Gå til innhold

Blodprøve hjelpe

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var hos fastlege forrig torsdag og legen sa jeg må komme tilbake nå torsdag og ta ny Blodprøver. Han fullte ut blodprøve skjema så det var klart og sa jeg skulle gå rett til labben. Han ga ikke meg det skjema betyr det at det ligger på labben klart når jeg kommer dit torsdag? De som jobber i labben der er så sure så når jeg kommer dit og sier de skal ta blodprøver ber de om skjema og jeg sier det skal ligger her og de ikke finner det blir de veldig sinte for meg. Pleier leger være flinke huske legge Blodprøver skjema på labben klart til folk kommer innom en uke sennere? Takk.

Anonymkode: e6274...4f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Det er de veldig nøye på. Det er en grunn til at blodprøvene skal tas, og legen vet hvordan det skal være. Derfor er det også veldig selvsagt at h*n husker. 

Du har forhåpentligvis vært der nå. Håper alt gikk bra :) 

Skrevet

Ja. Jeg jobber på legekontor, og hos oss legger legen in lab prøvene elektronisk. Pas sier bare fødselsdato, så finner vi prøvene vi skal ta😊

Skrevet
På Wednesday, January 25, 2017 den 18.24, AnonymBruker skrev:

Jeg var hos fastlege forrig torsdag og legen sa jeg må komme tilbake nå torsdag og ta ny Blodprøver. Han fullte ut blodprøve skjema så det var klart og sa jeg skulle gå rett til labben. Han ga ikke meg det skjema betyr det at det ligger på labben klart når jeg kommer dit torsdag? De som jobber i labben der er så sure så når jeg kommer dit og sier de skal ta blodprøver ber de om skjema og jeg sier det skal ligger her og de ikke finner det blir de veldig sinte for meg. Pleier leger være flinke huske legge Blodprøver skjema på labben klart til folk kommer innom en uke sennere? Takk.

Anonymkode: e6274...4f5

Leger er som folk flest, noen er ordentlige og ryddige, andre trenger hjelp for å få ting på plass. Hvordan din lege er, er umulig for oss å vite. 

Men har legen sagt at du skal ha ny blodprøve så sier du når du kommer at legen har sagt dette. Blir de sure og ikke finner noe, så be dem undersøke hva legen har skrevet i journalen din. 

De fleste legekontor har nå gått over fra papirrekvisasjoner på interne blodprøver. (Blodprøver de tapper på kontoret). Disse blodprøvene rekvireres nå elektronisk. Dermed blir det ikke papirer som flyr rundt alle veier. 

Anonymkode: 69aeb...aee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...