Gå til innhold

Er 1million for lite for et bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skal gifte oss til sommeren, og jeg har alltid drømt om å ha et stort superflott bryllup og et flott, stort lokale(hotell). Tenker på feks the thief i Oslo. Vil ha nok alkohol og masse god mat til gjestene. Regner med at det blir 100-150 gjester. Vårt budsjett er på 1 mill, ikke mer, helst.

Hvor mye brukte dere på deres bryllup og hvordan var deres lokaler osv?

Anonymkode: 39dbc...c97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha morsomt.

Kjeder du deg i dag?

Anonymkode: 5efce...f28

• Liker 33
Skrevet

Tror noen startet tråden for å skryte.

Anonymkode: a54ec...3c2

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror noen startet tråden for å skryte.

Hvorfor skulle jeg skryte? Jeg har ikke akkurat giftet meg før, så jeg vet jo ikke hvor mye det går i. Men jeg vil fortsatt ha drømmebryllupet. 

Skrevet

35 gjester. To dagers bryllupsfeiring. Alt av mat og fri bar på en herskapelig gård i utlandet pluss overnatting. 100 000 nkr.

Anonymkode: 71a06...d13

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle jeg skryte? Jeg har ikke akkurat giftet meg før, så jeg vet jo ikke hvor mye det går i. Men jeg vil fortsatt ha drømmebryllupet. 

Hvis man er så velbemidlet har man råd til bryllupsplanlegger og kan spørre betale for slike råd.

• Liker 14
Gjest Hummel34
Skrevet

Der vil det bli for lite. Bør nok tenke mer 1,5-2 milioner. Kos dere.  Skal dere gifte dere alt til sommeren burde dere ha booket for lengst, men kan ha flaks at det er noe ledig...

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er så velbemidlet har man råd til bryllupsplanlegger og kan spørre betale for slike råd.

Ja, såklart. Men må da gå an å høre her først bare.

Skrevet

Alt under en milliard er stakkarslig.

Anonymkode: 51c21...51b

• Liker 18
Gjest chisandra
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Skal gifte oss til sommeren, og jeg har alltid drømt om å ha et stort superflott bryllup og et flott, stort lokale(hotell). Tenker på feks the thief i Oslo. Vil ha nok alkohol og masse god mat til gjestene. Regner med at det blir 100-150 gjester. Vårt budsjett er på 1 mill, ikke mer, helst.

Bare 1mill.? Det blir et kjipt bryllup. 2-3 mill. bør du minimum bruke hvis alle skal hygge seg. :icon_lol:

Skrevet

Jeg har booket julebord på Plaza i Oslo, og med underholdning og overnatting til gjestene så havnet regningen på rett over en million, men det var nesten 300 deltagere og mange som hadde rom. Men nå er julebord med buffet trolig en helt annen pris enn servering av flere retter, og pynt, underholdning og nattmat så kan det nok bli sammenlignbart? Aner ikke. 

Du får ringe dem og høre etter kuvertpris og leie av lokale, også regne hva du betaler for toastmaster, musikk, kjole og suiten osv. 

Jeg hadde et kjempefint bryllup med 103 gjester totalt (inkl brudeparet) og betalte 69 000 for alt, men vi hadde gratis band og toastmaster, og billig lokale som vi pyntet og ryddet selv dagene før og etter. 

Anonymkode: 452b5...807

Gjest Overrasket
Skrevet

Ikke vær så spydige mot TS da, folkens. Ærlig talt, det er unødvendig. Man bruker jo lett fra 7 000 til 10 000 kroner per gjest.:trampe:

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Dette går helt fint. Har du en mill til, så får du og en fin bryllupsreise. 

Anonymkode: 0a25f...d3f

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har booket julebord på Plaza i Oslo, og med underholdning og overnatting til gjestene så havnet regningen på rett over en million, men det var nesten 300 deltagere og mange som hadde rom. Men nå er julebord med buffet trolig en helt annen pris enn servering av flere retter, og pynt, underholdning og nattmat så kan det nok bli sammenlignbart? Aner ikke. 

Du får ringe dem og høre etter kuvertpris og leie av lokale, også regne hva du betaler for toastmaster, musikk, kjole og suiten osv. 

Jeg hadde et kjempefint bryllup med 103 gjester totalt (inkl brudeparet) og betalte 69 000 for alt, men vi hadde gratis band og toastmaster, og billig lokale som vi pyntet og ryddet selv dagene før og etter. 

Ah! Men det er jo ikke værst mpt prisen du betalte for alt sammen.

Jeg skal også ha åpen bar, så regner med det koster en del

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, såklart. Men må da gå an å høre her først bare.

Ja, beklager :)

Skrevet

Hvorfor være så spydige mot TS? Her inne er det alle typer mennesker, arbeidsledig, uføretrygdede, lavtlønnede, advokater, leger, sivilingeniører, folk som arbeider på plattformer utenlands. Mest sannsynlig så er det noen her inne som tjener langt over flesteparten her inne. Kanskje TS har en rik mann? Tipper du får akkurat det bryllupet du drømmer om med 1 million, du kan få et fint bryllup til 100000kr også! Men om dere må ta opp lån for å ha er så dyrt bryllup så er det neppe verdt det da, men har dere pengene så kjør på sier nå bare jeg !

Anonymkode: f611e...38c

• Liker 5
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah! Men det er jo ikke værst mpt prisen du betalte for alt sammen.

Jeg skal også ha åpen bar, så regner med det koster en del

Vel, firmaet betalte. Vi hadde bonger, fritt mineralvann. Og gikk nok litt ekstra også, ble kjøpt endel sjampis som siste liten premiering til et par ansatte blant annet. Nå er det forskjell på antall gjester, men jeg tenker at dersom du skal ha annen/dyrere meny og åpen bar så lam det kanskje samsvare litt. Men du må nok begynne å sjekke priser på menyene du vil ha, bandene du vil ha, toastmaster du ønsker, hvor dyr kjole du ønsker, prisen på brudesuiten (med sen check out og frokost på rommet? Eller to dager kanskje?) antrekket til brudgommen, og deretter be om overslag over barregning fra hotellet. Det vil uansett olle være mulig å fastsette pris på. Betaler dere antrekk til blomsterpike og ringbærer? Hvor mye og store blomsterdekorsjoner? Ordnet hotellet disse eller skal dere selv ordne. Kirke eller borgerlig? Hvor mye blomster og pynt i kirken? 

Du kan gjøre mye (og jeg mener MYE) med lite, men med en million har du enormt å rutte for. 

Jeg ville kanskje valgt noe annet enn et stort hotell som gjerne blir brukt til flere konferanser, kurs og fester parallelt. Kanskje et mindre hotell eller vertshus der deres fest kan legge beslag på hele lokalet. Blir mer intimt og mer med dere kan fokus og dere får ikke hotellgjester i joggebukse som menger seg med bryllupsgjestene ved røykehjørnet eller i korridorene. Som gjest hadde jeg følt at et vertshus leid kun for denne Evensen hadde vært litt mer eksklusivt og koselig enn et stort hotell. 

Bruk litt på en planlegger, du :)

• Liker 1
Skrevet

Vi skal gifte oss og vi får drømmebryllupet til 50-60.000 kroner. + litt hjelp av mine foreldre. Da er det snakk om 65 gjester. 

Anonymkode: 5b74b...ee0

• Liker 1
Skrevet

Alt for lite. 

Kjolen din bør ikke koste under 120 000. Alt annet blir bare feil. Nye smykker bør du ha og (150-200 000 bør jo det ligge på). Er giftering bestilt? Alt under 150 000 er en skam. 

Så burde dere leie et stort lokale med plass til minst 300 gjester. Alt skal være inkludert, fri bar og overnatting. Bør feires minst to dager, helst tre. 

Så ville nok ikke gått for noe under 2 mill. Hadde blitt snakkis om gjerrighet ellers. 

Anonymkode: 833d6...2b7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...