AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #1 Skrevet 25. januar 2017 Er det mulig? F.eks. når man tar fly av og til bort hvert semester når det er obligatoriske emner? Eller er absolutt alt obligatorisk? Tenker på bachelor eller master, ser at det ikke står mye om man må være tilstede. Tenker generelt nå, ikke på et bestemt fag. Anonymkode: 949c6...eec
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #2 Skrevet 25. januar 2017 Det kommer an på hva du skal studere vil jeg tro. Noen utdanninger har mye obligatorisk. andre lite. Selv går jeg på et samlingsbasert studieprogram ved UIT (samlingene er ikke i Tromsø). Vi må ha minst 70% oppmøte for å få året godkjent (5 samlingsuker hvert semester). De som tar den samme utdannelsen i Tromsø må også ha minst 70% oppmøte, men de er på skolen hver dag. Jeg er forresten fulltidsstudent på et masterprogram. Pendlet i 3,5 år med fly og det gikk helt fint. Valgte å flytte i fjor da samlingene var dårlig spredt utover og det faktisk kostet meg 2000 t/r hver gang jeg hadde samlinger. I tillegg måtte jeg ofte betale for boplass. Var i grunnen helt greit å pendle hvis man ser bort fra det økonomiske. Anonymkode: 72721...3b0
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #3 Skrevet 25. januar 2017 Interessant at det gikk i iallefall 3,5 år da! Takk for svar! Anonymkode: 949c6...eec
Sapree Skrevet 25. januar 2017 #4 Skrevet 25. januar 2017 UIT har jo nettstudier også, men spørs hva du skal studere ja. Jeg tar årsstudie i bedriftsøkonomi via nett hos dem og det er ingen problem. Man kan søke om å ta eksamen esternt, altså finne en høyskole/universitet i Bergen som skal ha eksamen rundt samme tid som de eksamenene i Tromsø/Alta e.l, da slipper du å reise til Tromsø/Alta e.l for å ta skriftelig eksamen ihvertfall Det pleier å være admin. gebyr på disse, jeg betalte 750kr for å ha eksamen på NLA høyskolen siden de hadde ledig kapasitet for meg der da jeg trengte å ta en eksamen.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #5 Skrevet 26. januar 2017 Jeg har bodd i Oslo og studert i Trondheim. Ingen ting obligatorisk, så møtte kun til eksamen. Anonymkode: 0c36a...eb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå