Kml- Skrevet 25. januar 2017 #1 Skrevet 25. januar 2017 For 18 dager siden (haha ja jeg teller dagene), la jeg om kostholdet helt. Jeg får nemlig kviser og utbrudd når jeg spiser mye sukker og "drittmat". Nå er jeg 18 dager inn hvor jeg har spist helt rent, og har mere kviser enn på lenge?! Forstår ikke helt hvorfor? Er det fordi kroppen "skiller" ut giftige stoffer? Om det gir mening. Det skal nevnes at siste dagen før jeg bestemte meg for å legge om helt spiste jeg maaaaaasse dritt mat. Pizza, is, sjokolade. Ja, ALT. Nå spiser jeg ett vanlig norskt kosthold. Bare med litt mindre karbo. Det går en del i skyr, cottaage cheese, havregryn, egg, litt frukt (litt redd for frukt sukker pga kviser), noen ganger brød, mye fisk, grønnsaker osvvv. Irriterer meg bare noe voldsomt.. Føler meg mye bedre innvendig og har mye mer energi, men jeg ser jo ut som en pizza tryna nå på utsiden!! Har gode rutiner på rensing av huden, så det kan ikke være det heller. Jeg får nok søvn, men stresser litt (slik som alle andre) What to do? Jeg er 24 år, og trodde ikke jeg kunne få så mye kviser i den alderen. Desperat etter råd! Føler meg skikkelig utilpass
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #2 Skrevet 25. januar 2017 Akkurat det samme som skjer her. Har alltid fått bedre hud av å spise mindre dritt/karbo, men denne gangen ble huden min mye verre! Men mistenker at det er huden som renser opp, har hatt litt nupper her og der og nå er det de som blomstrer opp til kviser... Ellers kan det kanskje være at du har utvilket intoleranse for meieriprodukter, er noen som får kviser av det selv om de ellers tåler det greit. Men tror ikke det er et veldig vanlig problem. Eventuelt hvis du har hatt en heloverhaling og kanskje stelt ekstra med huden også, kan gi kviser hvis det blir for mye av det gode. Anonymkode: 19c21...4a5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #3 Skrevet 25. januar 2017 Bare ha litt tålmodighet, så forsvinner de. Fortsett med det nye kostholdet. Er antakeligvis huden din som blir kvitt "alt". Dersom du bare får nye etter en måneds tid burde du vurdere å oppsøke hudlege eller få undersøkt om det er matvarer du ikke tåler. Holder e knapp på at de er borte om 2-4 ukers tid. Anonymkode: 58000...f10
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #4 Skrevet 25. januar 2017 Vel, dersom du først spiste ok-isj med innslag av dritt, så mye dritt og så normalt sunt så har du på tre uker gitt mage- tarmsystemet ditt sjokk to ganger. Det er en grunn til at alle eksperter anbefaler at en ikke går rett fra junk til sunt - overgangen skal være gradvis fordi mage og tarm ikke takler endringer spesielt bra. Så du har et overbelastet system. Det kan føre til kviser. Deretter så er 3 uker en minimum på å få drit (altså en absolutt minimum) ut av systemet. All junken fra 18 dager siden er i kroppen din ennå, som slaggstoffer og rester. Igjen: kviser. Vent det ut. Det gir seg. Gi det nye 3 uker. Husk også at det er midtvinters. Spis d-vitamin. Husk også: ikke få bakterier eller gugg fra kviser i hudpleieproduktene dine. Gjelder spesielt type sminke ment for å dekke over - i verste fall overfører du dette til ren hud og så har du en ond sirkel. Så husk: rene fingre, rene børster og ingen kontakt mellom ansiktshud og restprodukt. Anonymkode: 80ebe...916
Kinno Skrevet 25. januar 2017 #5 Skrevet 25. januar 2017 Prøv å kutte ut melkeprodukter og se om du ser noen forskjell. Man kan få kviser av melk selv om man ikke har intoleranse eller allergi. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #6 Skrevet 25. januar 2017 Kutt ut laktose og se. Har is det e vanskelig å være uten finnes det laktosefrie alternativer Anonymkode: 66b0c...3b0
Kinno Skrevet 25. januar 2017 #7 Skrevet 25. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kutt ut laktose og se. Har is det e vanskelig å være uten finnes det laktosefrie alternativer Anonymkode: 66b0c...3b0 Det er ikke laktosen sin skyld. http://www.acnemilk.com/the_no_milk_acne_diet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå