Gå til innhold

Angrer på at jeg sa ja til date

Anbefalte innlegg

Skrevet

Havnet i en litt pinlig situasjon, jeg gjør den sikkert verre enn den er, men.. Før jul møtte jeg en fyr på byen og han fikk nummeret mitt. I utgangspunktet syntes jeg han virket som en ålreit fyr, men så har det seg slik at av ulike årsaker så har vi ikke fått sett hverandre igjen, men nå har vi en planlagt date til helgen. "Problemet" er at i perioden frem til nå har han vært litt masete på sms og snapchat, sendt massevis av selfies av seg selv og spurt om selfies tilbake (har sendt et par stykker tilfelle han hadde glemt hvordan jeg så ut eller noe, men for å være ærlig er jeg ikke så opptatt av selfies), han har stadig sendt meg melding om vi ikke skal ta en kaffe eller en øl, selv når han vet og jeg allerede har sagt at jeg ikke kan. 

En annen ting er at han ble snurt sist jeg ikke kunne og sendte meg en melding om at jeg snart burde begynne å tenke på å prioritere han.. 

Vi har nå en planlagt date til helgen som sagt, men jeg føler meg litt uvel rundt det, føler han er så "på", det blir rett og slett for mye og jeg syntes det er rart at han ikke forstår at når jeg sier at jeg er opptatt, så er jeg faktisk opptatt. Og at når jeg sier at jeg ikke har lyst å sende masse bilder av meg selv, så fortsetter han bare å spørre som om jeg aldri sa nei. 

Er litt redd for hvordan han vil reagere hvis jeg avlyser?:/ Noen tips til hva jeg kan si? 

Anonymkode: fbce0...0ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der hadde ikke jeg takla, han virker masete! 🙈 turnoff.

Anonymkode: 0c915...a43

• Liker 2
Skrevet

Si det som det er, du vil ikke på date. Så sletter du han fra alle steder dere har kontakt. Man skal ville gå på date, ikke føle seg tvunget til det. 

Skrevet

Men jeg føler jeg må ha en god unnskyldning.. han er så ivrig og på og gir seg ikke med meldinger. Er jeg på jobb og ikke får svart på noen timer, sender han gjerne både 1 og 5 nye meldinger (!) om ikke vi skal ta en kaffe i lunsjpausen min osv..  Væææ! Dette er altså en fyr jeg har møtt én gang, på byen, i 10 min.. :(

ts

Anonymkode: fbce0...0ee

Skrevet

Si at du ikke er interessert lenger. Beklag gjerne, men hold fast ved at du har ombestemt deg. Og husk, du har ingen plikt til p forklare deg. 

Anonymkode: e307b...902

• Liker 2
Skrevet

Evt bare slutte å svare. Gi faen i hele fyren 

Anonymkode: e307b...902

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor har du ikke bare slettet og blokkert ham for lengst? Det er jo åpenbart at du og han ikke passer sammen. Jeg hadde et lignende scenario for mange år siden, og jeg tror noe av grunnen til at jeg - og sannsynligvis også du og andre i samme situasjon - lot dette gå så langt, var fordi jeg følte at jeg liksom "skyldte ham" å svare. Men nå som jeg er eldre, har selvtilliten i orden og vet hva jeg vil og ikke vil, så har jeg sluttet å tenke sånn.

Du skylder ham ikke noen verdens ting. Bare blokker ham og bli ferdig. Ikke gjør dette mer komplisert enn det er. Han er desperat, vil ha et ligg og sånn som du driver på nå signaliserer du at bare han fortsetter denne atferden så fører til at han får det han vil. SLUTT å gjør deg selv så vondt!

• Liker 5
Skrevet

En ting er sikkert. Velger ts å møte han så kommer han til å mase resten av sitt single liv etter sengekos.

Anonymkode: 615cb...411

• Liker 3
Skrevet (endret)
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

han har stadig sendt meg melding om vi ikke skal ta en kaffe eller en øl, selv når han vet og jeg allerede har sagt at jeg ikke kan. 

En annen ting er at han ble snurt sist jeg ikke kunne og sendte meg en melding om at jeg snart burde begynne å tenke på å prioritere han.. 

Vi har nå en planlagt date til helgen som sagt, men jeg føler meg litt uvel rundt det, føler han er så "på", det blir rett og slett for mye og jeg syntes det er rart at han ikke forstår at når jeg sier at jeg er opptatt, så er jeg faktisk opptatt. Og at når jeg sier at jeg ikke har lyst å sende masse bilder av meg selv, så fortsetter han bare å spørre som om jeg aldri sa nei. 

Han respekterer ikke dine grenser.  Bare avlys, hvis du må skrive en grunn, skriv det du skriver her.  Og at den slags oppførsel viser at dere ikke passer sammen.  "Du burde snart begynne å prioritere ham".  Så utrolig frekt.  Etter å ha truffet ham på byen 1 gang..  Hvem tror han at han er.

Endret av Zouk
  • Liker 4
Skrevet

Jeg tror jeg ville skrevet noe sånt som "Beklager, men jeg må avlyse daten vår på lørdag. Jeg tror ikke vi passer å godt sammen likevel, det ble litt for intenst for meg. Lykke til videre med datinga :)"

Eller i hvert fall noe kort som gjør det tydelig at du ikke vil på date, og at du ikke vil planlegge noe nytt eller fortsette relasjonen. Jeg synes ikke noe om å blokkere noen ut av det blå, det koster deg ikke så mye å skrive et par linjer der du forteller han at det ikke er mer å hente fra deg. Men hvis han derimot ikke respekterer avslaget så er det bare å blokkere.

• Liker 2
Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Jeg har sagt ja til ting på impuls mange ganger og gruet meg for å trekke meg når jeg har ombestemt meg. Av erfaring kan jeg si at det blir verre dess lengre du venter. Dess mere du roter deg inn i det dess vanskeligere blir det å komme ut.

Skrevet

En sånn hadde jeg også kontakt med, vi avtalte heldigvis ikke noe møte. Jeg ble så sliten at jeg ghostet hele fyren. Litt slemt, men han tok aldri hint om at jeg ikke var interessert.

Jeg hadde droppet han, med eller uten begrunnelse eller forklaring. Jeg tror gjennomføring av date ville gjort han enda mer sprø.. 

Anonymkode: aca4e...ae2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...