Gå til innhold

holde bursdag for 60 år gammel mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren min fyller 60 i sommer. Leker med tanken på å leie et grendehus, og ha overraskelsesfest for henne. Men jef g er i 20-årene, of har egentlug ikke tusenvis av tisenvis av kroner å bruke.

Hvordan er slike fester lagt opp? Må man servere middag, kaker, og alkohol? Hva bruker prisen på dette og være, og hvor mange personer har det dekt?

Når er det vanlig å sende ut invitasjoner? Og bruker mange å komme? Redd for å arrangere noe stort for ingenting.

Er det vanlig å be folk ta med egen alkohol?

og nei, er ingen andre som kan areangere! Men min mamma fortjener det! Vi er 3 søsken som sikkert kunne fordelt kostnadene..

Anonymkode: 14cc5...f07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dere 3 søsken, så klart dere deler kostnaden på mors 60 årsdag på 3! Selvfølgelig!

Vi hadde nylig 80 års dag for far og hadde det i kantina på jobben (kostet oss ingenting) Vi bestilte koldtbord, alså smørbrød, og en stor flott marsipankake med "Gratulerer med dagen" på, og ellers bakte resten av kakene selv. Kjøpte da inn kaffe og brus, og hadde også tilbud om te for de som ville ha det. Vi søsken forfattet en sang, og det var noen personer som tok ordet å hadde en lite tale/noen ord å si. Det ble en suksess :) 

Anonymkode: 8f68a...c8a

Skrevet

Så bra :-) Hva brukte dere av penger på det til sammen, ca.?

Skrevet

Barna mine gjorde dette da jeg ble 60.  Hadde tenkt at dagen skulle forbigås i stillhet, men akk :) 

De kontaktet vennene mine, og sa at det var overraskelse.  At de måtte ha med drikke selv.  Så hadde de laget kjøttsuppe selv, som ble varmet opp på stedet, dvs. hjemme hos oss.  Enkelt og improvisert, men du verden for en kveld/natt!  

Ergo behøver det ikke å koste mye!

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra :-) Hva brukte dere av penger på det til sammen, ca.?

Om jeg husker riktig, så var vi vel ca 25 personer, og kostnaden ble vel på ca 3000 kr totalt. Dette var for smørbrød, marsipankake, og kostnad for ingredienser til 5 hjemmelagde kaker + te, kaffe og brus.  Vi hadde ikke alkohol. 

Anonymkode: 8f68a...c8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...