Gjest Wynja i.i. Skrevet 6. desember 2004 #1 Skrevet 6. desember 2004 Dere som har to eller flere barn; hvordan var det for dere å gå fra å ha ett barn til å ha to? Hvilke positive og negative sider er det ved å ha to barn, vs. det å ha bare ett? Er interessert i absolutt alle tenkelige argumenter både for og imot. Takknemlig for seriøse svar!!
Gjest Tex Skrevet 6. desember 2004 #2 Skrevet 6. desember 2004 En er som ingen og to er som (toogfem)ti. Det sanneste ordtaket jeg vet om i absolutt hele verden Alt har fordeler og bakdeler. Den største fordelen er at de alltid har en lekekamerat. Den største bakdelen er at de alltid har en å krangle med
Angelica Skrevet 7. desember 2004 #3 Skrevet 7. desember 2004 Tex skrev: En er som ingen og to er som (toogfem)ti. Det sanneste ordtaket jeg vet om i absolutt hele verden Jeg har også hørt mange som har sagt det, men synes ikke det stemmer i det hele tatt. Synes det har gått utrolig bra å få nr. 2, som blir 1 år om et par uker. Storesøster er snart 3. Mulig det blir verre når de blir større, med krangling og sånn, men hittil har det bare vært positivt. Litt sjalusi må man regne med, men det kan foreldrene styre ganske mye selv ved å gi begge barna oppmerksomhet og ikke la alt dreie seg om den minste.
Gjest Pjusk Skrevet 7. desember 2004 #4 Skrevet 7. desember 2004 Angelica: Jeg synes det første året med to gikk helt greit. Det ble verre da minsten kom seg rundt på egen hånd..... Ellers er det nesten umulig å komme med fordeler / ulemper vedr. ett kontra to barn. Selvfølgelig blir det mer slitsomt enn med en, men jeg vil absolutt anbefale deg at barnet ditt får søsken!!!
Angelica Skrevet 7. desember 2004 #5 Skrevet 7. desember 2004 Pjusk skrev: Angelica: Jeg synes det første året med to gikk helt greit. Det ble verre da minsten kom seg rundt på egen hånd..... Hun kommer seg jo rundt på egen hånd, enten i gåstolen eller krabbende på gulvet..
Gjest siw28 Skrevet 7. desember 2004 #6 Skrevet 7. desember 2004 Jeg har ingen erfaringer. Men vil ha to barn, for jeg hadde søsken og vil at mine barn skal ha det samme
Gjest siw28 Skrevet 7. desember 2004 #7 Skrevet 7. desember 2004 Og så kan barna underholde/leke med hverandre for de er søsken. Syns en er for lite mens tre er for mye:)
Gjest Tex Skrevet 7. desember 2004 #8 Skrevet 7. desember 2004 De to første årene var det overhodet ingen problemer. Men da lillegutt ble så stor at han begynte å få tak i storesøsters ting, og ikke minst nå når han er syv og hun elleve, og han mobber henne for kjærester og sminkesaker......... *ler og rister på hodet*
sommerfuglene Skrevet 7. desember 2004 #9 Skrevet 7. desember 2004 En er som ingen og to er som (toogfem)ti. Det sanneste ordtaket jeg vet om i absolutt hele verden Alt har fordeler og bakdeler. Den største fordelen er at de alltid har en lekekamerat. Den største bakdelen er at de alltid har en å krangle med Så sant så sant!!! :enig_animasjon: Lurer på hva dere med tre eller flere barn sier om det vs to barn?!
asterix Skrevet 7. desember 2004 #10 Skrevet 7. desember 2004 En er som ingen og to er som (toogfem)ti. Det sanneste ordtaket jeg vet om i absolutt hele verden For noe visvas. 2 er som 2(og knapt nok det). Ikke engang 7 er som 10...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå