Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan jeg sende en enkelt spørsmål om regnskap? Har enkeltmannsforetak og lurer bare på en ting angående regnskap. Kan jeg skrive/ringe skatteetaten for å få svar, eller et annet sted?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at spørsmålet ikke er stilt før en plass på nettet? Det kan la seg finne med litt kreativ googling. Hva nøyaktig lurer du på?

Skrevet

Det sikkert er, men det er av og til vanskelig å  finne en riktig setning :) norsk er ikke mitt morsmål og jeg sliter litt med språket :)

Nå klarte jeg å finne et svar (tror jeg) men det tok meg over 8 timer av googling :)

Lurte på hvordan utenlandske bilag (innkjøp og salg) registreres og hvordan bokfører man bruk av egne eiendeler man har fra før som kostnader. Eller kansje "selger" det man har fra før til bedriftet som en eiendel.

Jeg lærte regnskap på videregående skole på 4 år i hjemmelandet mitt og nå skaffet meg en bok om regnskap på norsk, men alt gjelder AS, så sliter litt med å tilpasse min kunnskap til EMF. Så tenkte at det kanskje er et sted jeg kan ringe og stille enkelte spørsmål jeg klarer ikke å finne et annet stet eller bare for å bekrefte det jeg har funnet på nett.

Skrevet

Ring til skattetaten. Kan også være du finner svaret på skattetatens sider. Hele lovverket ligger der.

Ligningens abc er også god. Lett å søke i den og

Anonymkode: 9407b...7ca

Skrevet

Du kan også abonnere på digitalt oppslagsverk som har info om regnskapsregler/bokføring/skatteregler, fex programmet Sticos. Der mener jeg du også kan henvende deg til en helpdesk pr mail og få svar på ulike problemstillinger. 

Anonymkode: 0f99a...4a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...