Gå til innhold

Ufordragelig nabo..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun er venninne med min svigermor (som jeg ikke har kontakt med), og full av sladder som henne. Hver gang jeg er uheldig å møte på henne så spør og graver hun meg ut om jobb, penger og barnet mitt. Hun babler også myye om den hersens svigermoren min, selv om hun vet at jeg ikke har kontakt med henne.

Problemet mitt er bare at jeg ikke ønsker at svigermor skal få opplysninger om meg. Hun får ikke blande seg opp i mine saker, rett og slett.

Hvordan hadde dere taklet en slik nabo, som omtrent "eter" deg opp levende med spørsmål?

Jeg trenger ikke være rakettforsker for å skjønne hva hun vil med informasjonen..

Anonymkode: 1d9a3...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på om du vil hun skal forstå at det ikke er passende og minimere kontakt, eller om du ønsker å være hyggelig av hensyn til naboforholdet.

Enstavelses-svar. Og deretter "jeg må rekke bussen", "jeg er sent ute", "jeg må få på middagen", "telefonen min ringer" (gjør ingenting at hun skjønner at den ikke gjør det). 

Alternativ strategi, om du ønsker å være hyggelig. Svar med re-spørsmål. Hvordan går det med nn i barnehagen? - bra, hvordan går det med barnebarnet ditt?. Hvordan er økonomien? - Ja, hvordan går det for deg, må være tøft å være alene.  NN så syk ut her om dagen - neida, ikke noe sykdom her, men du høres litt hes ut? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor svarer du da? Hils og si du har det travelt. Eller gi et god dag mann økseskaft svar. Da blir du straks mindre interessant å spørre ut og å prate med. 

Finner du ikke på noe bedre, så får du svare: det er privat, det ønsker jeg ikke å prate om, takk bare bra osv. 

Anonymkode: 50d57...d67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan du løse på mange måter, du får finne den som passer deg best

Jeg hadde bedt henne om å passe sine egne saker og gått videre uten å stoppe, for å så ignorere eksistensen til denne naboen neste gang vi møttes. Jeg har intet behov for å dele mitt privatliv med en nysgjerrig nabo, og særlig ikke når det er klart at det blir viderefortalt til et menneske du ikke vil ha noe med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo si "Hvordan det?" 

Hver gang hund spør, og "Hvorfor lurer du på det?"

Tar hun fremdeles ikke hintet så bare går du vekk. Si ifra hvordan det går.

Anonymkode: 67dcb...c68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette funker! Har gjort det selv mot ei som spurte meg om alt mulig for så å sladre om det til andre. Hun ble nærmest litt satt ut når jeg begynte å spørre "hvordan det? Hvorfor vil du vite det?" Osv. Så dabbet spørringen av og til slutt var vi på høflig hils.

Anonymkode: 205cc...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Støtter denne. Sånne fi..ekjerringer er det best å holde seg laaaaangt unna. Eventuelt lat som du er opptatt når du ser henne. Skyld på tlf samtale, at du må rekke et møte, bussen eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ikke at svigermor skal få "opplysninger" om deg? Har hun ingen kontakt med barnebarnet sitt?

Anonymkode: 99c1a...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...