Gå til innhold

Oppstart trening hjelp mestring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 21 år, som gjerne vil begynne å trene igjen. Tidligere har jeg vært glad i å trene, men etter at jeg ble ordentlig alvorlig syk en gang, har det vært vanskelig å komme tilbake. Jeg har rett og slett angst for å komme meg på treningssenteret. Jeg holder så vidt ut de gangene jeg har vært der. Jeg tror mye av grunnen kan være fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal starte og bygge meg opp igjen. 

Jeg er student, og treningssenteret er ofte fult av andre studenter. Jeg føler folk er veldig "flinke" og jeg er redd for å møte på noen jeg kjenner. Det er på en måte flaut og ikke mestre noe de fleste andre fikser. Jeg er en jente på 180, som veier 68 kg. Det jeg ønsker å få ut av treningen er å bli sterkere, få litt bedre kondis og "stramme" opp litt.  Er det noen som har slitt med det samme? Kanskje noen har noen tips til oppstart som gjør det enkelt i starten? Jeg trenger virkelig tips, for jeg har veldig lyst til å komme meg på treningssenteret og bli sprekere igjen! Eneste som stopper meg (tror jeg) er at jeg ikke mestrer ting, fordi jeg ikke vet hvor jeg skal starte. 

Anonymkode: 3f80f...3a5

Videoannonse
Annonse
Gjest Froning
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger virkelig tips, for jeg har veldig lyst til å komme meg på treningssenteret og bli sprekere igjen! Eneste som stopper meg (tror jeg) er at jeg ikke mestrer ting, fordi jeg ikke vet hvor jeg skal starte.

Dra på treningsenteret og prøv deg litt fram i starten og gjør det du føler for. Du kan jo starte med apparat-øvelser pga. at de er enklere å mestre en frivektøvelser. 

Er det forresten noe spesifikt du ønsker å mestre?

Som trøst kan jeg si at de fleste er veldig opphengt i seg selv og det de selv driver på når man er på treningsenter og det skal endel til for å skille seg ut med mindre man går inn for det ;) 

Skrevet

Jeg har startet på nytt et par ganger og synes det er greit å starte med spinning og andre enkle gruppetimer til jeg blir litt varm i trøya. Ta det gradvis finn en treningsplan.

Anonymkode: 2d694...1f3

Skrevet

Jeg følte det samme som deg da jeg skulle begynne å trene. Prøvde derfor å dra på treningssenteret i tider som det var lite mennesker der. I begynnelsen spurte jeg også ofte venner om de ville være med og ba de lære meg litt øvelser, slik at jeg ble tryggere. Gruppetimer kan også hjelpe for å gjøre deg mer komfortabel i begynnelsen. Enda et tips er å se på youtube-videoer hvor de viser hvordan treningsøvelser skal utføres. Det kan hjelpe deg både med å finne øvelser som passer deg og at du føler deg tryggere fordi du vet hvordan de skal utføres. Lykke til!

Anonymkode: 196ad...ed8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...