Gå til innhold

Vanlig at gjestene ikke kan gå med smoking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har ikke vært i mange bryllup men jeg og mannen skal i et nå til sommeren. Vi har ikke fått invitasjoner enda så vi vet ikke om det står noen "kleskoder" 

Jeg er medlem i en bryllupsgruppe på Facebook hvor flere sier at gjestene ikke kan gå med smoking for de skal ikke være likt kledd som brudgommen. Er dette normalt? Mannen min har en smoking som han brukte når vi giftet oss, men det egner seg kanskje ikke at han bruker den? 

Anonymkode: 62877...948

Skrevet

Han bruker smokingen uten noe i brystlommen. 

Dette var en merkelig "regel". For å ta dette videre:

Hvis brudgommen brukte dress i bryllupet, skulle de andre mannlige gjestene la være da?

• Liker 2
Skrevet

Man skal bare bruke smoking om 'smoking' er oppgitt som kleskode.

Skrevet
3 timer siden, Dorey skrev:

Man skal bare bruke smoking om 'smoking' er oppgitt som kleskode.

Betyr det at alle må ha på smoking eller de som har kan bruke det, mens resten bruker dress?

og hvis det står antrekk: pent. Så kan mennene ikke bruke smoking men kun dress? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betyr det at alle må ha på smoking eller de som har kan bruke det, mens resten bruker dress?

og hvis det står antrekk: pent. Så kan mennene ikke bruke smoking men kun dress? 

Det betyr egentlig at alle skal bruke smoking ja.  Og nei, smoking skal ikke benyttes ved antrekk: pent. 

http://bryllupsinspirasjon.no/artikler/2014/11/25/kleskode-bryllup-vaer-aldri-tvil-igjen-med-denne-guiden/

Skrevet (endret)

Jeg har lært at de andre gjestene ikke skal være penere kledd enn brudgommen - mao, stiller brudgommen i dress skal ikke gjestene ha smoking, men stiller brudgommen i smoking kan gjestene også gjøre det (med forbehold om evnt oppgitt kleskode, selvfølgelig).

Endret av Daria
  • Liker 1
Skrevet

Pent er en ubruklig kleskode. Folk legger så mye rart i det. Jeg kunne glatt ha latt mannen min gått i smokin gom det passet det jeg hadde på meg til kleskode pent. Er du usikker, spør bruden.

Anonymkode: 97a40...0a2

• Liker 2
Skrevet

Den vanligste kleskoden for bryllup er "mørk dress", og da stiller ikke mannfolkene i smoking (bortsett fra kanskje brudgommen).

du skjønner altså ikke at det din mann giftet seg i kan bli for oppstaset når han skal være gjest? Syns det er litt underlig bare...

Anonymkode: 7ac35...e58

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den vanligste kleskoden for bryllup er "mørk dress", og da stiller ikke mannfolkene i smoking (bortsett fra kanskje brudgommen).

du skjønner altså ikke at det din mann giftet seg i kan bli for oppstaset når han skal være gjest? Syns det er litt underlig bare...

Anonymkode: 7ac35...e58

Nå har jeg bare vært i et bryllup (som da var mitt eget) og der skrev vi i invitasjonen antrekk: pent, og jeg tror det var 3 stykker som kom i smoking, i tillegg til mannen min. Så nei jeg tenkte egentlig ikke at han ikke kan gå med det, men jo mer jeg tenker på det så skjønner jeg det jo.  

Skrevet

Høres tåpelig ut spør du meg.. Om man eier en smoking kan man selvfølgelig bruke den i bryllup.. Overshine brudgommen, give me a break.. Så om brudgommen går i dress eller bunad skal gjestene gå i.... hva da olabukse..

Anonymkode: 0f73c...7c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...