Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei😊

Jeg er nyutdannet lærer (GLU 1-7).  Her er mine konkrete spørsmål:

- Bruker dere mye tid på for og etter-arbeid,  og er dette med "vurdering for læring" en viktig del av hverdagen? 

- Er det det noen av dere som kun jobber 60%? 

- Hvor mye har dere kontakt med hjemmet (bortsett fra foreldremøter og elevsamtaler) ? 

- Bruker elevene mye data i skolehverdagen? 

- Benytter dere dere av lærerveiledningen til de ulike timene,  eller prøver dere å være kreative og lager deres egne undervisningstimer,  som oppleves som morsomme og varierende for elevene? 

- Jeg er den type person som tenker litt at jobb er jobb,  og vil alltid prioritere familien min først. Jeg vil være der for dem!  Kan jeg likevel gjøre en god jobb som lærer? 

Her ble det mange spørsmål.  Håper på mange svar.  På forhånd,  tusen takk😊

Anonymkode: 59b09...04a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som kontaktlærer på småtrinnet, og har jobbet litt over 6 år siden jeg ble utdannet. 
Jeg bruker en del tid på forberedelser, men mindre nå som jeg jobber på en relativt stor skole og jeg jobber i team (flere lærere på trinnet, og vi samkjører), enn da jeg jobbet på en fådelt distriktsskole med færre elever å jobbe med, men flere fag og stor aldersspredning. Noe eksakt timeantall kan jeg ikke gi, for det varierer litt fra uke til uke, men jeg vet i alle fall at jeg jobber all bunden tid jeg skal - samt all ubunden tid. 

Vurdering for læring er viktig, og noe vi arbeider med hele tiden. Vi arbeider ut fra læreplanmål, og våre elever må levere egenvurdering på slutten av uka, dette går foreldre og elever gjennom sammen hjemme.