Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos tannlegen tidligere i dag hvor jeg rotfylte en tann som var meget betent, bedøvelsen fungerte ikke optimalt på nerven, så jeg hadde ekstremt vondt. Uansett, tannlegen sa at jeg kunne oppleve intense smerter utover dagen og at jeg burde ta ibux og paracet. Nå ligger jeg på badegulvet, tatt max dose av ibux og paracet, gråter av smerte og jeg har ALDRI hatt så vondt i hele mitt liv, jeg har lyst til å smelle hodet i veggen, jeg har grått i to timer i strekk på grunn av at det er så vondt.

Problemet er at jeg må på jobb 17, og jeg har spurt alle andre ansatte om de kan ta vakten min, noe ingen kan. Sjefen er reist til utlandet så hun svarer ikke når jeg ringer eller sender melding. Jeg kjenner at jeg ikke klarer å stå på vakt i 6 timer hvor jeg må ta meg av kunder hele tiden samt at jeg jobber alene. Jobber altså i kiosk, og det er til tider veldig mange kunder. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg har aldri i hele mitt liv kjent på en slik smerte, og hele meg verker :(

Har dere noen tips, hva gjør jeg i en situasjon hvor sjefen ikke svarer? 

Anonymkode: 2f2f6...191

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere noe assisterende butikksjef? Såfall er det denne personen som skal ta over for sjefen, når hen ikke er tilstedet, eller svarer på telefon. Det du eventuelt kan gjøre er å ringe HR avdelingen og forklare situasjonen for dem, da vil de eventuelt kunne finne en person som jobber på samme kiosk i nærheten til å ta vakten din. 

Ring personen som har ansvaret for butikken når sjefen ikke er tilstedet, går ikke det, ringer du HR. 

Deretter ville jeg kanskje ringt legen din og hørt om en sykemelding på noen dager til det blir bedre, samtidig som du spør etter en dose med noe sterkere smertestillende. 

Skrevet

Det er ikke ditt ansvar å dekke opp vakten om du er for syk til å jobbe.
Det er sjefen sitt ansvar, og i sjefens fravær vil det være stedsfortreder/nestkommanderende/skiftleder/ass.sjef eller lignende som er ansvarlig.
Dersom sjefen drar avgårde og er utilgjengelig uten stedsfortreder, så ville jeg tatt dette videre med kjede-ledelse for kiosken og eventuelt fagforening.
Om du skal jobbe alene, og ingen kan ta vakten, så må vakta før deg lukke og låse...

Anonymkode: 9c4a7...ac9

Skrevet

Hvor mange ibux og paracet har du tatt? Hvis du har så vondt, så synes jeg du skal kontakte tannlegeklinikken du har vært på å spørre om du kan få noen andre smertestillende.

Anonymkode: d11a2...4b0

Skrevet

Takk for alle svar! Vi har ingen assisterende butikksjef, men fikk etterhvert svar fra sjefen min "kan ** jobbe lengre? jeg er utenlands....", og når jeg da svarte at tidligvakten ikke kunne jobbe lengre enn oppsatt fikk jeg til svar "du får se hvordan det går utover vakten.. du får eventuelt stenge en time tidligere............", så virker som at hun ble skikkelig irritert. Jeg er så sykt usikker på dette ettersom jeg kun er 19 år og har bare jobbet her i et år. De andre ansatte er på alder med meg, så de vet heller ikke hva jeg skal gjøre. 

Jeg ringte tannlegen som sa at jeg har vondt på grunn av betennelsen, og at det kommer til å være vondt i noen dager. Tannlegen sa at jeg burde kontakte legen min, noe jeg gjorde etterpå. Legen sa at han skulle skrive ut en resept på noe sterkere smertestillende, men han var usikker på om det ville gi effekt ettersom ibux og paracet ikke har fungert. For to timer siden tok jeg to paracet 500mg og to ibux 200mg, og kjente ingen virkning, så krysser fingrene mine for at de andre smertestillende tablettene jeg får fungerer. 

Beklager så mye for rotete innlegg, men har så sinnsykt vondt og jeg har grått uten stopp siden jeg kom hjem fra tannlegen, er helt fra meg... Jeg er livredd for at sjefen skal hate meg, da hun tidligere ble meget irritert da en annen ansatt leverte egenmelding en dag.. Jeg er avhengig av jobben på grunn av at jeg er student og må betale leie osv.. Hvem kan jeg ta opp dette med? Til vanlig kan det ta timer/dager før sjefen svarer på telefonen, og hun legger alt ansvar på oss ansatte med en timelønn på 115 kroner, og forventer at vi skal ta oss av alt i kiosken, jeg er rådvill.... 

Anonymkode: 2f2f6...191

Skrevet

Hvis du har betennelse skal du jo ha penicillin. Å det er tannlegens ansvar å gi ut. Prøv med ibux 400 x2 og paracet x2. Det fikk jeg beskjed om etter tanntrekking. Du har rett til å bruke egenmelding uansett hva sjefen sier og hvor gammel du er. Det står i arbeidsmiljøloven. Det at sjefen ikke er tilgjengelig er ikke ditt ansvar. Du har prøvd å kontakte og jeg må si det forundrer meg at det ikke er ordnet med en stedfortreder. Alle kan bli syke.

Anonymkode: d11a2...4b0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...