AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #1 Skrevet 25. januar 2017 I følge mannen på 28 så har han kun flørtet litt og holdt i hånden på jenta. I følge jenta har han gjort mye mer. Jeg vil ikke gå inn på alt for å bli gjenkjent. Etter dette har familien splittet seg. Dene ene siden kommenterer at jenta aldri har vært helt normal og barnslig for alderen. De mener hun ofte kan overdramatisere en hendelse og at det er noe hun nå har gjort. Den andre delen støtter så klart ikke den påstanden. Selv ser jeg at jentas forklaring begynte rolig med samme som mannen sier. Så etter hvert som det har blitt pratet om har det kommet drøye ting. Mannen i familien (adoptert) nekter for det som har kommet i ettertid. Jeg ser jo at det han innrømmer allerede er på kanten. Hva ville dere tenkt om å være mellom barken og veden på noe slikt? Kan ikke noe for at jeg går ved jenta sin side, men tenker også at det kan være overdrevet. Anonymkode: 1a144...4f2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #2 Skrevet 25. januar 2017 Støtt jenta du. Resten er det opp til påtalemyndigheten og domstolen å avgjøre. Anonymkode: 69321...0b3 11
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #3 Skrevet 25. januar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: I følge mannen på 28 så har han kun flørtet litt og holdt i hånden på jenta. I følge jenta har han gjort mye mer. Jeg vil ikke gå inn på alt for å bli gjenkjent. Etter dette har familien splittet seg. Dene ene siden kommenterer at jenta aldri har vært helt normal og barnslig for alderen. De mener hun ofte kan overdramatisere en hendelse og at det er noe hun nå har gjort. Den andre delen støtter så klart ikke den påstanden. Selv ser jeg at jentas forklaring begynte rolig med samme som mannen sier. Så etter hvert som det har blitt pratet om har det kommet drøye ting. Mannen i familien (adoptert) nekter for det som har kommet i ettertid. Jeg ser jo at det han innrømmer allerede er på kanten. Hva ville dere tenkt om å være mellom barken og veden på noe slikt? Kan ikke noe for at jeg går ved jenta sin side, men tenker også at det kan være overdrevet. Anonymkode: 1a144...4f2 Sannsynligvis er det ikke overdrevent, men kanskje også verre enn det du ver. Ikke uvantlig at familien tar parti med overgriperen heller dessverre. At det alltid har vært noe rart med jenta er ikke argument for at hun lyver. Enten har hun vært et lettere offer fordi hun er litt "rar" eller så har hun blitt sånn som en reaksjon på overgrepene. Anonymkode: 47019...5ee 12
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #4 Skrevet 25. januar 2017 Overgripere prøver alltid å innrømme minst mulig og si at det var mindre alvorlig enn det faktisk var. Støtt jenta. Anonymkode: 47019...5ee 8
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #5 Skrevet 25. januar 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: I følge mannen på 28 så har han kun flørtet litt og holdt i hånden på jenta. I følge jenta har han gjort mye mer. Jeg vil ikke gå inn på alt for å bli gjenkjent. Etter dette har familien splittet seg. Dene ene siden kommenterer at jenta aldri har vært helt normal og barnslig for alderen. De mener hun ofte kan overdramatisere en hendelse og at det er noe hun nå har gjort. Den andre delen støtter så klart ikke den påstanden. Selv ser jeg at jentas forklaring begynte rolig med samme som mannen sier. Så etter hvert som det har blitt pratet om har det kommet drøye ting. Mannen i familien (adoptert) nekter for det som har kommet i ettertid. Jeg ser jo at det han innrømmer allerede er på kanten. Hva ville dere tenkt om å være mellom barken og veden på noe slikt? Kan ikke noe for at jeg går ved jenta sin side, men tenker også at det kan være overdrevet. Anonymkode: 1a144...4f2 Støtt jenta, uansett hvor "rar" hun har vært. En mannlig familiemedlem skal vite bedre enn å sette seg i en situasjon hvor ting kan misforståes, hvis det ikke er faren da. Eks. dele hotelrom med en 12 åring, ikke noe galt i å dele rom med din 12 år gamle datter, hvis dere er på reisefot, men ville ikke likt om en onkel gjorde det. Ville ikke brydd meg om en 12 åring satt innat eller i fanget på faren sin og kose med pappa, og snakke om hverdagen, men hadde stusset om en onkel gjorde det. Sier ikke at det er noe galt eller mystifistisk med dette, men det blir å sette seg i en situasjon som lett kan misforståes, enten av 12 åringen selv, eller andre. Anonymkode: ac3cf...0c2 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #6 Skrevet 25. januar 2017 Det at han innrømmer at han i det hele tatt har flørtet med en 12 år gammel jente, som attpåtil er i familie med han, hadde fått meg til å ikke tvile et sekund på jentas forklaring. Det er ikke noe nytt at overgrepsofre kan være litt "rare" og at de er svært tilbakeholdne med å innrømme at ting har skjedd (fordi det er så mye skam knyttet til det osv), så det at ting har kommet litt og litt er ikke noe som gjør historien mindre troverdig. Noe av det som er skikkelig ille med overgrep er hvordan de nærmeste ofte vender seg imot offeret og støtter overgriperen. Det må være helt forferdelig å oppleve noe sånt og attpåtil bli foraktet av familien for å fortelle det som har skjedd med deg. Anonymkode: bf4b9...dc5 16
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #7 Skrevet 25. januar 2017 Støtt jenta. Anonymkode: 91c54...941 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #8 Skrevet 25. januar 2017 I alle saker hvor barn forteller om misbruk og overgrep synes jeg man skal la eventuell tvil komme barnet til gode i første omgang. Barnet vil nok etterhvert få snakke med fagpersonell som er trent i hvordan man samtaler og får frem informasjon fra barnet. Det er rimelig å anta at man som overgriper ikke ønsker å innrømme dette uten videre - det er lett å si at det er barnet som overdriver eller lyver/dikter opp. Selvfølgelig finnes det tilfeller hvor noen er feilaktig mistenkt for overgrep som ikke har skjedd, men dette må påtalemyndighetene og fagfolk vurdere. Jenta bør på ingen måte oppleve eller få med seg at det har oppstått en splittelse i familien over dette, det kan være en enorm psykisk belastning for et barnesinn. Dersom denne mannen ikke er skyldig i overgrep er det jo en psykisk belastning for han også så klart - men med barn i bildet må man heller avstå fra å personlig dømme han foreløpig og overlate dette til fagfolk. Anonymkode: 0660e...aff 4
GammelKaktus Skrevet 25. januar 2017 #9 Skrevet 25. januar 2017 Jeg kunne aldri valgt en annen side enn offeret sin side. Så hadde jeg heller bedt om unnskyldning til den som eventuelt ble anmeldt på falskt grunnlag etterpå. Men i slike saker så må det eventuelle offeret få den støtten det trenger. 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #10 Skrevet 25. januar 2017 Jeg ville også ha støttet jenta. Dersom du ser 28-åringen ofte (at han er en del av hverdagen din på en eller annen måte), ville jeg prøvd å fortelle ham at dette er en fryktelig vanskelig situasjon for deg, men at du må støtte jenta her, og så får dere alle se hva som kommer frem i saken senere. For det er en sak utav dette, ikke bare noe som "holdes internt i familien", regner jeg med? Anonymkode: b4224...c47 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #11 Skrevet 25. januar 2017 Er du veldig nær noen av dem, type storesøster/lillesøster eller mor? I så fall ville jeg ringt "barnehuset" og snakket med en rådgiver der. Du kan være anonym. Er du tante, ville jeg bedt mitt søsken ringe. De er veldig fine å snakke med i slike saker. Anonymkode: 49c26...285
Rotemor Skrevet 25. januar 2017 #12 Skrevet 25. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: I følge mannen på 28 så har han kun flørtet litt og holdt i hånden på jenta. I følge jenta har han gjort mye mer. Jeg vil ikke gå inn på alt for å bli gjenkjent. Etter dette har familien splittet seg. Dene ene siden kommenterer at jenta aldri har vært helt normal og barnslig for alderen. De mener hun ofte kan overdramatisere en hendelse og at det er noe hun nå har gjort. Den andre delen støtter så klart ikke den påstanden. Selv ser jeg at jentas forklaring begynte rolig med samme som mannen sier. Så etter hvert som det har blitt pratet om har det kommet drøye ting. Mannen i familien (adoptert) nekter for det som har kommet i ettertid. Jeg ser jo at det han innrømmer allerede er på kanten. Hva ville dere tenkt om å være mellom barken og veden på noe slikt? Kan ikke noe for at jeg går ved jenta sin side, men tenker også at det kan være overdrevet. Anonymkode: 1a144...4f2 Hvem er du? En voksen mann "bare flørtet litt"? Jeg forstår overhodet ikke "barken og veden"-problematikken. At jenta muligens overdriver bunner uansett i hans flørting. 2
Favole Skrevet 25. januar 2017 #13 Skrevet 25. januar 2017 28 år gamle menn flørter ikke med 12 år gamle jenter. Jeg er 28, nevøen min er 12, ikke i helvete om jeg ser på det som normalt å flørte med han, kunne aldri falt meg inn. Støtt barnet, alltid! 4
Gjest ClickB4it Skrevet 25. januar 2017 #14 Skrevet 25. januar 2017 Jeg synes dette innlegget er så fint! Enkelte grenser skal man ikke krysse uansett, og at en 28-åring flørter med en 12-åring er et gedigent overtramp! Støtt den jenta, støtt den jenta alt du kan.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #15 Skrevet 25. januar 2017 1 time siden, ClickB4it skrev: Jeg synes dette innlegget er så fint! Enkelte grenser skal man ikke krysse uansett, og at en 28-åring flørter med en 12-åring er et gedigent overtramp! Støtt den jenta, støtt den jenta alt du kan. Bra innspill. Og som en annen skriver, jeg skjønner ikke "barken og veden"-problematikken her. I beste fall så har mannen innrømmet at han er skyldig i "grooming" og seksualisering av et barn ved å flørte med henne. Det er ille nok i seg selv, og det er ikke langt fra dette til grove overgrep. "Troverdigheten" i denne saken er åpenbart på jentas side, selvfølgelig vil ikke mannen innrømme mer enn det som kan bevises. TS skriver at det som har kommet fram, allerede er på kanten. Det er ikke det - det er langt over grensa! Det hadde ikke kostet meg en dritt å ta avstand fra og fordømme et menneske som oppfører seg sånn med barn. Anonymkode: bf4b9...dc5 7
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #16 Skrevet 26. januar 2017 På 25.1.2017 den 11.04, Rotemor skrev: Hvem er du? En voksen mann "bare flørtet litt"? Jeg forstår overhodet ikke "barken og veden"-problematikken. At jenta muligens overdriver bunner uansett i hans flørting. Jeg skrev bare utfra hva som har blitt sagt om mannen i familien. Anonymkode: 1a144...4f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå