Gå til innhold

Male stuen.. Jade eller Minty Breeze

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da er tiden snart inne for og male om den triste og trasige fargen i stuen min. Føler valget står mellom enten Jade eller Minty Breeze.

Hva skal jeg velge, og hvorfor? Har mørke møbler om det har noe og si.

Fargene på bilder avviker selvsagt noe fra virkeligheten.

IMG_1004.JPG

Anonymkode: bbb40...8e2

Skrevet

Jade er en utrolig vakker farge, men den varierer veldig i hvilken farge den ser ut til å være! Vi har den i tre rom. På kjøkkenet ser den kav lyseblå ut. Ingen tror den egentlig er grønn! På et soverom har jeg den sammen med en sandfarge og der ser den veldig mint/grågrønn ut. På det siste rommet har jeg den sammen med en mørkere grønnfarge, og der ser den veldig grønn ut. Greit å male den noen steder før du bestemmer deg helt for å si det slik. :)

Anonymkode: 11f84...17f

• Liker 2
Skrevet

Du kan kanskje vurdere å joine Faebook-gruppa  Interiør - moderne, skandinavisk og minimalistisk? https://www.facebook.com/groups/1428697397409111/

Begge fargene er svært populære der, og hvis du søker gruppa for Jade eller Minty Breeze, finner du flere eksempler fra andres stuer. Tror mitt generelle inntrykk at Jade er mer populær for stue, mens Minty Breeze er for kjøkken, men kan hende jeg tar feil. :) 

Anonymkode: 35922...e60

Skrevet

Jeg synes Jade var finest, liker litt kaldere farger. Den andre minnet for mye om "Camo" farge :P 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde samme dilemmaet her om dagen, skulle male gjesterommet. Jeg liker kalde farger, bestemte meg for Jade og endte opp med Minty Breeze (typisk meg å ikke klare å bestemme meg). Malte i går og ble veldig overrasket over hvor annerledes fargen ble enn jeg trodde, den ble nydelig! Ikke like varm som jeg trodde, den er mer grå med et hint av mint :) En moderne, elegant og tidløs farge :) 

Resultatet ble som på dette bildet fra leiligheten til Lene Orvik:

leneorvik.jpg

Skrevet

folk er forskjellig :fnise:
Det var en vegg malt i Minty Breeze da jeg kjøpte leilighet, og allerede på visningen sa jeg til meg selv "fytti f for en grusom farge, den skal males før jeg flytter inn!!"

Anonymkode: f7796...82a

• Liker 1
Skrevet

Minty Breeze er vel den nye Caffe Latte. Altså fargen "alle" skal ha. Personlig synes jeg både Jade og Minty Breeze går for mye mot blått spesielt i kaldt vinterlys (Blir det jeg kaller "dametruseblå". Altså en slags utvasket, ubestemmelig lyseblå ;) ) og ville ha valgt en varmere, men fremdeles lys, grønnfarge. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg har minty breeze på kjøkkenet mitt, og den er så fiiin!😊

Anonymkode: 3e8e2...419

Skrevet

Jeg synes "alle" har minty breeze, så hadde nok gått for noe annet. Er jo så utrolig mange fine farger å velge i. Har du mye mørke møbler hadde jeg gått for en lettere farge. Av disse to, definitivt jade. 

Anonymkode: a5ffa...3b3

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Hei jeg har alltid hatt lyst på minty Breeze. 

Ville bare si at jade fra jotun og jade fra infra er to helt forskjellige farger. 

Den fra infra valgte vi og den er heelt annerledes enn fargekartet. 

Hvilke farger er nå populært å ha i stuen? 

jade.jpg

Skrevet
Akkurat nå, Interiørmamma skrev:

Ville bare si at jade fra jotun og jade fra infra er to helt forskjellige farger. 

Hvilke farger er nå populært å ha i stuen, og hvilken farge kunne denne jade fargen passe sammen med foruten hvitt?

jade.jpg

Skrevet

Akkurat nå, Interiørmamma skrev:

Hvilke farger er nå populært å ha i stuen? 

jade.jpg

AnonymBruker
Skrevet
On 25.1.2017 at 8:41 PM, AnonymBruker said:

Jeg synes "alle" har minty breeze, så hadde nok gått for noe annet. Er jo så utrolig mange fine farger å velge i. Har du mye mørke møbler hadde jeg gått for en lettere farge. Av disse to, definitivt jade. 

Anonymkode: a5ffa...3b3

Det er ikke lurt å gå for årets in-farge. Den finnes hjemme hos annenhver person og man blir drittlei og må male om ganske snart.

Anonymkode: 66b13...473

• Liker 1
Skrevet

Nei det er sant, hvilke farger passer med lyse møbler og turkis? 

Og ikke minst hvordan får jeg slettet to av de samme innleggene mine?

AnonymBruker
Skrevet

I mine øyne ser begge alternativene like grå og triste ut. Jeg hadde aldri valgt noen av dem.

Hva er det som gjør at folk flest har blitt så livredde for farger? 

Anonymkode: d31e6...427

Annonse
Skrevet

Jeg er glad i farger, har turkise og blå møbler, og noen vegger med retroblå. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kjøper du ikke prøvebokser av fargene og tester i det rommet du skal ha den? Det er mye lettere å velge når du ser de på veggen. Lysforhold spiller jo inn.

Anonymkode: 6b051...3f1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig malt to rom i grønt og blått fra lady, men fikk selv for litt sterkere. 

Lady nordisk hav

farger-2017-lady-pure-color-4625-nordisk

Og lady sjøsmaragd

Sens-Sj%C3%B8smaragd_ny.jpg

Kombinert med lys grå mur, lysere malt trepanel så ble jeg veldig fornøyd. 

Anonymkode: 8904e...8db

• Liker 1
Skrevet

Jeg har minty breeze. Synes den fargen er veldig fin :) Men den varierer noe i farge alt etter hvor mye lys som er på, dagslys fra vindu osv. Dersom det er opplett og lyst ute ser minty breeze ut som jade-fargen hos meg f.eks. 
Har en lys tapet på en langvegg da, tror kanskje det ville føltes litt tungt dersom alle veggene hadde vært minty breeze. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...