AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #1 Skrevet 25. januar 2017 Vi vurderer å flytte fra Oslo sentrum til et mer landlig sted med hus eller rekkehus og hage. Max en time utenfor Oslo... Er bare så redd for å savne byen. Byen har jo også mye bra for barn. Er vokst opp i byen selv så vet ikke om noe annet... Vil gjerne høre historier fra dere som flytta og ble fornøyd, og dere som flytta og angra. Anonymkode: 5f164...e4e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #2 Skrevet 25. januar 2017 Det er snart 10 år siden vi flyttet fra Oslo og bor nå i hus med hage ca 20 min togtur fra Oslo. Vi har aldri angret og har det veldig fint. Superfornøyd med skolen, vi har alt av butikker og det man trenger i nærheten. Miljøet er fint og vi ble raskt kjent med både naboer, foreldre til barnas venner osv. Skog, natur, badesteder og skiløyper rett i nærheten, alt mulig av fritidsaktiviteter for barna. Jeg synes vi har det beste av begge verdener. Anonymkode: 54185...d01
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #3 Skrevet 25. januar 2017 Vi flyttet fra en stor by til landsbygda da en av oss herfra. Det har vært en fryktelig stor overgang og vi angrer veldig. Jeg kjedet meg her. Synes det er lite å finne på og opplever det ekstremt vanskelig å bli kjent med folk til tross for at vi forsøker å oppsøke de arenaene hvor vi kan møte likesinnede. Ungene trives da. Oversiktlig miljø for dem, og fritidstilbudet for dem er bra. Vi kommer imidlertid til å flytte tilbake. Jeg blir nærmest fysisk dårlig av å bo her, og teller dager til vi skal tilbake. Men nå skal det sies at vi nå bor veldig langt unna en by, så overgangen for dere blir sikkert mye mindre. Tror nok et er lettere å bli kjent med folk på et sted som du beskrives. På de minste stedene tror jeg det skal mye til å komme inn i de etablerte miljøene. Opplever at folk er mye mer åpne i byene og også at det er lettere å finne folk som er mer like seg selv. Anonymkode: e4496...f1f 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #4 Skrevet 25. januar 2017 Har flyttet fra oslo til by med ca 25 000 innbyggere. Mannen angrer ikke, jeg angrer ganske mye men holder det for meg selv. Dårlig arbeidsmarked for min del. Mindre folk med samme interesser som meg. Mer sladder. Folk er mye varmere og mer åpne i oslo følte jeg. Savner oslo veldig. Anonymkode: 297e4...5b9 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #5 Skrevet 25. januar 2017 Jeg har også flyttet ut av Oslo, og bor nå 40min kjøretid unna. Det er det beste valget jeg har gjort. Oslo er en fin by, men for meg duger den best i små doser. Anonymkode: 13771...472
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #6 Skrevet 25. januar 2017 Vi har ikke flyttet ut av Oslo da, men til en drabantby, og vi angrer litt. Kanskje det blir bedre når barna begynner på skolen, men vi savner bylivet veldig... Anonymkode: ecddc...319 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #7 Skrevet 25. januar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er snart 10 år siden vi flyttet fra Oslo og bor nå i hus med hage ca 20 min togtur fra Oslo. Vi har aldri angret og har det veldig fint. Superfornøyd med skolen, vi har alt av butikker og det man trenger i nærheten. Miljøet er fint og vi ble raskt kjent med både naboer, foreldre til barnas venner osv. Skog, natur, badesteder og skiløyper rett i nærheten, alt mulig av fritidsaktiviteter for barna. Jeg synes vi har det beste av begge verdener. Anonymkode: 54185...d01 Jobber dere i Oslo eller på det nye stedet? Lurer på hvordan set evt er med rushtrafikk og det å komme seg til og fra jobb. Anonymkode: ac4ac...ca5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #8 Skrevet 25. januar 2017 Kommer fra Oslo, fikk kjæreste fra et pittelite sted langt vekk fra Oslo og vi flyttet hit til et sted med under 1000 innbyggere. Angrer ikke og ungene trives godt. Har til og med fått os gårdsdyrAnonymkode: 3a2c4...8ac 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #9 Skrevet 25. januar 2017 Vi flytter ut av byen da vi planla barn, til et sted i underkant av 20 minutter unna med tog. Vi trives og er overbevist om at det er bedre for barna å vokse opp her, med hage og mindre trafikk. Oslo er jo kun en kort tog eller biltur unna, så det er jo enkelt å komme seg til byen. Både mannen og jeg har dog skaffet oss jobber i nærområdet, og nå er vi så og si aldri i byen. Vi bor 2-3 km. unna sentrum av drabantbyen, og var overbevist om at vi kom til å rusle ned til sentrum for å spise ute, ta en øl osv. da vi flyttet, men det har vi heller ikke gjort en eneste gang... Så selv om jeg ikke angrer på at vi flyttet så må jeg si at alt kjennes veldig langt unna nå som vi ikke lenger bor i byen, og det gjør at terskelen for å komme seg ut på restaurant og lignende er desto høyere. Vi går dog mye tur, da det er flotte turområder rett ved der vi bor, så det er ikke slik at vi bare sitter inne, men bare det å gå i 7 minutter for å komme seg til butikken kjennes så uendelig mye lenger enn å krysse gata... Så det blir mye bilkjøring, selv om vi bor slik til at bil strengt tatt ikke er nødvendig. Anonymkode: 3d0d4...cc6
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #10 Skrevet 25. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jobber dere i Oslo eller på det nye stedet? Lurer på hvordan set evt er med rushtrafikk og det å komme seg til og fra jobb. Anonymkode: ac4ac...ca5 Vi jobber i Oslo. En av oss tar toget, noe som går veldig kjapt og greit. Morgenrushet inn til Oslo går veldig greit, mens ettermiddagsrushet kan være litt verre. Anonymkode: 54185...d01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå