Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg fikk ny treningsplan av trener i går (langrenn). I går stod løpeintervaller på planen. Det var 6 drag på 3 min, med 1.5 min pause. Jeg skal ligge i sone 4, noe som er 87-92% av makspuls. 

Problemet mitt i går var at jeg aldri kom opp i sone 4. Pulsen min lå mellom 175 og 180. Makspulsen min er rundt 200, så dette burde være innenfor sone 4? Jeg stresser ikke på grunn av dette, fordi jeg fikk en bra treningsøkt uansett. Men jeg syns bare det var litt rart;)

Anonymkode: 1b6ee...4fa

Skrevet

Skjønner ikke spørsmålet.

Du sier du har makspuls på 200 og skulle ligge mellom 87% og 92% av makspuls. Dette er mellom 174 og 184. Samtidig sier du at pulsen din lå mellom 175 og 180. Dette er jo helt etter planen, dog i nedre del av sonen.

Anonymkode: 4f044...2a1

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke spørsmålet.

Du sier du har makspuls på 200 og skulle ligge mellom 87% og 92% av makspuls. Dette er mellom 174 og 184. Samtidig sier du at pulsen din lå mellom 175 og 180. Dette er jo helt etter planen, dog i nedre del av sonen.

Jo, jeg vet at pulsen ligger i sone 4. Men klokka mi viser ikke det;)

Anonymkode: 1b6ee...4fa

Skrevet

Det er fordi du må endre innstillingene på klokken din. 

Grunnen er at det opereres med forskjellige soner. 

De fleste forholder seg til Olympiatoppen sine. 

Google det, så finner du riktige soner. Så legger du dem inn på klokken. 

Skrevet

Hvis klokka viser feil pulssoner må du justere disse til samme soner som treneren din bruker. Dette gjøres enten i menyen på klokka eller via en webside etc. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...