AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #21 Skrevet 26. januar 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sant! Du kan ha krav på å få etterbetaling lønn hele perioden frem til dette gjøres på skikkelig måte. Anonymkode: da1b6...89a Ja, jeg sa det-men arbeidsgiveren nekter, gjør altså ikke som nav og lovverk sier Anonymkode: 05af1...38d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #22 Skrevet 26. januar 2017 Når du drikke vil kontakte arbeidstilsynet eller gå rettens vei må du bare legge det bak deg. Gå videre. Anonymkode: da1b6...89a 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #23 Skrevet 26. januar 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du drikke vil kontakte arbeidstilsynet eller gå rettens vei må du bare legge det bak deg. Gå videre. Anonymkode: da1b6...89a Ingen har sagt noe om å drikke. Anonymkode: 2673f...ca7
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #24 Skrevet 26. januar 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du drikke vil kontakte arbeidstilsynet eller gå rettens vei må du bare legge det bak deg. Gå videre. Anonymkode: da1b6...89a Jeg har bedt nav kreve inn papirene, og skal vurdere arbeidtilsynet. Anonymkode: 05af1...38d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #25 Skrevet 26. januar 2017 Jeg ble oppsagt usaklig i tillegg til at prosedyren som beskrevet i AML ikke ble fulgt. Jeg mottok heller ikke noe skriftlig oppsigelse, kun en attest. Jeg satte fagforeningen på saken og fikk tilbud om jobben tilbake. Advokat er også fint, men du kan jo lese deg litt opp på AML og sende arbeidsgiver et brev. Telefoner og evt sms blir ikke like godt fulgt opp.... Hva slags firma er dette? Anonymkode: fcb47...e79 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #26 Skrevet 26. januar 2017 På Wednesday, January 25, 2017 den 19.38, AnonymBruker skrev: Hva gjør dere når arbeidsgivere ikke forholder seg til norske lover? Det finnes arbeidsgivere som ikke gir ut lønnslipp ( selv om du etterspør gang på gang ) Går du til Nav i en prosess med permittering o,l og du får en beskjed fra ansatt der ( i følge norske lover og regler ) videreformidler det til en arbeidsgiver og de sier NAV tar feil og nekter og følge vanlig Norsk regelverk, hva da? Du stiller opp på nav og forklarer ting, og du føler du nesten ikke blir trodd. Nav forlanger noe, arbeidsgiver noe annet- så står du i midten. Nå har jeg ventet på diverse papirer til søknad om dagpenger, det trekker ut, selv i en dialog med denne arbgiveren ( som sier at papirene skal bli sendt fortset mulig ) men det trekker likevel ut. Kan en arbeidsgiver lage sine egne lover og regler, overprøve nav på den måten? Setter pris på vanlige svar, gjerne en ansatt i nav dersom mulig. Anonymkode: 05af1...38d Vi andre fagorganiserer oss, for å sikre oss at vi går hjelp dersom noe i denne kategorien her skulle oppstå. I tillegg har folk flest rettshjelpsdekning på sine hus og innboforsikringer og dermed muligheter for å få advokathjelp ved behov. Nav gir blanke F i problemene du klager over. Din jobb er å ha papirene Nav trenger i orden. Skjerp deg, før du klager på andre. Anonymkode: 31825...bcd 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #27 Skrevet 26. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble oppsagt usaklig i tillegg til at prosedyren som beskrevet i AML ikke ble fulgt. Jeg mottok heller ikke noe skriftlig oppsigelse, kun en attest. Jeg satte fagforeningen på saken og fikk tilbud om jobben tilbake. Advokat er også fint, men du kan jo lese deg litt opp på AML og sende arbeidsgiver et brev. Telefoner og evt sms blir ikke like godt fulgt opp.... Hva slags firma er dette? Anonymkode: fcb47...e79 Ville du jobbe der etter det da? For å si det slik, jeg har blitt direkte plaget og mobber på det stedet ( de prøvde vel å få meg til og si opp ) i tillegg ble jeg lovet papirer som fører til dagpenger, har ventet i over to uker nå. Har sendt det jeg har til nav og bedt de kreve inn det de trenger for behandling. Begynner og bli deprimert av hele greien, lagt i sengen stort sett i hele dag. ( Og før jeg får kjeft: nei, jeg skal stå på videre..men akkurat i dag føles alt så ekstra tungt. ) Anonymkode: 05af1...38d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #28 Skrevet 26. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi andre fagorganiserer oss, for å sikre oss at vi går hjelp dersom noe i denne kategorien her skulle oppstå. I tillegg har folk flest rettshjelpsdekning på sine hus og innboforsikringer og dermed muligheter for å få advokathjelp ved behov. Nav gir blanke F i problemene du klager over. Din jobb er å ha papirene Nav trenger i orden. Skjerp deg, før du klager på andre. Anonymkode: 31825...bcd Jeg klager ikke på andre, arbeidsgiver har plikt til å levere ut nødvendige papirer, skjerp deg sjøl.Stygt gjort. Anonymkode: 05af1...38d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå