Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plutselig fått feilmelding på pcen min at harddisken er full. Noe jeg ikke skjønner. Harddisken ble formatert i sommer 2016, og jeg skjønner ikke hvordan den kan bli full, hvis den er full, hvordan går jeg og sletter det som er for mye. Alle programmene jeg ikke bruker, er avslått. Jeg får ikke lagret noenting, ikke på pcen, selv ikke på en ekstern minnebrikke eller ekstern harddisk. Får beskjed om at harddisken er full. Det er den overhodet ikke.

Hva kan jeg gjøre. 

Skrevet

Jeg bruker Windows 10, som ble oppdatert. Dette førte til at alt av den tidligere versjonen ble lagra på C (disken med operativsystemet), som da ble ganske full. Sjekk om du har ei stor fil som heter "Windows.Old", den er på 20-25 GB eller noe. 

Skrevet
4 minutter siden, Ginavn skrev:

Jeg bruker Windows 10, som ble oppdatert. Dette førte til at alt av den tidligere versjonen ble lagra på C (disken med operativsystemet), som da ble ganske full. Sjekk om du har ei stor fil som heter "Windows.Old", den er på 20-25 GB eller noe. 

Den er gammel skole pc til min datter, men ble formatert sommer 2016, da hun var ferdig. Men det stemmer det C som er full

Skal se etter om jeg ser det du skrev

Skrevet

Åpne "this pc" eventuelt "min datamaskin". Der vil du få oversikt over harddiskpartisjonene. 
Etter all sannsynlighet er harddisken din "delt i to". Da vil du kunne se om dem begge er full, og om en er full, så vil du kunne klikke deg videre "innover" i mappestrukturen, å sjekke hvilke mapper som veldig store... 

Anonymkode: 065bc...831

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åpne "this pc" eventuelt "min datamaskin". Der vil du få oversikt over harddiskpartisjonene. 
Etter all sannsynlighet er harddisken din "delt i to". Da vil du kunne se om dem begge er full, og om en er full, så vil du kunne klikke deg videre "innover" i mappestrukturen, å sjekke hvilke mapper som veldig store... 

Jeg skjønner ikke. Jeg fikk opp feilmelding harddisken er full, og trykk her for å avinstallere eller endre programmer. Da får jeg opp en haug med programmer, men jeg skjønner ikke hvilken jeg skal ta vekk

Skrevet (endret)

Hvilket operativsystem kjører dataen? 

Redigering: burde vel ha spurt om det først :P 

Endret av Ginavn
Skrevet

Dette programmet gjør det lett å finne ut hva som bruker mye data: https://windirstat.net/

Anonymkode: da8cf...279

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke. Jeg fikk opp feilmelding harddisken er full, og trykk her for å avinstallere eller endre programmer. Da får jeg opp en haug med programmer, men jeg skjønner ikke hvilken jeg skal ta vekk

1 time siden, Ginavn skrev:

Hvilket operativsystem kjører dataen? 

Redigering: burde vel ha spurt om det først :P 

Hvordan finner jeg ut det? Sorry, jeg er helt ubruklig

Skrevet
9 timer siden, sonush skrev:

Du kan avinstallere programmer du ikke bruker. Hvis det er noe der som du ikke vet hva er, så kan du skrive det her. Kanskje noen andre vet. Hvor stor er disken og eventuelt partisjonene du har? Det ser du på "Min datamaskin". 

Skrevet
15 timer siden, sonush skrev:

Hvis du klikker på Windows-startknappen nede på venstre hjørne, får du opp en meny. Hvis du ser litt, har du noe som heter "Min datamaskin", eller "Datamaskin". Hvis du tar musepekeren over dette området, kan du høyreklikke. Da får du opp en meny, og en av de du kan klikke på heter "Egenskaper". Hvis du venstreklikker en gang på Egenskaper, får du opp en vindu som forteller hvilket operativsystem du har

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...