AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #1 Skrevet 25. januar 2017 Hei Jeg tror jeg holder på å falle for en kollega. Det passer seg ikke i det heletatt, og føles på en måte "forbudt". Vi har jobbet sammen i litt under et år, men periodevis har både han og jeg vært ute på "oppdrag"(ikke på samme sted). Vi har altså ikke jobbet sammen hele året i samme strekk. Jeg er 20 og han er 30, og ettersom han ikke snakker norsk snakker vi kun engelsk sammen - og hans engelsk er ikke sånn veldig bra. Vi kan føre enkle samtaler, men det stopper lett litt opp om tema blir for komplisert. Vi er altså kollegaer, har en alt for stor aldersforskjell mellom oss og har utfordringer i forhold til kommunikasjon. Jeg vet at han føler noe for meg og. Han flørter veldig mye, og har ved et par anledninger spurt meg om å finne på noe sammen etter jobb. På fest har han også vært frempå. I starten tok jeg det kun som et kompliment, og avviste han hver gang. Akkurat som han forventet tenker jeg, da han også forstår at det ikke "passer seg". Men for hver gang jeg møter han, føler jeg mer og mer. Jeg klarer ikke la være å smile og le når jeg er med han, hjertet mitt banker og jeg blir ofte ganske satt ut. Øynene hans er vanvittig intense, og jeg tror han bruker det for alt det er verdt. Det føles som han forstår meg på en spesiell måte, jeg føler meg dratt til han og jeg føler meg veldig bra og trygg rundt han. Og jeg har en sterk følelse på at han føler det på samme måte. Det føles håpløst, på grunn av situasjonen vi er i. En del av meg vil bare prøve å skyve det vekk og ikke gjøre noe ut av det, men en annen del lurer på om det er meningen at jeg skal være sammen med denne mannen. I alle fall kanskje meningen at jeg skal finne ut av det? Men det er en alt for stor sjanse å ta.. I tillegg gjør det meg usikker at han er fra et typisk land hvor menn er kjent for å være flinke til å flørte og få kvinner til å forelske seg i dem. Jeg tror ikke han er slik, men hva om? Finnes det kanskje noen her som har vært i en lignende situasjon, eller noen andre som kanskje har noen gode råd å komme med? Sliter litt med å ordlegge meg, så dere må gjerne spørre om det var noe som virket uklart. Anonymkode: 683e7...bcc
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #2 Skrevet 25. januar 2017 Fra Hellas? Anonymkode: 85e78...6ee 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #3 Skrevet 25. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra Hellas? Anonymkode: 85e78...6ee Nei. TS Anonymkode: 683e7...bcc
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #4 Skrevet 25. januar 2017 Synes ikke det virker så komplisert? Lever bare en gang. Språk kan læres og aldersforskjeller er vanlig. Finn på noe og se hva som skjer. Anonymkode: b20bc...7b7 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #5 Skrevet 25. januar 2017 Hva er problemet? Det er da mange som har møtt kjærligheten på arebeidsplassen. Anonymkode: ac6c6...832 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #6 Skrevet 25. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er problemet? Det er da mange som har møtt kjærligheten på arebeidsplassen. Anonymkode: ac6c6...832 Godt å høre at dere ikke ser noe problem ved det Selv synes jeg aldersforskjellen er ganske stor, med tanke på hvor ung jeg er. Men så er vel det kanskje noe som ikke betyr noe for meg personlig, men som jeg er mer bekymret for hva venner og familie tenker om. Også burde jeg kanskje også nevne at han bor på arbeidsplassen og kun er her på arbeidsvisum, og at han har bodd her ganske lenge uten å lære språket. TS Anonymkode: 683e7...bcc
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #7 Skrevet 25. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt å høre at dere ikke ser noe problem ved det Selv synes jeg aldersforskjellen er ganske stor, med tanke på hvor ung jeg er. Men så er vel det kanskje noe som ikke betyr noe for meg personlig, men som jeg er mer bekymret for hva venner og familie tenker om. Også burde jeg kanskje også nevne at han bor på arbeidsplassen og kun er her på arbeidsvisum, og at han har bodd her ganske lenge uten å lære språket. TS Anonymkode: 683e7...bcc Hva tenker du selv om dette da, i forbindelse med å innlede kjærlighetsforhold? Anonymkode: 85e78...6ee 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #8 Skrevet 25. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du selv om dette da, i forbindelse med å innlede kjærlighetsforhold? Anonymkode: 85e78...6ee Tenker at det må være vanskelig å være med han, uten at det også angår mange av de andre vi jobber med. Det er en ganske liten arbeidsplass med under 20 ansatte. Jeg bor heller ikke for meg selv. Synes også det er vanskelig å ta ett lite steg for å se hva dette er, da jeg ikke vil lage dårlig stemning mellom oss eller såre han. Samtidig sliter jeg med å holde meg unna ham. TS Anonymkode: 683e7...bcc
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #9 Skrevet 25. januar 2017 Sær situasjon. Da jeg var like gammel som deg så syntes jeg 30 åringer var kjempe gamle. Vet ikke hva du skal gjøre..er alltid noen av de parene som gjør disse tingene, så hvorfor skulle det ikke være dere to. Anonymkode: f4070...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #10 Skrevet 25. januar 2017 Han snakker verken norsk eller engelsk. Men litt intense øyne så har han deg i seng? Jeg tror nok ikke en 30 gammel dame ville falt for denne fyren. Det må nok en ung og uerfaren jente til for det. Vil du virkelig ha en mann som jevngamle damer ikke vil ha? Er det rart en del menn i andre land ser på norske kvinner som lett tilgjengelige. Men har du lyst så kjør på. Det ingen andre enn deg det går ut over uansett hvis noe skulle gå galt. Anonymkode: 5d35c...2ec 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #11 Skrevet 25. januar 2017 Jobber du på resturant? Og er det kokken vi snakker om? Bor han i kjelleretasjen/overetasjen til resturanten? Anonymkode: 71e4f...505
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #12 Skrevet 25. januar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han snakker verken norsk eller engelsk. Men litt intense øyne så har han deg i seng? Jeg tror nok ikke en 30 gammel dame ville falt for denne fyren. Det må nok en ung og uerfaren jente til for det. Vil du virkelig ha en mann som jevngamle damer ikke vil ha? Er det rart en del menn i andre land ser på norske kvinner som lett tilgjengelige. Men har du lyst så kjør på. Det ingen andre enn deg det går ut over uansett hvis noe skulle gå galt. Anonymkode: 5d35c...2ec Dette. Og begynn jobbjakten allerede nå. For det der kommer til å skjære seg, og da vil det være skikkelig kleint å skulle kobbe sammen, særlig på en så liten arbeidsplass. Anonymkode: 65556...39f 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #13 Skrevet 25. januar 2017 Vil aldri anbefale noen å date på arbeidsplassen. SPESIELT ikke på en liten arbeidsplass, men klager du ikke dersom det går til helvete så gjør på, men husk at det kan bli ekstremt kleint og kjipt etterpå. Anonymkode: 6e5e6...fc1 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #14 Skrevet 25. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg tror jeg holder på å falle for en kollega. Det passer seg ikke i det heletatt, og føles på en måte "forbudt". Vi har jobbet sammen i litt under et år, men periodevis har både han og jeg vært ute på "oppdrag"(ikke på samme sted). Vi har altså ikke jobbet sammen hele året i samme strekk. Jeg er 20 og han er 30, og ettersom han ikke snakker norsk snakker vi kun engelsk sammen - og hans engelsk er ikke sånn veldig bra. Vi kan føre enkle samtaler, men det stopper lett litt opp om tema blir for komplisert. Vi er altså kollegaer, har en alt for stor aldersforskjell mellom oss og har utfordringer i forhold til kommunikasjon. Jeg vet at han føler noe for meg og. Han flørter veldig mye, og har ved et par anledninger spurt meg om å finne på noe sammen etter jobb. På fest har han også vært frempå. I starten tok jeg det kun som et kompliment, og avviste han hver gang. Akkurat som han forventet tenker jeg, da han også forstår at det ikke "passer seg". Men for hver gang jeg møter han, føler jeg mer og mer. Jeg klarer ikke la være å smile og le når jeg er med han, hjertet mitt banker og jeg blir ofte ganske satt ut. Øynene hans er vanvittig intense, og jeg tror han bruker det for alt det er verdt. Det føles som han forstår meg på en spesiell måte, jeg føler meg dratt til han og jeg føler meg veldig bra og trygg rundt han. Og jeg har en sterk følelse på at han føler det på samme måte. Det føles håpløst, på grunn av situasjonen vi er i. En del av meg vil bare prøve å skyve det vekk og ikke gjøre noe ut av det, men en annen del lurer på om det er meningen at jeg skal være sammen med denne mannen. I alle fall kanskje meningen at jeg skal finne ut av det? Men det er en alt for stor sjanse å ta.. I tillegg gjør det meg usikker at han er fra et typisk land hvor menn er kjent for å være flinke til å flørte og få kvinner til å forelske seg i dem. Jeg tror ikke han er slik, men hva om? Finnes det kanskje noen her som har vært i en lignende situasjon, eller noen andre som kanskje har noen gode råd å komme med? Sliter litt med å ordlegge meg, så dere må gjerne spørre om det var noe som virket uklart. Anonymkode: 683e7...bcc De fleste vil falle for/ forelske seg i flere mennesker gjennom livet, også mens de er i fast forhold. Man trenger ikke å la seg styre av følelsene. Det er bedre å la seg styre av fornuften sin. Ta dette som en øvelse på å ikke la deg styre av følelser. Lykke til Anonymkode: 3a781...406 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #15 Skrevet 25. januar 2017 Det med arbeidsvisum er ikke noe problem. Så lenge han har arbeid her så kan han være så lenge han vil og har han vært her i over 1 år og har jobbet i over ett år så har han krav på hjelp fra staten hvis han skulle bli arbeidsledig. 10 års aldersforskjell er ikke så mye. Så akkurat det trenger ikke å være noe problem. Det med at han ikke har lært seg språket kan ha flere grunner. Hvis han jobber et sted hvor han ikke trenger å lære seg norsk. Det er krevende å lære seg norsk på siden av full jobb. Jeg sier ikke at det ikke mulig, men det koster penger og det kan hende at han ikke har prioritert tid og penger på dette. (snakker av erfaring da jeg er gift med en utlending som er 13 år eldre enn meg) Men hvis han skal bli værende i norge er det jo viktig at han lærer seg språket, Finner han deg og derfor får en grunn til å bli i landet så kan det jo hende at han blir mer motivert til å lære seg språket. spesielt hvis du ønsker dette. Kjør på men ja det kan bli skikkelig kleint om det skjærer seg om dere jobber på en liten arbeidsplass så du må tenke over om arbeidsplassen er noe du er villig til å ofre for å prøve deg sammen med denne typen Anonymkode: cbc15...97e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #16 Skrevet 25. januar 2017 Hvordan er det mulig å falle for noen som man ikke kan ha en skikkelig samtale med? Anonymkode: 1d049...393
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #17 Skrevet 25. januar 2017 Klarer ikke å ta deg seriøst engang, Anonymkode: 2ac40...4a6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #18 Skrevet 26. januar 2017 På 25. januar 2017 den 2.43, AnonymBruker skrev: Han snakker verken norsk eller engelsk. Men litt intense øyne så har han deg i seng? Jeg tror nok ikke en 30 gammel dame ville falt for denne fyren. Det må nok en ung og uerfaren jente til for det. Vil du virkelig ha en mann som jevngamle damer ikke vil ha? Er det rart en del menn i andre land ser på norske kvinner som lett tilgjengelige. Men har du lyst så kjør på. Det ingen andre enn deg det går ut over uansett hvis noe skulle gå galt. Anonymkode: 5d35c...2ec Hahaha, har ingen av dere noen sinne sett en kjærlighetsfilm? Tror dere ikke på at kjærligheten kan være litt absurd, overraskende eller annerledes? Når det skal sies snakker han jo engelsk, noe jeg skrev i innlegget mitt. Han er veldig kjekk og kan lett finne seg noen på sin egen alder - så det bekymrer meg ikke TS Anonymkode: 683e7...bcc
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #19 Skrevet 26. januar 2017 På 25. januar 2017 den 2.46, AnonymBruker skrev: Jobber du på resturant? Og er det kokken vi snakker om? Bor han i kjelleretasjen/overetasjen til resturanten? Anonymkode: 71e4f...505 Nei. Hvordan det, har du vært i en litt lignende situasjon og kan dele dine erfaringer? TS Anonymkode: 683e7...bcc
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #20 Skrevet 26. januar 2017 På 25. januar 2017 den 3.17, AnonymBruker skrev: Det med arbeidsvisum er ikke noe problem. Så lenge han har arbeid her så kan han være så lenge han vil og har han vært her i over 1 år og har jobbet i over ett år så har han krav på hjelp fra staten hvis han skulle bli arbeidsledig. 10 års aldersforskjell er ikke så mye. Så akkurat det trenger ikke å være noe problem. Det med at han ikke har lært seg språket kan ha flere grunner. Hvis han jobber et sted hvor han ikke trenger å lære seg norsk. Det er krevende å lære seg norsk på siden av full jobb. Jeg sier ikke at det ikke mulig, men det koster penger og det kan hende at han ikke har prioritert tid og penger på dette. (snakker av erfaring da jeg er gift med en utlending som er 13 år eldre enn meg) Men hvis han skal bli værende i norge er det jo viktig at han lærer seg språket, Finner han deg og derfor får en grunn til å bli i landet så kan det jo hende at han blir mer motivert til å lære seg språket. spesielt hvis du ønsker dette. Kjør på men ja det kan bli skikkelig kleint om det skjærer seg om dere jobber på en liten arbeidsplass så du må tenke over om arbeidsplassen er noe du er villig til å ofre for å prøve deg sammen med denne typen Anonymkode: cbc15...97e Takk for et godt svar Du traff egentlig spot on på alt. Jeg forstår veldig godt at han ikke lærer språket, da det krever mye tid og penger, og han vet foreløpig ikke hvor lenge han kommer til å bo her. Har innsett at jeg aldri kommer til å ta dette noe videre, da jeg er så ung og ikke vil forplikte meg til noen som kanskje veldig snart kan begynne å ønske seg barn osv. Sånn generelt har jeg ikke noe mot aldersforskjeller, men ja. Jeg skal jo leve livet mitt nå, og har ikke tid til slike kompliserte greier. Av og til bare spinner hodet mitt litt, jeg har jo følt det slik ganske lenge nå men velger alltid å skyve det bort. Det er bedre sånn TS Anonymkode: 683e7...bcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå