Gå til innhold

Når man har " alt" og likevel føler seg mislykket og nedstemt...

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87
Skrevet

Dette er et godt eksempel på at ytre omstendigheter ikke definerer hvordan man har det. Rik, suksessfull, godt likt, godt utseende, kjæreste og venner er ikke nødvendigvis det som definerer eller bestemmer om en har det godt. Det er lov å ha det kjipt slik du beskriver, selv om du har alt du trenger og mer enn det. 

Det du beskriver er mange av symptomene på en (mild) depresjon. Har du vurdert om du er deprimert? 
Gå til legen, eller ta tak i det på egen hånd. Det er ikke greit å gå å ha det slik som dette. Har det vart lenge? For mange vil en depresjon gå over av seg selv, men det betyr ikke at man bare skal sitte på ræva og vente på at det går over. Dessverre vil inaktivitet og isolasjon ofte la depresjonen bli verre, så selv om du ikke orker eller vil gjøre en dritt, så er det det som må til for å bli bedre. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det vel ikke høy utdannelse og god økonomi som er nøkkelen til lykke her i livet? Prøv å få deg noe annet å glede deg over også. En hobby, trene, u name it

Anonymkode: 6f2c3...179

Skrevet

Selvom en person har ''alt'' så betyr det ikke at man ikke skal få lov til å være nedstemt. Dere som mener noe annet er jo rett og slett idioter. TS klager jo ikke, hun har det ikke bra og det er helt ok selvom hun har det fint med andre ting. Blir som å si at jeg ikke kan klage på vondt i hodet en gang i blant, når det finnes mennesker med kronisk hodepine. Jeg burde heller egentlig ikke sitte her med macen min og skrive på KG fordi det finnes faktisk folk som verken har pc eller internett!!!! :PGud forby, sånne mennesker altså. Bare fordi TS sitt problem i deres hoder er ubetydelig i forhold til hva andre har, så gjør det det ikke mindre vondt for TS. 

Jeg synes du skal utfordre deg selv litt, TS. Ta deg fri og dra på en skikkelig reise med venner eller helt alene! Du er heldig og har økonomi til det - så hvorfor ikke? Fyll livet ditt med ting som gjør deg glad. Er det kanskje noe du er interessert i som du kunne tenke deg å drive med? Sy, strikking, maling, dyr? Synes du også skal ta deg en tur til legen for å rett og slett ha noen å prate med. Det å være deprimert er ikke noe å kimse av!!! Ta vare på deg selv og push deg. Veien dit er tung, men gud så deilig det vil bli når du har kommet deg dit. 

Anonymkode: 59bd8...fa7

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvom en person har ''alt'' så betyr det ikke at man ikke skal få lov til å være nedstemt. Dere som mener noe annet er jo rett og slett idioter. TS klager jo ikke, hun har det ikke bra og det er helt ok selvom hun har det fint med andre ting. Blir som å si at jeg ikke kan klage på vondt i hodet en gang i blant, når det finnes mennesker med kronisk hodepine. Jeg burde heller egentlig ikke sitte her med macen min og skrive på KG fordi det finnes faktisk folk som verken har pc eller internett!!!! :PGud forby, sånne mennesker altså. Bare fordi TS sitt problem i deres hoder er ubetydelig i forhold til hva andre har, så gjør det det ikke mindre vondt for TS. 

Jeg synes du skal utfordre deg selv litt, TS. Ta deg fri og dra på en skikkelig reise med venner eller helt alene! Du er heldig og har økonomi til det - så hvorfor ikke? Fyll livet ditt med ting som gjør deg glad. Er det kanskje noe du er interessert i som du kunne tenke deg å drive med? Sy, strikking, maling, dyr? Synes du også skal ta deg en tur til legen for å rett og slett ha noen å prate med. Det å være deprimert er ikke noe å kimse av!!! Ta vare på deg selv og push deg. Veien dit er tung, men gud så deilig det vil bli når du har kommet deg dit. 

Anonymkode: 59bd8...fa7

Det eneste TS nevner er sin gode økonomi 😉 da må man få lov til å påpeke et og annet altså... det er jo bare i beste mening. 

Prøv å bli mer sosial, gå på date, skaff en hobby eller en hund. 

Anonymkode: 6f2c3...179

Skrevet
På 24. januar 2017 den 22.08, AnonymBruker skrev:

Jeg har "alt på stell" god økonomi (solid buffer på over 300 000kr) , god inntekt ( tjener over 600 000 kr i året) , flott leilighet og alt som hører til. Når faste utgifter er betalt har jeg 16000 - 20 000 kr jeg kan bruke til hva jeg vil, hver måned. Jeg har godt forhold til foreldrene mine og nærmeste familie. 

Jeg er i midten av 20 årene, og mine venner mener jeg burde leve livet, men jeg greier ikke. Jeg er nedstemt og lei meg hele tiden, jeg føler meg mislykket og ubrukelig. Det tiltross for god utdanning og stabil studierelevant jobb. Jeg har ingen livsglede og ingen motivasjon, føler at jeg lever bare for å dra på jobb. Når jeg er hjemme sitter jeg stortsett på sofaen og stirrer på tv-en. Jeg er medlem på treningssenter, men ingen motivasjon til å dra på trening, jeg har såpass god råd at jeg kunne unne meg helgeturer og restaurantbesøk ofte, men jeg orker ikke. Jeg droppet til og med sommerferie fordi jeg ikke orket å reise vekk. Hva er galt med meg? Noen andre som har det sånn? 

Jeg ser at folk rundt meg med dårlig økonomi, ustabile jobber, og vonde familieforhold er mer lykkelige enn meg. Jeg har liksom alle forutsetninger for å være lykkelig, men føler totalt bortkommen. 

Har noen gode råd? 

Anonymkode: dba6d...8a2

Vel.

Du har jo alt på plass i forhold til trygghet. Krysse av. Du har en semi-solid base for tilknytning. Familie er ok, men siden du verken nevner venner eller andre nære så går jeg ut fra at du mangler noe her. En tja. Så har du en godt betalt jobb. Men er den av typen som gir noe tilbake. Altså: får du realisert ditt potensiale? Hvis ja har du 2.5 av 3 grunnfundament på plass. Hvis nei 1.5 av 3.

Ingen av desse, ts, har noe n som helst sammenheng med lykke. Ingen. What. So. Ever. Njet.

For å ha et liv med mening må du ha et poeng med livet. Et mål. Så finn et (eller flere) mål som oppriktig gir mening for deg, kan være alt fra å selge alt du eiger og dra til øst Timor som nonne (ekstremt høyterskel) via å jobbe for å gjøre lokalmiljøet ditt triveligere ved å jobbe med barn, stille på dugnad, være med i politikken e.l. til å bli sabla god på å bake. Ditt liv - ditt mål. Men finn et. Og når du har nådd det så finner du et nytt et. Mennesker uten mål er dypt ulykkelige. Mennesker som har nådd målet sitt er enda mer ulykkelige. Målet, som de vise sier, er veien. ;) 

Anonymkode: 37e79...6f7

Skrevet

Kan være D-vitaminmangel også. Utallige muligheter...

Anonymkode: e345e...bab

Skrevet
På 1/25/2017 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Dårlig tips å anbefale dette. Menn vil jo ikke ha forhold, de vil bare ligge rundt. Det har jeg lest her på kg nemlig!

Få deg heller en katt ts, eller et annet dyr, Det er så koselig. 

Anonymkode: 9190b...bb8

Sant nok. Mente bare at hun kanskje trenger få kjærlighet og gi kjærlighet. Hva med minus mann, pluss barn, tommel opp for dyr?

Anonymkode: c8ea9...7b8

Skrevet
21 timer siden, Hactar skrev:

Tja, jeg tenker at andre kan ha sine reelle problemer helt uavhengig av hva jeg har hatt å stri med. På samme måte som det ikke hjelper meg det aller minste at andre opplever de verste grusomheter i krig. Jeg er takknemlig for at jeg ikke opplever krig, men jeg trengte likevel hjelp med å ta tak i mine egne problemer for å få et godt liv.

Alle har som regel grenser for hva de syns er reelle problemer. Om du kjente noen som var dypt deprimert fordi de ikke har råd til en veske til 15 000, så hadde du kanskje blitt provosert du også? Lett å si her sånn at det ville aldri plaget deg, men jeg tror nok du kunne rullet med øynene om noen åpnet en tråd der de skrev de ikke orket stå opp om morgningen fordi de ikke hadde råd til den vesken.

Anonymkode: 74c03...8b6

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle har som regel grenser for hva de syns er reelle problemer. Om du kjente noen som var dypt deprimert fordi de ikke har råd til en veske til 15 000, så hadde du kanskje blitt provosert du også? Lett å si her sånn at det ville aldri plaget deg, men jeg tror nok du kunne rullet med øynene om noen åpnet en tråd der de skrev de ikke orket stå opp om morgningen fordi de ikke hadde råd til den vesken.

Anonymkode: 74c03...8b6

Det er ikke så uvanlig å ha gale forestillinger om hva som gjør livet vanskelig. Mennesker med kroppsdysmorfi kan for eksempel være overbevist om at bare én plastisk operasjon til skal gjøre dem lykkelig. Personen lider jo like fullt selv om hun ikke har selvinnsikt til å se at hun er syk og ikke stygg.

Hvis en person opplever seg dypt deprimert og tror at ei veske skal gi henne livsgnisten tilbake, har hun jo problemer. Hun vet kanskje ikke hva problemet egentlig er, men depresjon er jo en reell plage. Hvis vedkommende bruker "dypt deprimert" som en talemåte, blir det annerledes. Da vil jo de potesielle løsningene være noen helt andre.

Alt i alt tenker jeg at enhver må få lufte små og store frustrasjoner og bekymringer på et forum som dette. Så kan de som har noe å bidra med i en aktuell problemstilling svare, mens de som bare vil forholde seg til problemer av en viss alvorlighetsgrad, kan la være.

Skrevet

Her er det vel ingen tvil om at du trenger en kjæreste. Usikker på din vennekrets, men har du er kjæreste så har du en du kan dra på tur med, kino, kose med. Alt.

Så logg deg på en Finn kjæreste side og begynn søkingen. 

Anonymkode: fc6e1...ad6

Skrevet

Men du har jo ikke alt? Du har utdannelse, jobb og penger. Ingen av de tingene trenger å bety lykke. Jeg har selv de tingene du snakker om. Det er en trygghet for meg å ha på plass men gir meg ikke særlig lykke. Men å ha egen familie med mann og barn- det gir meg lykke. 

Det virker heller ikke som du har noen hobbyer? Kan jo hjelpe å engasjere seg i noe. Kanskje dating er noe du kan ha fokus på også?

Anonymkode: d0f36...766

Gjest Bruker115236
Skrevet (endret)

Du høres så absolutt deprimert ut. Støtter de andre forslagene om å bestille en time hos legen. Hvis du syns det er et langt steg å gå kan du kanskje prøve å snakke med noen om hvordan du har det?

Endret av Bruker115236

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...