunsj og jobber overtid. Generelt folk som yter lite, men samtidig krever mye, både av forståelse fra alle andre (men du må ikke tro at denne typen er villig til å vise gjensidig forståelse for andre), tilrettelegging og fri nær sagt når som helst. Folk som ikke følger opp møter med konkrete planer for når ting skal være gjort, slik at alt bare blir et luftslott. Folk med mange barn som er borte hele tiden. Folk som alltid kommer for sent til møter, slik at man selv må shuffle om hele arbeidsdagen. Dritt lei arbeidslivet i Norge ja. Anonymkode: b0938...01e 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #8 Skrevet 26. januar 2017 Akkurat nå har jeg noen kollegaer som bruker masse tid på å følge med på hva andre gjør... særlig de med bedre resultater enn seg selv. Så finner de noen småfeil eller noe som de bruker enda mer tid på å rapportere i stedet for å jobbe litt hardere selv. De samme personene bruker også en drøss med tid på å jabbe og skravle med hverandre, i telefonen, med seg selv, med folk rundt om på kontoret. De nekter konsekvent å ta regler på alvor (for de reglene er jo bare tull og gjelder ikke dem)... og i tillegg er de negative til det meste. Klager i hytt og pine over temperaturen, kaffen, utseendet på datamaskinen... sukk. Anonymkode: 6419e...c42 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #9 Skrevet 28. januar 2017 Jeg hørte denne historien fra en bekjent, så dette er heldigvis ikke noe jeg har opplevd selv: De var fire-fem ansatte (inkludert en leder / sjef) som skulle fikse og orde, før butikken deres skulle åpnes for dagen. Sjefen skulle bare være der en liten stund, før hun måtte kjøre et eller annet sted for å hente noen ting som de trengte før butikken skulle åpne. Like før sjefen skulle reise en liten tur, så lurte hun på om de andre ansatte var interesserte i å dele en ferdig-pizza fra Peppes / dolly eller hva det nå var. Alle de andre gikk med på dette. En ferdig-pizza koster ett par hundre kroner, og delt på alle fem ansatte ble det X antall kroner per ansatte. Når sjefen kom tilbake med tingene de trengte (pluss en pizza) så viste det seg at sjefen hadde spist opp nesten halvparten av heile pizzaen før hun kom tilbake til butikken med resten av maten... Så de fire andre ansatte måtte dele på det som var igjen. Det skal vist ha blitt litt "muggen" stemning der da. Men sjefen mente at hun "fortjente" en større andel av maten, bare fordi hun var sjef der. Anonymkode: 24222...f50 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #10 Skrevet 28. januar 2017 De som skryter av hvor lykkelige det er. Ja faktisk, det finnes folk som gjør dette. Har noen gutter på jobben, de er vel 30-ish og snakker om kjærestene sine HELE tiden. "Åh jeg er så glad jeg er med henne". Æsh jeg spyyyyr! Unner folk å ha det bra altså, men siden ingen menn vil ha meg er det litt sårt å høre på.. Samme med babysnakk. Jeg kommer jo til å dø av ensomhet så er ikke kult å høre på. Så det meste av arbeidsdagen sitter jeg med øretelefoner og hører på radio. Vi har også noen gutter som skryter av sexlivet sitt. Det syns jeg bare er kvalmt. Vil ikke vite hva de gjør i senga. Ellers er det grei stemning på jobb. Jo, kom på en annen ting! Folk om spiser epler og drikker med sånn høy slurk. Aaaargh verste lyden ever! Anonymkode: 82dca...1d9 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #11 Skrevet 29. januar 2017 På 26.1.2017 den 2.52, pannekake10 skrev: Fortell om deres verste kollegaer! Har noen kolleger som har med seg mye dårlig kultur og verdier fra veldig kristenkonservative bedehusmiljø. Mye "splitt og hersk", overdrevent detaljfokus på bagateller, sladder der bagateller blir blåst opp, baksnakking av kolleger som tenker annerledes enn dem. Anonymkode: 9787d...e8d
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #12 Skrevet 29. januar 2017 Jeg har en kollega som er veldig hyggelig og grei, men hun er svært lite interessert i å være på jobb når hun faktisk er der. Vi får lov til å gjøre private ærend i arbeidstiden, dersom det er rolig. De aller fleste gjør da gjerne ett raskt ærend en sjelden gang. Hun derimot kan bruke 1 time av arbeidstiden sin på det. Sist vi jobbet sammen ringte hun sjefen for å spørre om hun kunne gå og kjøpe nye negler. Det var visst superviktig! Anonymkode: 6f3ef...093
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå