Gå til innhold

Hvorfor tror kvinner de kan oppdra barn godt alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et barn trenger både en far og mor for å vokse opp til gode godt fungerende individ. Gutter trenger far som rollemodell, fordi media i dag stort sett har negative rollemodeller for gutter på skjermen. Han må forstå hva som forventes av han i livet, slik at han får det godt. Gutter trenger en mor blant annet for å forstå hvordan forholdet mellom en mann og ei kvinne skal være. Jenter trenger en mor fordi de skal forstå hva det vil sies å være ei kvinne, og en far for å forstå hva en mann  er og at de ikke er onde slik ulike grupperinger ønsker å få dem til å tro. Det er også svært viktig utviklingsmessig å ha både far og mor med seg. Hver har sin viktighet i utviklingen til barna.

Barn trenger både en far og ei mor! Ikke skill dere, og om det skjer, ha 50/50 fordeling.

Anonymkode: 68619...f2f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Et barn trenger både en far og mor for å vokse opp til gode godt fungerende individ. Gutter trenger far som rollemodell, fordi media i dag stort sett har negative rollemodeller for gutter på skjermen. Han må forstå hva som forventes av han i livet, slik at han får det godt. Gutter trenger en mor blant annet for å forstå hvordan forholdet mellom en mann og ei kvinne skal være. Jenter trenger en mor fordi de skal forstå hva det vil sies å være ei kvinne, og en far for å forstå hva en mann  er og at de ikke er onde slik ulike grupperinger ønsker å få dem til å tro. Det er også svært viktig utviklingsmessig å ha både far og mor med seg. Hver har sin viktighet i utviklingen til barna.

Barn trenger både en far og ei mor! Ikke skill dere, og om det skjer, ha 50/50 fordeling.

:link:

Anonymkode: b4e47...a4f

• Liker 6
Skrevet

Det hender faktisk at en far dør. Har du tenkt på den muligheten?

• Liker 15
Skrevet

Jeg er helt enig i at det ideelt sett bør både være en mor og far i et barns liv. Problemet er at livet ikke alltid er så forutsigbart at det nødvendigvis kan planlegges på forhånd. Og så mener jeg at det også er mange flotte og flinke alenemødre og alenefedre som gjør en god jobb. Det viktigste for et barn er noen som elsker det og viser det den omsorg det behøver. Det er derimot ikke alltid slik at det nødvendigvis er ideelt å holde sammen uansett hva eller ha en slik deling som du forespeiler. 

• Liker 11
Skrevet

Jeg er imot 50/50- mitt barn skal slippe å være på flyttefot, det er skadelig.

• Liker 10
Skrevet

Man skal vite at kvinner er mindre intelligente vesener enn menn og dermen ikke kan ta de logiske og riktige valg som bør gjøres både for seg selv og barnet. Menn har alltid måttet passe på kvinnen og  holdt dem opptatt med husarbeid slik at de ikke føler seg minderverdige, men kvinner etter  å ha kommet til besluttning om en illusjon hor kvinnen skal være uavhening og stærke på egen hånd ar ting kommet ut av kontroll og slike ting kan skje.

Anonymkode: eeacb...e61

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man skal vite at kvinner er mindre intelligente vesener enn menn og dermen ikke kan ta de logiske og riktige valg som bør gjøres både for seg selv og barnet. Menn har alltid måttet passe på kvinnen og  holdt dem opptatt med husarbeid slik at de ikke føler seg minderverdige, men kvinner etter  å ha kommet til besluttning om en illusjon hor kvinnen skal være uavhening og stærke på egen hånd ar ting kommet ut av kontroll og slike ting kan skje.

:link:

• Liker 11
Skrevet

Det er vel "den gode gamle" kjernefamilien ts tenker på. Man velger ikke at en partner dør.  Man kan ikke unngå skilsmisse viss den ene parten forlanger det og står ved det? Tenker selv som Spoca at det viktigste er at barna har noen som øser kjærlighet,gir trygghet og viser omsorg.

• Liker 6
Skrevet

Det kommer helt an på forelderen. Noen blir foreldre uten å nødvendigvis skulle vært det. Enten det er mor eller far. Men i den første tiden er babyen oftest mer avhengig av mor, og danner dermed et sterkere bånd til mor. Far er mer frivillig involvert. Så klart dette ikke gjelder alle.

Hatten av for alle foreldre, uansett kjønn, som oppdrar et barn. Det er ca den største og vanskeligste jobben man kan ha.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:klappe:

Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor antar du at kvinner tror de enkelt kan oppdra barn alene ? Hva med hva far tror? Premissen du legger for diskusjonen her er jo at alle kvinner som er alene med barn har gjort dette etter eget ønske og valg. Det finnes da mange tilfeller hvor det ikke er selvvalgt å være enslig kvinne med barn. 

Endret av noe tilfeldig
Skrevet

Har oppdratt verdens flotteste sønn alene, der drittsekken av en far ga blanke fan! Rollemodeller hadde han i bestefaren, onkelen, naboer og lærere. Og MEG! Vi tror det fordi vi har bevist at vi kan det! 

Anonymkode: f1af8...494

• Liker 14
Skrevet

Har selv vokst opp med alenemor, og har ikke tatt skade av det i det hele tatt. Det er ikke min mors feil at min far ikke var egnet, og hun gjorde bare det beste utav en dårlig situasjon. Har dessuten hatt flere mannlige roller i mitt liv gjennom hele oppveksten, alt fra mannlige familiemedlemmer til mannlige lærere. I en perfekt verden er det best å ha to godt fungerende foreldre, men barn tar ikke skade av å vokse opp med aleneforeldre eller homofile foreldre. Heller det, enn å vokse opp med en mor og en far som stadig krangler, eller en forelder som er voldelig.

• Liker 14
Skrevet
18 minutter siden, fiole skrev:

:klappe:

Du vet du klapper for nett trollet på Mons inlegget ja? Altså meg

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig :biggrin:

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skjønner alle..du har en rimelig lett gjenkjennelig "skriftspråk" som ikke akkurat kan kalles norsk.

Anonymkode: bb5c4...6af

Skrevet
1 time siden, Epiphany skrev:

Har selv vokst opp med alenemor, og har ikke tatt skade av det i det hele tatt. Det er ikke min mors feil at min far ikke var egnet, og hun gjorde bare det beste utav en dårlig situasjon. Har dessuten hatt flere mannlige roller i mitt liv gjennom hele oppveksten, alt fra mannlige familiemedlemmer til mannlige lærere. I en perfekt verden er det best å ha to godt fungerende foreldre, men barn tar ikke skade av å vokse opp med aleneforeldre eller homofile foreldre. Heller det, enn å vokse opp med en mor og en far som stadig krangler, eller en forelder som er voldelig.

Samme her. Det jeg har tatt skade av er den drittsekken jeg (ikke) har til far.

Anonymkode: edf25...c90

• Liker 5
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke en far for å forstå hva en mann er (samme med mor og kvinne). Menn og kvinner kommer å mange mange forskjellige former. Ikke kun den formen dine foreldre har. Det du trenger er omtenksomme reflekterte mennesker rundt deg som ung slik at du forstår hva et menneske er! Jeg hadde blitt så trist hvis mine barn måtte vokse opp inn i et ferdig bilde av sitt eget kjønn. Tenk om de vil noe helt annet? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er oppvokst med kun far, og har ikke tatt skade av det. Vil beskrive oppveksten min som veldig fin😊 Både menn og kvinner kan fint oppdra barn alene👍 (dette kommer ann på personlige egenskaper og ikke kjønn).

Anonymkode: 6c7a3...b14

• Liker 2
Skrevet

Jeg har oppdradd ett barn alene, og nå ett barn sammen med mannen min.

Jeg gjorde jobben såpass mye bedre alene, at jeg vurderer stadig om jeg burde gjentatt suksessen....

Anonymkode: c39d8...8ff

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...