Gå til innhold

Hardback bøker, hvordan leser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beholder dere dustjacketen på, eller tar dere den av mens dere leser boka? Hvordan gjør dere andre det?

Anonymkode: 00c59...56d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar alltid av smussomslaget når jeg leser, og har det på igjen før boken går tilbake i hyllen.

Egentlig er det litt bakvendt. De fleste bøker er jo mye vakrere uten omslag, slik at jeg egentlig burde "stilt dem ut" uten, og det er når bøkene er i bruk, at de trenger beskyttelse fra smuss, ikke når de står i hyllen. :P

Anonymkode: 92df6...552

• Liker 2
Skrevet

Legger alltid blankt bokbind på bøkene mine før jeg leser de, så det forblir på :) 

Anonymkode: 52e5d...6f4

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Legger det vekk.    

Det blir bare i veien, hvis det henger på..,

Anonymkode: 30585...1ff

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar alltid av smussomslaget når jeg leser, og har det på igjen før boken går tilbake i hyllen.

Egentlig er det litt bakvendt. De fleste bøker er jo mye vakrere uten omslag, slik at jeg egentlig burde "stilt dem ut" uten, og det er når bøkene er i bruk, at de trenger beskyttelse fra smuss, ikke når de står i hyllen. :P

Anonymkode: 92df6...552

Hehe, det paradokset har jeg ikke tenkt på. Jeg gjør akkurat det samme :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg sjekker om boken er fin under omslaget. Er den fin så tar jeg av omslaget. Er den ikke fin så blir omslaget på. Altså: jeg leser den ikke i stykker. Og om den ser lest ut så er det bare fint. Så jeg leser den på sitt peneste. :vetikke: 

Anonymkode: 9bdb0...8f8

Skrevet

Tar alltid av og setter på igjen når boken er ferdiglest.

Anonymkode: e3672...808

Skrevet

Kommer an på. Noen har et omslag som sitter veldig bra, mens noen glir veldig lett av og er irriterende. Sistnevnte tar jeg av, men putter på igjen før jeg setter de i hylla (med mindre omslaget er veldig stygt).

Gjest Raindrops
Skrevet

Tar det av, og som oftest forsvinner det eller blir ødelagt. 

Skrevet

Jeg tar de alltid av, som oftest kaster jeg det - men noen veldig få sparer jeg hvis jeg liker illustrasjonen spesielt godt. Foretrekker uansett pocket, så prøver å kjøpe det så ofte jeg kan. Med unntak for hage, koke og interørbøker. Da foretrekker jeg hardback og jeg beholder nesten alltid omslaget på.

Skrevet

Beholder det, og bruker det som bokmerke. Enda en ting jeg trodde alle gjorde som tydeligvis ingen gjør. :laugh:

Anonymkode: 53e56...391

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Beholder det, og bruker det som bokmerke. Enda en ting jeg trodde alle gjorde som tydeligvis ingen gjør. :laugh:

Hvordan bruker du det? Har du det på og bruker ene flippen som merke? :) 

Skrevet

Beholder det som oftest på og bruker det til bokmerke. 

Skrevet
På 24.1.2017 den 22.30, AnonymBruker skrev:

Beholder dere dustjacketen på, eller tar dere den av mens dere leser boka? Hvordan gjør dere andre det?

Anonymkode: 00c59...56d

Hardback-bøker og dustjacketen. Les mer! Slik at du får utvidet ditt norske ordforråd. 

Anonymkode: 3099f...4c9

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Rumle skrev:

Hvordan bruker du det? Har du det på og bruker ene flippen som merke? :) 

Ja, og når jeg kommer halveis bytter jeg til den bakerste flippen. Trodde det var noe av poenget med støvjakka jeg :fnise:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...