AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #1 Skrevet 25. januar 2017 Hei, Jeg går på jussen i Oslo og har så langt fått relativt dårlige karakterer. Snitt på litt over D. Jeg vet jeg ikke har gjort mitt beste enda, men er redd jeg ikke "fikser" jussen. Jeg anser meg selv som oppegående og normalt smart. Føler jeg kan mye av det jeg driver med, men får liksom ikke vist det på eksamen. Jeg er livredd for å få flere D'er og til slutt ende opp med et D-snitt. Jeg vet jeg aldri får noe B- eller A-snitt, men et sted mellom C og B var det jeg så for meg. Nå føler jeg alt går til helvete og at jeg kommer til å slite med å få jobb. Jeg er veldig interessert i et spesifikt fagfelt, og det er grunnen til at jeg begynte å studere juss, men nå frykter jeg at jeg ikke får muligheten til å jobbe med det jeg begynte på jussen for fordi jeg får dårlige karakterer i de andre fagene. Noen tips/råd/erfaringer? Noen her som har gått ut med et dårlig snitt og likevel fått en ålreit jobb? Jeg vet at arbeidsplassen jeg vil til ikke legger så stor vekt på karakterer som advokatfirmaene, men at de ser mer på interesse for faget. Anonymkode: dd31b...a30
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #2 Skrevet 26. januar 2017 Har du et svakt C snitt nå? Da kan du jo komme deg opp på sterk C iallefall? Anonymkode: 392da...a8d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #3 Skrevet 26. januar 2017 Jeg har vært i samme situasjon. "Fikset" ikke jussen og sluttet etter 3.avdeling. Anonymkode: 969da...739
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #4 Skrevet 26. januar 2017 Jeg gikk ut med et C snitt. Helt katastrofe. Ikke sjans til å få en relevant jobb. Jobber nå som bussjåfør. Anonymkode: 05402...72a
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #5 Skrevet 26. januar 2017 Jeg gikk også ut med et dårlig snitt for tre år siden, tilsvarende det ts oppgir å ha. Selv om det er for meg helt umulig å få jobb blant "de fire store", var det ikke vanskelig å få relevant jobb. Jeg var på jobbintervju hos flere offentlige aktører. I dag jobber jeg som prosessfullmektig for staten og har fått en fantastisk jobb. Jeg jobber med ting jeg aldri skulle gjøre bare for to år siden. Nå merker at jeg andre potensielle arbeidsgivere heller ser på hva jeg kan og hvor jeg har jobbet, enn hvilket snitt jeg hadde på studiet. Lykke til! Anonymkode: c817d...b5a 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #6 Skrevet 26. januar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk ut med et C snitt. Helt katastrofe. Ikke sjans til å få en relevant jobb. Jobber nå som bussjåfør. Anonymkode: 05402...72a Bare tull. Man får ikke jobb i toppsjiktet, men relevant jobb kan man selvsagt få. Anonymkode: de65a...71d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #7 Skrevet 26. januar 2017 Jeg har ikke studert juss selv, men jeg forstår frustrasjonen din. For noen år tilbake gikk jeg selv et år på psykologi profesjon. Jeg forstod pensum og alt helt greit, husket alle detaljer og mente i alle fall selv at jeg var ganske selvstendig i min måte å reflektere over stoffet. Likevel fikk jeg bare D og C på eksamen, mens snittet i klassen ofte lå på B. Fikk aldri helt taket på hva jeg faktisk gjorde feil. Hvis du skal fortsette på juss så kan det være en idé å få hjelp. Jeg vet om en person som hjalp andre juss-studenter ved siden av egne juss-studier. Han ga hjelp i hvordan man skulle skrive gode eksamensoppgaver. Tok ca 400 kr pr oppgave. Det er ikke sikkert du trenger å gjøre så store endriger for å komme fra D og opp på en C, og muligens også opp på B. Anonymkode: 514ad...94f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå