AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #1 Skrevet 25. januar 2017 Hei! Jeg har et frustrerende problem som sikkert alle har kjent på. Jeg klarer ikke være innom butikken uten å kjøpe godteri. Til lunsj klarer jeg ikke unngå det, klarer ikke unngå å kjøpe boller, skoleboller, wienerbrød og møkk. Har dere noen tips som gjør at man bare kan slutte med dette? Er jo som med røyking, men det er så godt. Anonymkode: 42bf1...d15
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #2 Skrevet 25. januar 2017 Hvorfor er du innom butikken så ofte? Anonymkode: bc18d...28a 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #3 Skrevet 25. januar 2017 Skriv handleliste, gå i butikken en gang i uken. Lag sunn mat hjemme slik at du holder deg mett. Anonymkode: e0f96...f27 3
Gjest Lena22 Skrevet 25. januar 2017 #4 Skrevet 25. januar 2017 (endret) Hva med å skrive handleliste, å handle en gang i uka? Endret 25. januar 2017 av Lena22
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #5 Skrevet 25. januar 2017 Prøv ukeshandling. Skriv en handleliste og kjøp inn alt du trenger på matbutikken for en uke. Da slipper du å være innom der like ofte å bli fristet. Dersom det ikke er du som står for handlingen kan du prøve å smøre deg lunsj hjemme som du tar med deg, slik at du ikke må på butikken. Du kan også prøve å finne gode erstatninger for godteriet. Hvis du for eksempel vet du er glad i smoothie, yoghurt eller en type frukt/bær/grønnsak, så kjøper du det i stedet for. Anonymkode: 8dc94...28f 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #6 Skrevet 25. januar 2017 Hveteboller er vel ikke usunt. Anonymkode: cdbde...c4a
Pringle Skrevet 25. januar 2017 #7 Skrevet 25. januar 2017 Du klarer å unngå det hvis du vil. Men det spørs om du vil? Hva er alternativet? Altså, hva hadde du spist om du ikke hadde hatt tilgang på boller og wienerbrød? Og hvorfor kan du ikke spise det selv om du har tilgang på boller og wienerbrød? Møkk bør du unngå. Spis ren mat 2
Leo Skrevet 25. januar 2017 #8 Skrevet 25. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hveteboller er vel ikke usunt. Anonymkode: cdbde...c4a Eh... jo! Veldig usunt faktisk! Usunt fett, masse sukker og hvitt mel. Nå sier jeg ikke at man ikke, bokstavelig talt, skal kunne ta seg en bolle av og til, men hver dag er ikke bra. 8
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #9 Skrevet 25. januar 2017 Altså, jeg var som deg - og er som deg. Etter jeg begynte å handle varer fra kolonial.no har jeg sluppet å gå innom butikken, og har kun fått det jeg har bestilt. Jeg setter meg alltid ned hver søndag kveld, når jeg er mett og ser hva jeg trenger, klikker hjem det jeg vil ha og da unngår jeg butikkturer. Kanskje en litt dum og "lettvint" løsning, men det funker veldig godt for meg. Takket være det her har jeg gått ned 10kg, og ikke spist noe usunt! Vet ikke hvordan det er med deg, men for min del skal det faktisk litt til for at jeg gidder å gå/kjøre til butikken bare for å kjøpe en sjokolade, når jeg har alt annet jeg trenger. Lykke til! Anonymkode: d0691...4f9
KaDust Skrevet 25. januar 2017 #10 Skrevet 25. januar 2017 Ta storhandel en gang i uka, så du slipper å dra på butikken mer enn den ene gangen i uka. Da unngår du å bli fristet, du sparer penger og får generelt bedre kontroll på kosthold og økonomi.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #11 Skrevet 25. januar 2017 Problemet er at jeg i yrket mitt kjører veldig mye, og dermed er fristelsen stor Anonymkode: 42bf1...d15
Pringle Skrevet 26. januar 2017 #12 Skrevet 26. januar 2017 Jammen da er det viljen det står på. Eller er du en viljeløs robot? 2
Gjest Nanne70 Skrevet 26. januar 2017 #13 Skrevet 26. januar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at jeg i yrket mitt kjører veldig mye, og dermed er fristelsen stor Anonymkode: 42bf1...d15 Men du må jo ikke gi etter for fristelsen. Kan du ikke kjøpe noe annet som er litt sunnere i stedet? Mange bensinstasjoner har jo f.eks. matpakker og frukt.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #14 Skrevet 26. januar 2017 Prøv en sukkerfri uke så skal du se at behovet reduseres. Fire uker uten sukker var løsningen for meg, spiser knapt søtt i helgene nå. Anonymkode: 2829b...514
KaDust Skrevet 26. januar 2017 #15 Skrevet 26. januar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at jeg i yrket mitt kjører veldig mye, og dermed er fristelsen stor Anonymkode: 42bf1...d15 Selvom du kjører må du jo ikke innom butikken? Jeg gjør alt for å unngå butikken fordi jeg er lat. Å stoppe ett ekstra sted blir bare "slitsomt". Er jo bare å bestemme deg for at du ikke skal innom butikken det. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #16 Skrevet 26. januar 2017 Er det lunch som er verst for deg? Hva med å rett og slett lage deg en matpakke? Gjør deg gjerne litt flid med den, så den ser fristende ut. Det er lett å legge seg til uvaner, vanskeligere å vende dem, men det går an! Men da må du også tro at det går an. Det jeg pleier å gjøre i hverdagen er å tenke at det usunne i butikken, det er noen andre sin mat. Det er jo ikke pent å drive og forsyne seg av det som er noen andre sitt, så da er det lettere for meg å holde meg unna. Eller du kan se for deg et stoppskilt foran der hvor du automatisk stopper opp og plukker med deg det usunne. Tenker du igjennom det før du plukker med deg disse tingene? Koble på og tenk så mye bedre det smaker- både for samvittigheten og for kroppen din og helsen din- å vente med det til helga. Anonymkode: ae70b...b91
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #17 Skrevet 26. januar 2017 Det handler om å finne frem viljestyrken, og om å stå i mot fristelser. Det er ikke lett, men det er ikke noe annet som funker. Det er bare sånn det er. Etterhvert som du blir vant til det, så blir det lettere. Snakker av erfaring. Anonymkode: 52905...278
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #18 Skrevet 26. januar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hveteboller er vel ikke usunt. Anonymkode: cdbde...c4a rart overvekt er et økende problem Anonymkode: 32fb8...b7c 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #19 Skrevet 26. januar 2017 En annen ting: Den tiden du bruker på butikken nå er nå frigjort. Tid til å høre favorittsangen din, ta deg bedre tid til å spise, gå i fem minutter -eller hva du vil. Erstatt den gamle uvanen med en ny, god vane, så er det lettere å gjennomføre. Anonymkode: ae70b...b91
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #20 Skrevet 26. januar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hveteboller er vel ikke usunt. Anonymkode: cdbde...c4a Det er vel dette vi kaller alternative fakta. https://en.wikipedia.org/wiki/Alternative_facts Anonymkode: 69d6a...4f7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå