Gjest datadyret Skrevet 6. desember 2004 #1 Skrevet 6. desember 2004 På hjemmesiden min bruker jeg en teller hvor jeg har lagt inn sperre for min egen ip-adresse, slik at ikke den skal bli tellet når jeg driver å oppdaterer siden min. MEN: Det viser seg etter at jeg har sjekket hvilken ip-adresse jeg har flere dager på rad, så får jeg opp forskjellig adresse hver gang jeg logger meg på internett. Noen som vet hva dette kommer av? Jeg bruker tele2 internett.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 6. desember 2004 #2 Skrevet 6. desember 2004 Kommer vel av at du som de fleste har dynamisk IP som vil si at du skifter IP-adresse fra gang til gang. Du får se om Tele2 kan tilby statisk IP.
Scheherazade Skrevet 6. desember 2004 #3 Skrevet 6. desember 2004 Er nemlig ikke nok IP-adresser til at alle kan få hver sin. Derfor er det vanlig at internettilbyderen får et visst antall adresser den bruker på sine kunder. Du får da tildelt en ny hver gang du logger på. Vi har ADSL og får ny IP-adresse hver gang vi skrur av og på switchen. Dette vil endre seg når overgangen til IPv6 er gjennomført, da vil neppe mangelen på IP-adresser være noe problem lenger. Denne protokollversjonen har nemlig 16 bytes adressefelt. Dersom hele jorden var dekket med datamaskiner, vil dette likevel være nok til at hver kvadratmeter kunne ha 7*10^23 IP-adresser! (Nerd?? )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå