Gå til innhold

Studere geografi i bergen, bo i stavanger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen som har studert geografi i Bergen og vet om det er mulig å studere med pendling selvfølgelig fra Stavanger? 

Vil ikke pendle frem og tilbake hver dag, men gjerne å være en eller to dager i bergen i uken, kan det fungere? 

Takker for svar 😊

Anonymkode: 71513...09d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første jeg tenker er at det blir fryktelig dyrt.

Studentbillett hvis du bestiller noen dager i forkant koster tur/retur 660 kr. Dvs mellom 2600 og 5300 i mnd, avhengig av hvor ofte du reiser. 

I tillegg spørs det om bussen er fremme i Bergen tidlig nok til forelesningene.

Skrevet
5 timer siden, Tvist skrev:

Det første jeg tenker er at det blir fryktelig dyrt.

Studentbillett hvis du bestiller noen dager i forkant koster tur/retur 660 kr. Dvs mellom 2600 og 5300 i mnd, avhengig av hvor ofte du reiser. 

I tillegg spørs det om bussen er fremme i Bergen tidlig nok til forelesningene.

Det koster 480 for kystbussen om du bestiller på internett og er student. Men ja vil jo koste litt.

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det koster 480 for kystbussen om du bestiller på internett og er student. Men ja vil jo koste litt.

Nei, et er voksenbillett (du må gå litt lenger i bestillingen for å se studentbillett).

Men det er uansett vanskelig å få tidene til å passe med forelesningene.

Bortsett fra det bruker du mye tid på reising, men det bør være mulig å gjennomføre.

Skrevet
13 minutter siden, Tvist skrev:

Nei, et er voksenbillett (du må gå litt lenger i bestillingen for å se studentbillett).

Men det er uansett vanskelig å få tidene til å passe med forelesningene.

Bortsett fra det bruker du mye tid på reising, men det bør være mulig å gjennomføre.

Jeg bruker allerede svært mye tid på lesing, og vet jeg har selvdisiplin nok til å lese og bruke god tid på det. Håpet å slippe å dra hver uke til Bergen. Forelesningene (de fleste hvertfall) er ikke obligatoriske, men man har obligatoriske oppmøter og samlinger iblandt som man må møte opp på. 

Tenker bare om man er flink nok å lese selv om det er mulig. Har ikke lyst å flytte fra hjembyen da jeg har alt her og jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...