Gå til innhold

Dagens animerte Disneyprinsesser/Pixar

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er jo klin like! Alle sammen! Helt ned i minste detalj (ser man bort fra hår- og hudfarge, samt øyenfarge). Ser på Disney channel (ikke spør hvorfor ;) ) og ser jo bare at alle er identiske. Munnen, nesa, øynene. Helt obligatorisk. Så uoppfinnsomt og kjedelig! Eller hva? 

Før var de jo tegnet, Ariel, Belle, Snøhvit.. de var jo forskjellige! 

Alle animerte "heltinner" innen denne genren er like.

http://metro.co.uk/2015/03/12/heres-the-proof-that-every-female-character-in-every-disney-or-pixar-film-has-the-same-face-5099661/

merkelig side som beviser det. Lånte et bilde:

buzz8.jpg

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er langt i fra alle disse heltinnene like da, men ser man dette i sammenheng med at mannlige karakterer har langt større variasjon i utseende ser man at heltinnene er likere. Enkelte animatører har jo selv uttalt at de kvinnelige karakterene må være pene. :roll: Disney hjelper ikke akkurat på jenter utseendepress nei.

• Liker 1
Skrevet
På 25.1.2017 den 13.13, Arkana skrev:

Nå er langt i fra alle disse heltinnene like da, men ser man dette i sammenheng med at mannlige karakterer har langt større variasjon i utseende ser man at heltinnene er likere. Enkelte animatører har jo selv uttalt at de kvinnelige karakterene må være pene. :roll: Disney hjelper ikke akkurat på jenter utseendepress nei.

Sant! Men jeg synes de er helt like. 

• Liker 1
Skrevet

Disneyprinsessene i dag er i det minste mye mer selvstendige og et langt bedre forbilde for barn enn det de var da jeg var ung. Ta hun i Modig f.eks, hun kjører sitt eget løp og behøver overhodet ingen mann til å redde henne. Slik sett var det mye verre med f.eks Ariel som forlater hele familien og hjemmet sitt for en mann hun knapt kjenner. Og i tillegg hele greia med at "women should be seen not heard" 

Det er bra at folk legger merke til slike detaljer som at utseendet på karakterene er helt kliss like. Det gjør det mer vanskelig for Disney/Pixar og andre å fortsette slik de har gjort. 

Anonymkode: 13bd1...b8a

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disneyprinsessene i dag er i det minste mye mer selvstendige og et langt bedre forbilde for barn enn det de var da jeg var ung. Ta hun i Modig f.eks, hun kjører sitt eget løp og behøver overhodet ingen mann til å redde henne. Slik sett var det mye verre med f.eks Ariel som forlater hele familien og hjemmet sitt for en mann hun knapt kjenner. Og i tillegg hele greia med at "women should be seen not heard" 

Det er bra at folk legger merke til slike detaljer som at utseendet på karakterene er helt kliss like. Det gjør det mer vanskelig for Disney/Pixar og andre å fortsette slik de har gjort. 

Det gjør det også vanskelig å skjelne mellom de forskjellige. 

• Liker 1
Skrevet

Har tenkt på det samme før, men tanken slo meg egentlig først da frozen kom ut, jeg bare vent, er ikke det Rapunzel litt blekere og med sminike? haha 

Tenkte de kanskje ikke tok seg tid og råd til å prøve å finne noe nytt 

Skrevet

De gamle Disneyprinsessene var de beste :) 

• Liker 2
Skrevet

Synes ikke de er så like jeg, i hvert fall ikke på bildet over her. Synes det var mer likheter mellom de gamle prinsessene, må fortsatt tenke meg om hvem det når jeg ser et bilde av askepott eller Tornerose. 

Skrevet
På 27.1.2017 den 11.07, AnonymBruker skrev:

Synes både pocahontas, belle og jasmin er sterke, selvstendige personer, som er gode forbilder. Anna som forlover seg med en hun akkurat har møtt og Elsa som stikker av er vel ikke akkurat de beste forbildene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...