Gå til innhold

Budapest - hvilket område anbefaler du å bo i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å bo sentralt og i gåavstand til det meste (restauranter, serverdigheter, barer, shopping). 

Anonymkode: 3cc4b...780

Skrevet

Budapest er en stor by og shopping og severdigheter er spredt over et stort område. Så det spørs hvor dyrt hotell du vil ha og hva slags shopping og severdigheter du vil besøke.

Jeg anbefaler Pest-siden. Kollektivtransport er enkelt og rimelig, med kort ventetid på neste avgang. Hotell et sted langs Erzébet/Teréz krt, for der går trikk 4 og 6 som har greie t-baneforbindelser til alle de store sentrene, severdigheter og restauranter/barer. 

Váci utca er turistgaten med butikker og restauranter på den dyrere enden av skalaen. Det er både bedre og rimeligere restauranter andre steder i byen. Ráday utca har en mengde restauranter av alle slag. Kjøpesenteret Árkád ligger rett ved t-banestoppet Örs vezér tere og har 4 etg med butikker i alle prisklasser og en food court med en rekke restauranter. I byparken ligger Schéchenyi badet, som er vel verdt et besøk. Andrássy út går fra Helteplassen, forbi Terror háza, gjennom Oktogon og ned til Operaen. Mange butikker og vannhull underveis. På Buda-siden har du slottshøyden og sykehuset inne i fjellet. Sistnevnte anbefales! 

Så er det selvsagt en mengde hoteller langs Donau og de er gjerne dyre. Litt vanskelig å gi konkrete tips uten å vite litt mer om preferansene dine, men bare spør om du vil vite mer. 

Skrevet

Enig i at det er greiest å bo i nærheten av Erzsebet eller Terez korut, evt i nærheten av metrostasjonene Ferenciek tere (nær Vaci utca) eller Deak ter (der tre av metrolinjene møtes.

Skrevet

Var der nettop, vi bodde på Buddha Bar hotel, det ligger på Pest siden og har kort gangavstand til alt i grunn. Vi gikk over alt, tok aldri taxi eller trikk eller noe som helst, bortsett fra til og fra flyplassen. Hotellet var helt greit for 5 stjerner å være :)

Anonymkode: 7128a...b64

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg var nylig i Budapest, og bodde på Pest-siden, like ved togstasjonen. Det er litt utenfor selve turistsentrum, men jeg liker å bo i boligområdene for å finne små, lokale kaféer, og se litt av det lokale livet. Det var 10 min til "hovedsentrum" med buss/30 min å gå, og det syns jeg er helt overkommelig. Hvorfor ikke sjekke ut Airbnb? I Budapest er det mange fine leiligheter til leie, med rimelige priser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...