AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #1 Skrevet 26. januar 2017 Får ikke sove og da begynner jeg alltid å gruble på teite ting😅 Når en jente heter feks Knutsdatter til etternavn, hvordan gjør hun det med sitt barn da? Om hun får en sønn da, og far ikke er i bildet, skal sønnen hete Knutsdatter til etternavn?🙈 Anonymkode: 480f4...f15
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #2 Skrevet 26. januar 2017 Regner med det. Og det er mange jenter som har etternavn med -sen ending og. Som Hansen som stammer fra "sønn av Hans". Anonymkode: 7b219...29b
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #3 Skrevet 26. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner med det. Og det er mange jenter som har etternavn med -sen ending og. Som Hansen som stammer fra "sønn av Hans". Anonymkode: 7b219...29b Joda, men Hansen høres ikke ut som "sønn av Hans" i den grad som Knutsdatter gjør. Oppi hodet mitt er det veldig merkelig om en gutt skulle hett Jens Knutsdatter🙈 Anonymkode: 480f4...f15
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #4 Skrevet 26. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Joda, men Hansen høres ikke ut som "sønn av Hans" i den grad som Knutsdatter gjør. Oppi hodet mitt er det veldig merkelig om en gutt skulle hett Jens Knutsdatter🙈 Anonymkode: 480f4...f15 Det er nok bare fordi det er mindre vanlig at det høres rart ut Anonymkode: 7b219...29b 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #5 Skrevet 26. januar 2017 Det er vel mer logisk at hvis Kari Knutsdatter får en sønn, så vil han hete Jens Karissønn...? Anonymkode: 6bfc4...a04
Gjest Newroz Skrevet 26. januar 2017 #6 Skrevet 26. januar 2017 X-datter trenger vel ikke kun å komme fra far? Slik som over her mener jeg det også kan være Karisdatter/Karissønn.
Arabella Skrevet 26. januar 2017 #7 Skrevet 26. januar 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Får ikke sove og da begynner jeg alltid å gruble på teite ting😅 Når en jente heter feks Knutsdatter til etternavn, hvordan gjør hun det med sitt barn da? Om hun får en sønn da, og far ikke er i bildet, skal sønnen hete Knutsdatter til etternavn?🙈 Anonymkode: 480f4...f15 Da får sønnen som etternavn hennes fornavn + -sønn, f.eks. Pål Astridssønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå