Gå til innhold

Håndkle med blekemiddelflekker - hvordan redde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vasket badet med et produkt som har blekemiddel i seg her om dagen, og jeg klarte å få produktet på et håndkle jeg har på badet. Håndkleet er blått, men har nå hvite/gule flekker der produktet kom i kontakt. Jeg lurer på å bare kaste det, men jeg kjøpte det for kun et par uker siden og synes det er litt kjipt å kaste det. Er det noe jeg kan gjøre for å fjerne disse flekkene, eller bør jeg bare kaste håndkleet?

Anonymkode: 38c50...94a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det håmdkle klarer du ikke å redde. 

Anonymkode: d238b...d19

Skrevet

Jeg ville bare beholdt det, flekker eller ei. Det funker da fortsatt til å tørke seg med.

Du kan jo forsøke tekstilfarge og se hva som skjer. Velg da en mørk farge, så du unngår skjolder.

Anonymkode: 30265...60a

• Liker 3
Skrevet

Tror ikke du får bort flekkene, men du trenger vel ikke å kaste det av den grunn. Er vel bare å vaske det. Har selv ett par håndduker med blekede flekker her og der, men  de blir nå brukt likevel. 

Anonymkode: fa9ca...5f7

• Liker 2
Skrevet

Leit å høre at det ikke er noen lur måte å fikse dette på. Jeg kjøpte håndkleet for å henge på badet når vi/gjester skal tørke hendene, så synes det er litt kjedelig at det skal ha flekker. Det ser jo ikke noe særlig fint ut :/

TS

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leit å høre at det ikke er noen lur måte å fikse dette på. Jeg kjøpte håndkleet for å henge på badet når vi/gjester skal tørke hendene, så synes det er litt kjedelig at det skal ha flekker. Det ser jo ikke noe særlig fint ut :/

TS

Ta det som en lærepenge. Klorin og andre blekemidler må du være høyst forsikrig med. Alle har vi dyrekjøpte erfaringe med ulike huslige sysler.  

Anonymkode: d238b...d19

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Jeg har sett blå håndklær med kritthvite blekeflekker. Mulig jeg er rar, men jeg syntes de var pene da jeg så dem. 

Du får tenke at det er batikkmønster :)

Anonymkode: 30265...60a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...