AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #1 Skrevet 24. januar 2017 Jeg er på utkikk etter en furuplate som jeg tenker å beise i drivved og bruke som bordplate. Hvor får man tak i dette og til hvilken pris? Målene jeg ser for meg er ca 100 x 200 cm med en tykkelse på 3-4 cm. Finnes det ferdig oppkappede plater jeg kan bruke, eller er slikt bestillingsvare? Anonymkode: 27e9b...e69
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #2 Skrevet 24. januar 2017 Jeg tenker med en gang, en hobbyplate i furu. Dette selger de over alt hvor byggmateriell selges. Feks. Coop Bygg, Monter, Byggmax osv. Anonymkode: 76190...e91
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #3 Skrevet 25. januar 2017 Men finnes det hobbyplater som er tykke nok? De jeg har sett er vel rundt 1-2 cm. Tror ikke det hadde gjort seg så bra som spisebord.. TS Anonymkode: 27e9b...e69
Leo Skrevet 25. januar 2017 #4 Skrevet 25. januar 2017 Nei, det finnes ikke hobbyplater som er verken tykke eller store nok. Det nærmeste du kommer er stavlimte benkeplater, men de er bare ca. 60 cm. brede. Det du nok må basere deg på å gjøre er å skru fast furubord i passe tykkelse og lengde på to tverrgående som er litt kortere enn ønsket bredde på bordet. Skrur du fra undersiden vil ikke skruene synes oppå bordplaten. Deretter kan du pusse og beise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå