AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #1 Skrevet 24. januar 2017 Stuen min er va 40 kvm med halvåpen løsning mot kjøkken (kjøkkenskapet er gjemt bak en halvvegg og dermed ikke synlig fra stuen). Jeg har en relativt lang vegg (5-6 meter lang) hvor sofaen er plassert. Får aldri denne veggen til å funke, har forsøkt en hel masse ulike bildeoppheng, men blir aldri fornøyd. Tror det hadde vært veldig fint med en tapet på denne veggen, men det er en litt unaturlig vegg å bruke som fondvegg. Har googlet litt og ser at flere "ekaperter" hevder at tapet på alle veggene vil fremstå som roligere enn bare tapet på en eller to vegger. Jeg tror at tapetet jeg har falt for vil bli kult på alle vegger, men blir det to much? Vanskelig å mene noe om uten p ha sett tapet og stue, jeg vet, men har noen av dere innspill ifht påstanden om at tapet på alle veggene kan fremstå som roligere enn å bare ha tapet på en vegg? Noen med litt tapeterfaring her inne? Blir glad for svar! M. Anonymkode: 6c3c8...c22
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #2 Skrevet 24. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Stuen min er va 40 kvm med halvåpen løsning mot kjøkken (kjøkkenskapet er gjemt bak en halvvegg og dermed ikke synlig fra stuen). Jeg har en relativt lang vegg (5-6 meter lang) hvor sofaen er plassert. Får aldri denne veggen til å funke, har forsøkt en hel masse ulike bildeoppheng, men blir aldri fornøyd. Tror det hadde vært veldig fint med en tapet på denne veggen, men det er en litt unaturlig vegg å bruke som fondvegg. Har googlet litt og ser at flere "ekaperter" hevder at tapet på alle veggene vil fremstå som roligere enn bare tapet på en eller to vegger. Jeg tror at tapetet jeg har falt for vil bli kult på alle vegger, men blir det to much? Vanskelig å mene noe om uten p ha sett tapet og stue, jeg vet, men har noen av dere innspill ifht påstanden om at tapet på alle veggene kan fremstå som roligere enn å bare ha tapet på en vegg? Noen med litt tapeterfaring her inne? Blir glad for svar! M. Anonymkode: 6c3c8...c22 Eksperter, ikke ekaperter! 😀 M. Anonymkode: 6c3c8...c22
Derpderp Skrevet 24. januar 2017 #3 Skrevet 24. januar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stuen min er va 40 kvm med halvåpen løsning mot kjøkken (kjøkkenskapet er gjemt bak en halvvegg og dermed ikke synlig fra stuen). Jeg har en relativt lang vegg (5-6 meter lang) hvor sofaen er plassert. Får aldri denne veggen til å funke, har forsøkt en hel masse ulike bildeoppheng, men blir aldri fornøyd. Tror det hadde vært veldig fint med en tapet på denne veggen, men det er en litt unaturlig vegg å bruke som fondvegg. Har googlet litt og ser at flere "ekaperter" hevder at tapet på alle veggene vil fremstå som roligere enn bare tapet på en eller to vegger. Jeg tror at tapetet jeg har falt for vil bli kult på alle vegger, men blir det to much? Vanskelig å mene noe om uten p ha sett tapet og stue, jeg vet, men har noen av dere innspill ifht påstanden om at tapet på alle veggene kan fremstå som roligere enn å bare ha tapet på en vegg? Noen med litt tapeterfaring her inne? Blir glad for svar! M. Anonymkode: 6c3c8...c22 Jeg har jobbet med interiør i flere år, og hadde noen kommet til meg og satt de ville ha på alle vegger hadde jeg hoppa av glede. Dersom du tror en tapet kan bli overveldende, se om du kan bruke flere forskjellige til å ramme inn forskjellige deler av stua, samme farge/tone - men forskjellig design. Ikke vær så opptatt av hva andre mener, det er du som skal bo der.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #4 Skrevet 24. januar 2017 Takk! Til den tapeten jeg har sett meg ut finnnes det en som går i samme farger, men som har et enklere mønster ( i seg selv et litt kjedelig mønster) Har lurt litt på om den hadde blitt kul på overgangen til kjøkkenet. Selve kjøkkenet har hvitmalt panel, det ønsker jeg å beholde. I spisestuen har jeg et stort maleri. Når jeg ser tapetprøven opp mot maleriet tenker jeg at det er en litt vågal kombinasjon, men at den kan bli veldig kul hvis jeg får resten av rommet til å funke! Vanligvis kvier jeg meg ikke for å kaste meg ut i prosjekter, men tapet koster jo litt, så jeg må tenke litt i hvert fall 😀 M. Anonymkode: 6c3c8...c22
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #5 Skrevet 25. januar 2017 Noen flere som har erfaring med tapet? Anonymkode: 6c3c8...c22
Gjest Sobril Skrevet 3. februar 2017 #6 Skrevet 3. februar 2017 (endret) Jeg eeelsker tapet, og har tapetsert både kjøkken, stue og soverom. På soverom og kjøkken har vi samme tapet over det hele, men her blir mye brutt opp av skap og kjøkkeninnredning. I stua gikk vi for en original tekstilstrie fra 70-tallet, men valgte å ikke tapetsere hele stua med denne da det fort kunne bli litt vel "østblokk-preg" over det. Derfor har vi en meget frisk tapet i spisestuesonen. Men for all del - en stue blir jo gjerne brutt opp av møbler og diverse også, så samme tapet over hele tror jeg kan bli veldig fint 😊 Endret 3. februar 2017 av Sobril
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå