Gå til innhold

Hva selger man brukte sofaer for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er rett over 2år. Vi selger den siden vi skal flytte, men putene i ryggen er for korte og den er ikke god å sitte i synes jeg. I tillegg har den oppbevaring og sovesofa del. Er det normalt at man tar halv pris av hva man kjøpte den for?

Anonymkode: d7b23...d4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ligger masse sofaer ute på finn, og «alle» er pent brukt. Med mindre det er en ettertraktet modell (designersofa eller spesielt etterspurt type som Stockholm fra Ikea i naturbrunt skinn), må du nok ned i godt under halv pris for å få solgt den. 

Anonymkode: bd03a...2af

• Liker 6
Skrevet

Etter min erfaring vil folk heller kjøpe ny og helt i egen stil, farge og størrelse enn å legge mye penger i brukt. Brukt tar folk i mot om det er røverkjøp. Vi solgte en fire år gammel sovesofa som hadde vært brukt et par ganger (stått på et lite brukt rom) og solgte den til under 20% av innkjøpsverdi.

Litt tap må du regne for at de kjøper brukt, litt tap for at de ikke får den flatpakket og praktisk å frakte, litt tap for at de ikke får butikkgaranti, og litt tap for at de ikke får full valgfrihet men mest sannsynlig slår seg til ro med din sofa fordi den er grei nok. 

Nypris 4000? Prøv 1000. Men det kan være du må lengre ned i pris. 

Anonymkode: 6c511...6ef

• Liker 7
Skrevet

om du søker opp merket på finn, så ser du fort hva andre tar for den. 
Kjøpte min brukt, fra møbelringen, ca 4 år, kosta 5000,- ny, jeg betalte 600,-

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, _popcorn_ skrev:

om du søker opp merket på finn, så ser du fort hva andre tar for den. 
Kjøpte min brukt, fra møbelringen, ca 4 år, kosta 5000,- ny, jeg betalte 600,-

Brukt fra møbelringen? Altså du kjøpte den brukt av butikken da eller? Den vi har nå kostet 4000,-

• Liker 1
Skrevet

Hvis ikke det er dyrt og fancy design til å begynne med (type Fritz Hansen) så er 500/600 kr maks 

Anonymkode: 3b872...562

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Ga meg en bedre pekepinn for hva som er greit å prise den til! :)

Skrevet

Hvis det er en ikea sofa så er det ikke aktuelt for meg å kjøpe før den er nede i 0-20% av prisen

"Alle" selger sofa på finn. Og de skal ha så enorme summer så det nesten er like greit å kjøpe ny. Hvis du vil bli kvitt den kjapt så gir du den bort. 

Anonymkode: 5c05a...b48

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville bare sett hva andre liknende sofaer selges for. Vi solgte vår brukt sofa til 2,5 tusen på finn - den var 4 år gammel men veldig pent brukt av et vosken par, og svært god å sitte i. Ny pris var 6,5 tusen, tror jeg. :) 

Anonymkode: 57c98...eb4

Skrevet

Jeg kjøpte min på en outlet for 4000.- inkl 2 puffer som passa til... la den ut på finn 2 år etter for 5500.- pluss 500.- stk for puffene. Folk var helt ville. Hadde sikkert 100 stk som ringte, smsa of maila. Ble solgt dagen etter for 6500.- inkl puffene. Men det hører med til sjeldenheten. Prøv å legg den ut for 60% av nypris.

Skrevet
Akkurat nå, Akay skrev:

Jeg kjøpte min på en outlet for 4000.- inkl 2 puffer som passa til... la den ut på finn 2 år etter for 5500.- pluss 500.- stk for puffene. Folk var helt ville. Hadde sikkert 100 stk som ringte, smsa of maila. Ble solgt dagen etter for 6500.- inkl puffene. Men det hører med til sjeldenheten. Prøv å legg den ut for 60% av nypris.

Oi,så du tjente på sofaen faktisk! Men da var det vel en bra sofa som du hadde fått for en super pris i utgangspunktet da.

• Liker 1
Skrevet

Altså den må jo ha vært ettertraktet..ser ikke for meg at du kan få så mye for en billig ikea sofa liksom.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oi,så du tjente på sofaen faktisk! Men da var det vel en bra sofa som du hadde fått for en super pris i utgangspunktet da.

Som sagt en møbeloutlet. Var sånn hesteskosofa så ja, tjente bra på den jeg.. spøkte og sa at de selger jo identiske på bohus for 12-13000 så prøver 5500.- pluss puffene. I ettertid med etterspørselen så burde jeg lagt den ut for enda mer. Jeg hadde solgt den for 3000.- også jeg :) 

Skrevet

Kjøpte for 8000. Solgte for 5000 etter to år. Hadde regnet med å få 2000 ca, men prøvde meg likevel.  Det går av og til ;)

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor selger dere en 2 år gammel sofa? 

Anonymkode: 91e1f...63c

• Liker 1
Skrevet

Mange som kjøper billig til hybel :). Da er de ikke så nøye på tilstanden.

Anonymkode: d4d04...030

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor selger dere en 2 år gammel sofa? 

Anonymkode: 91e1f...63c

Fordi vi flyttet og den var for stor til den nye stua. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg solgte nettopp en 4 år gammel sovesofa med sjeselong. Nypris var 5000, solgte den for 1500. Jeg hadde mange interesserte så var ingen problem å få solgt.

Anonymkode: 11994...858

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brukt fra møbelringen? Altså du kjøpte den brukt av butikken da eller? Den vi har nå kostet 4000,-

nei, sorry, dårlig ordlegging fra meg :) kjøpte brukt møbelringen-sofa, fra privatperson :) 
Men den jeg kjøpte har ikke mulighet for å bytte trekk, noe de fleste fra IKEA for eksempel har, så jeg hadde vært villig til å betale litt mer for lik sofa med mulighet for trekkbytte. Ser at mange fra møbelringen og andre dyrere butikker ikke har mulighet for å bytte trekk... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...