lillevenn17 Skrevet 25. januar 2017 #1 Skrevet 25. januar 2017 Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men jeg trenger å få det ut, JEG ER SÅ SPENT! Siden vi flyttet inn i egenkjøpt leilighet i fjor sommer, har vi egentlig snakket mye om barn. Månedlig. Siste to-tre månedene har vi snakket om det ukentlig, og siden nyttår nesten hver eneste dag. Jeg har drømt om positive graviditetstester, fødsler, at jeg ammer - YOU NAME IT Planen var egentlig at jeg skulle gå på p-pillen til juni-juli, slik at vi kunne satse på å bli foreldre i 2018. Jeg lastet ned en nedtellings-app, vi begynte å snakke mer om hva vi vil ha klart i leiligheten før baby osv. MEN i går, sent på kvelden mens vi pusser tennene, sier han: hvorfor venter vi egentlig? Kan du ikke bare slutte nå? Jeg ble så glad at jeg gråt! Bestilt eggløsningstester, graviditetstester, folsyre. Men jeg gjør det jo fordi jeg gleder meg så! Jeg har jo selvsagt fått med meg at dersom man stresser mye med det, så kan det ta lengre tid. Har dere noen tips eller råd å komme med? Når kan jeg begynne med eggløsningstester? Venter siste "mens" etter p-pilleslutt i morgen eller fredag. Har publisert på et annet forum også.
Sillyline Skrevet 25. januar 2017 #2 Skrevet 25. januar 2017 Jeg tenker at dere bare skal ta det rolig. Dersom du slutter på prevensjon nå, kan det uansett ta litt tid før eggløsning og mens kommer på plass igjen. Så jeg ville bare hatt sex naturlig, og ta det med ro. Så, om et års tid, dersom ingenting hadde skjedd innen da, hadde jeg vurdert eggløsningstester. Jo mer dere tar det med ro, jo bedre. Men jeg vet ikke, jeg ble veldig fort gravid begge gangene. Så vi rakk liksom ikke å prøve skikkelig, altså å stresse med det.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #3 Skrevet 25. januar 2017 Stress har null niks å si, det er bare en av mange myter. Husk at man bør ta folsyre i tre måneder før graviditet. Bortsett fra det er det lite som må forberedes, lykke til! Anonymkode: ee3aa...288 1
lillevenn17 Skrevet 25. januar 2017 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stress har null niks å si, det er bare en av mange myter. Husk at man bør ta folsyre i tre måneder før graviditet. Bortsett fra det er det lite som må forberedes, lykke til! Anonymkode: ee3aa...288 Så at jeg begynner med folsyre nå, bør vi vente med prøvingen? Og bør mannen ta tilskudd?
tweet Skrevet 25. januar 2017 #5 Skrevet 25. januar 2017 Jeg begynte med folat to måneder før prøving, jeg.. tok ut p-ring i august og startet prøving i oktober. Fortsatt ikke gravid, så har tatt folat i "evigheter" Men lykke til, og ikke stress! Jeg ble forferdelig skuffa første gangen, men vi har valgt å "glemme" litt av det. Er innstilt på at det tar tid.
Frostrose Skrevet 25. januar 2017 #6 Skrevet 25. januar 2017 Jeg spurte legen om jeg burde vente med prøving ettersom jeg ikke hadde begynt på folsyre. Han sa at det gikk helt fint så lenge jeg begynte fra p-pilleslutt. 1
mortilen Skrevet 25. januar 2017 #7 Skrevet 25. januar 2017 Bare å begynne prøvingen :-) .. folsyre er anbefalt for alle som prøver å bli gravide og de som er i første trimester. Bare å starte imorgen 😊 Trenger ikke å vente. 🙌🏻 Masse lykke til. Noen bruker til og for noen sitter det på første forsøk😊😉 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #8 Skrevet 25. januar 2017 Det er en noe forhøyet risiko for unormal fosterutvikling dersom man ikke har mangel på Folsyre - derfor er retningslinjene fra Helsedirektoratet å begynne 3 måneder før. Sannsynligheten er riktignok liten, akkurat som ved mye annet man skal gjøre og ikke gjøre under en graviditet. Men hvorfor risikere noe som helst når man har et valg? Anonymkode: ee3aa...288
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #9 Skrevet 25. januar 2017 Kan ta en stund før du har syklusen på plass og etter det kan det ta en stund før det klaffer. Så ikke gled deg for mye enda. Anonymkode: dd141...781
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #10 Skrevet 27. januar 2017 Ville ventet til april i alle fall, blir dere gravide nå blir barnet født helt på slutten av året og vil alltid være yngst i klassen og minst skoleklar ved skolestart... Anonymkode: 776aa...ed7 1
Gjest Dragoste Skrevet 29. januar 2017 #11 Skrevet 29. januar 2017 På 1/28/2017 den 6.42, AnonymBruker skrev: Ville ventet til april i alle fall, blir dere gravide nå blir barnet født helt på slutten av året og vil alltid være yngst i klassen og minst skoleklar ved skolestart... Anonymkode: 776aa...ed7 Unger kan variere mye i "modenhet" og utvikling uansett når man er født på året, så det ville jeg ikke tenkt noe på. En unge som er født i desember kan være mye mere "skoleklar" enn en annen unge som er født i januar. Dette spørs jo også hvor mye man har forberedt seg hjemme også. Blir folk av alle, uansett hvilken måned man er født i.
Gjest Dragoste Skrevet 29. januar 2017 #12 Skrevet 29. januar 2017 Mitt tips er å slutte med p-piller nå, da det fint kan ta opp til 6 måneder å få kontroll på syklusen osv, men det kan jo også kun ta 3 uker før du har positiv test.. Umulig å vite, og veldig frustrerende hehe... Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #13 Skrevet 29. januar 2017 2 timer siden, Dragoste skrev: Unger kan variere mye i "modenhet" og utvikling uansett når man er født på året, så det ville jeg ikke tenkt noe på. En unge som er født i desember kan være mye mere "skoleklar" enn en annen unge som er født i januar. Dette spørs jo også hvor mye man har forberedt seg hjemme også. Blir folk av alle, uansett hvilken måned man er født i. men får du en gutt i desember er han gjennomsnittlig to år bak sin klassevenninne født i januar. Alder har noe å si, selv om "modenhet varierer" fra barn til barn. Anonymkode: 776aa...ed7 1
Frøken_lurepave Skrevet 29. januar 2017 #14 Skrevet 29. januar 2017 På 25.1.2017 den 18.32, lillevenn17 skrev: Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men jeg trenger å få det ut, JEG ER SÅ SPENT! Siden vi flyttet inn i egenkjøpt leilighet i fjor sommer, har vi egentlig snakket mye om barn. Månedlig. Siste to-tre månedene har vi snakket om det ukentlig, og siden nyttår nesten hver eneste dag. Jeg har drømt om positive graviditetstester, fødsler, at jeg ammer - YOU NAME IT Planen var egentlig at jeg skulle gå på p-pillen til juni-juli, slik at vi kunne satse på å bli foreldre i 2018. Jeg lastet ned en nedtellings-app, vi begynte å snakke mer om hva vi vil ha klart i leiligheten før baby osv. MEN i går, sent på kvelden mens vi pusser tennene, sier han: hvorfor venter vi egentlig? Kan du ikke bare slutte nå? Jeg ble så glad at jeg gråt! Bestilt eggløsningstester, graviditetstester, folsyre. Men jeg gjør det jo fordi jeg gleder meg så! Jeg har jo selvsagt fått med meg at dersom man stresser mye med det, så kan det ta lengre tid. Har dere noen tips eller råd å komme med? Når kan jeg begynne med eggløsningstester? Venter siste "mens" etter p-pilleslutt i morgen eller fredag. Har publisert på et annet forum også. Hei! Så koselig å høre noe slikt av mannen sin Vi har prøvd nå i snart 10 mnder.. fortsatt ikke klaffa. Jeg begynte med folsyre da jeg slutta med pillene. Anbefaler deg å gjøre det samme. Angående det med eggløsningstester; jeg var like ivrig som deg da vi bestemte oss for å få barn. Bestilte alt på nettet med en gang. Begynte å teste med eggløsningstester ganske kjapt, og fikk positiv svar på EL de første mndene. Etter det la jeg den i skapet. Grunnen til det er at jeg ble ekstra stressa pga alle testinga. Planla sex etter når jeg hadde EL osv..og det ble ikke noe særlig koselig. Er stressa nok fra før, så tenkte at jeg må bare prøve å ikke tenke så mye på dette. Det skjer når det skjer. Men lettere sagt enn gjort! Jeg er ganske stressa enda.. ønsker et barn så fælt.. men jeg tror at stress har en negativ innvirkning på dette. Noen mener det ikke har det, men jeg tror det. Så mitt råd er ihvertfall at du skal prøve å slappe av og kose deg med mannen din hvis dere har sex annenhver dag, så skal det være nok til å klaffe EL. En annen ting er at kroppen bruker tid på å komme seg i regelmessig syklus etter pilleslutt. Nå vet jeg ikke hvor lenge du har gått på pillene, men det kan ta opptil 1 år. Men selfølgelig er det mange det tar mye kortere tid for og. Jeg var en av de heldige som fikk regelmessig syklus rett etter pilleslutt, selv etter mange mange år med piller. Men har likevel ikke blir gravid enda. Så veldig individuelt alt dette! Håper dette var noe til hjelp bare å spørre om det er noe mer du lurer på.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #15 Skrevet 1. februar 2017 Ikke for å ødelegge, men det kan fint ta 1-2 år før eggløsning og mensen stabiliserer seg og du kan bli gravid. Desto mer du stresser og tenker på det, desto lengre tid vil det ta. Anbefaler dere å sjekke om alt er ok der nede med både deg og mannen din. Dette er ikke for å væra slem, men det er realiteten. Mange tror man bare kan ha sex(er jo noen få) for så å bli gravid, i gjennomsnitt tar det 6 mnd før det klaffer for noen spm er friske, har du feks pcos, kan det ta 1-2-3++ år Anonymkode: eec95...6fe 1
lillevenn17 Skrevet 1. februar 2017 Forfatter #16 Skrevet 1. februar 2017 På 29.1.2017 den 7.48, Dragoste skrev: Mitt tips er å slutte med p-piller nå, da det fint kan ta opp til 6 måneder å få kontroll på syklusen osv, men det kan jo også kun ta 3 uker før du har positiv test.. Umulig å vite, og veldig frustrerende hehe... Lykke til! Takk for svar! Jeg er åpen for at det kan ta tid, og at det kan skje fort. Vi tar det som det kommer, og blir glad for graviditet når det skjer.
lillevenn17 Skrevet 1. februar 2017 Forfatter #17 Skrevet 1. februar 2017 På 25.1.2017 den 21.36, AnonymBruker skrev: Kan ta en stund før du har syklusen på plass og etter det kan det ta en stund før det klaffer. Så ikke gled deg for mye enda. Anonymkode: dd141...781 Vet at det kan ta tid før alt er på plass, men ser ikke problemet med å glede meg fordi det er en spennende tid framover. 1
lillevenn17 Skrevet 1. februar 2017 Forfatter #18 Skrevet 1. februar 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å ødelegge, men det kan fint ta 1-2 år før eggløsning og mensen stabiliserer seg og du kan bli gravid. Desto mer du stresser og tenker på det, desto lengre tid vil det ta. Anbefaler dere å sjekke om alt er ok der nede med både deg og mannen din. Dette er ikke for å væra slem, men det er realiteten. Mange tror man bare kan ha sex(er jo noen få) for så å bli gravid, i gjennomsnitt tar det 6 mnd før det klaffer for noen spm er friske, har du feks pcos, kan det ta 1-2-3++ år Anonymkode: eec95...6fe Unødvendig negativt syns nå jeg. Jeg stresser ikke, men tenker på det, fordi jeg gleder meg og gleder meg over at vi sammen har funnet ut at vi er klar for å starte en familie. Jeg har ingen sykdommer som skulle tilsi at det skulle ta 1-2-3++ år, som du sier. Og det du sier om at mange tror de bare kan ha sex, men at det er få. Det er jo heller fler som "bare har sex" enn de som trenger hjelp.. 2
lillevenn17 Skrevet 1. februar 2017 Forfatter #19 Skrevet 1. februar 2017 På 29.1.2017 den 13.02, Frøken_lurepave skrev: Hei! Så koselig å høre noe slikt av mannen sin Vi har prøvd nå i snart 10 mnder.. fortsatt ikke klaffa. Jeg begynte med folsyre da jeg slutta med pillene. Anbefaler deg å gjøre det samme. Angående det med eggløsningstester; jeg var like ivrig som deg da vi bestemte oss for å få barn. Bestilte alt på nettet med en gang. Begynte å teste med eggløsningstester ganske kjapt, og fikk positiv svar på EL de første mndene. Etter det la jeg den i skapet. Grunnen til det er at jeg ble ekstra stressa pga alle testinga. Planla sex etter når jeg hadde EL osv..og det ble ikke noe særlig koselig. Er stressa nok fra før, så tenkte at jeg må bare prøve å ikke tenke så mye på dette. Det skjer når det skjer. Men lettere sagt enn gjort! Jeg er ganske stressa enda.. ønsker et barn så fælt.. men jeg tror at stress har en negativ innvirkning på dette. Noen mener det ikke har det, men jeg tror det. Så mitt råd er ihvertfall at du skal prøve å slappe av og kose deg med mannen din hvis dere har sex annenhver dag, så skal det være nok til å klaffe EL. En annen ting er at kroppen bruker tid på å komme seg i regelmessig syklus etter pilleslutt. Nå vet jeg ikke hvor lenge du har gått på pillene, men det kan ta opptil 1 år. Men selfølgelig er det mange det tar mye kortere tid for og. Jeg var en av de heldige som fikk regelmessig syklus rett etter pilleslutt, selv etter mange mange år med piller. Men har likevel ikke blir gravid enda. Så veldig individuelt alt dette! Håper dette var noe til hjelp bare å spørre om det er noe mer du lurer på. Takk for langt og utfyllende svar. Jeg var superivrig de to-tre første dagene etter p-pille slutt, men vi stresser ikke og koser oss. Fordelen med at vi har blitt enige om å prøve, er jo at vi har mer sex, og det klager ikke jeg på!Og i forhold til det med å ha regelmessig syklus, så tenker jeg at hvis vi har sex "som normalt", så kan det jo hende det klaffer selv om syklusen ikke her helt på G Spennende tid, kanskje 2017 baby, mest sannsynlig 2018 baby, eller kanskje det blir senere. Hvem vet? 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #20 Skrevet 1. februar 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å ødelegge, men det kan fint ta 1-2 år før eggløsning og mensen stabiliserer seg og du kan bli gravid. Desto mer du stresser og tenker på det, desto lengre tid vil det ta. Anbefaler dere å sjekke om alt er ok der nede med både deg og mannen din. Dette er ikke for å væra slem, men det er realiteten. Mange tror man bare kan ha sex(er jo noen få) for så å bli gravid, i gjennomsnitt tar det 6 mnd før det klaffer for noen spm er friske, har du feks pcos, kan det ta 1-2-3++ år Anonymkode: eec95...6fe Party pooper... Selv om TS nå leder seg og er full av adrenalin og gleder seg som et barn på julaften så vil det ikke si at hun har mistet alt av realitet i skallen. Anonymkode: d8672...1d4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå