Million Skrevet 25. januar 2017 #21 Skrevet 25. januar 2017 Jeg synes det høres ut som du har en depresjon. Veldig typiske tegn på det. Du bør gå til legen og forklare hvordan du føler det, at du har mistet livsgnisten og gleden over ting generelt. 1
FruSmith Skrevet 25. januar 2017 #22 Skrevet 25. januar 2017 Sånn går det for noen etter flere år med utdanning og skoleslit finner ut at ikke penger kan alene gjøre dem lykkelig. Gratulerer! Dette er en et "hint" fra universet om at du må finne lykke i andre ting enn formue. Du har fått en mild form for deperesjon pga din stagnasjon. Du må lære å leve annerledes. Penger kan ofte være et onde om ikke man vet hva man skal bruke dem til.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #23 Skrevet 25. januar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke på TV, jeg bare stirrrer på den. Det vil si at jeg ikke greier å følge med på programmer, bare stirrer tomt på skjermen. Det hender også at jeg bare har den på i bakgrunnen. Tror ikke jeg er avhengig av TV, i såfall ville jeg hatt en form for glede av å se på TV. Det har jeg ikke. Da burde det ikke være noe problem å la være å ha det på i noen dager og se hva som skjer? Anonymkode: e345e...bab
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #24 Skrevet 25. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da burde det ikke være noe problem å la være å ha det på i noen dager og se hva som skjer? Anonymkode: e345e...bab Nei, og det er det heller ikke. Anonymkode: dba6d...8a2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #25 Skrevet 25. januar 2017 Har noen her tips til hva jeg skal si til legen når jegctsr kontakt? Jeg er redd for ar han sier at jeg skal taneg sammen og bare trenger et spark bak. Selvom problemet mitt er større enn som så. Til sammenligning er jeg super effektiv på jobb og for utrettet masse der, men det er bare på hjemmebane alt "svikter". Anonymkode: dba6d...8a2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #26 Skrevet 25. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har noen her tips til hva jeg skal si til legen når jegctsr kontakt? Jeg er redd for ar han sier at jeg skal taneg sammen og bare trenger et spark bak. Selvom problemet mitt er større enn som så. Til sammenligning er jeg super effektiv på jobb og for utrettet masse der, men det er bare på hjemmebane alt "svikter". Anonymkode: dba6d...8a2 *ta meg sammen *når jeg tar kontakt Anonymkode: dba6d...8a2
miaw Skrevet 25. januar 2017 #27 Skrevet 25. januar 2017 Hvordan er det på jobben? Er det mye stress for å prestere best mulig? Jeg kjenner flere "karriere folk" som har tjent svært godt og gjort det bra i jobbene sine, men som ender med å bli overarbeidet og utbrent på grunn av presset.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #28 Skrevet 25. januar 2017 14 minutter siden, miaw skrev: Hvordan er det på jobben? Er det mye stress for å prestere best mulig? Jeg kjenner flere "karriere folk" som har tjent svært godt og gjort det bra i jobbene sine, men som ender med å bli overarbeidet og utbrent på grunn av presset. Det er mye stress og høyt tempo på jobben, mange oppgaver og korte tidsfrister. Men dette går i perioder, innimellom så kan vi gå hjem kl. 15.30 hver dag, mens i visse perioder jobber vi 5-10 timer overtid i løpet av en uke. Anonymkode: dba6d...8a2
miaw Skrevet 25. januar 2017 #29 Skrevet 25. januar 2017 Det virker som om du trenger en skikkelig ferie. Og da mener jeg skikkelig. Du har økonomisk mulighet til å ta deg fri, hva med bare å gjøre det? Få litt nye impulser, lei en eller annen hytte, logg av tlf og prøv å lev helt annerledes enn det du er vant med, og kjenn litt på åssen det føles.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #30 Skrevet 25. januar 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Få deg en kjæreste. Anonymkode: c8ea9...7b8 Dårlig tips å anbefale dette. Menn vil jo ikke ha forhold, de vil bare ligge rundt. Det har jeg lest her på kg nemlig! Få deg heller en katt ts, eller et annet dyr, Det er så koselig. Anonymkode: 9190b...bb8
Gjest Else-Britt Skrevet 25. januar 2017 #31 Skrevet 25. januar 2017 Skjerpings. Det er rådet mitt. Det er tidenes i-landsproblem, det du har lullet deg selv inn i.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #32 Skrevet 25. januar 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har "alt på stell" god økonomi (solid buffer på over 300 000kr) , god inntekt ( tjener over 600 000 kr i året) , flott leilighet og alt som hører til. Når faste utgifter er betalt har jeg 16000 - 20 000 kr jeg kan bruke til hva jeg vil, hver måned. Jeg har godt forhold til foreldrene mine og nærmeste familie. Jeg er i midten av 20 årene, og mine venner mener jeg burde leve livet, men jeg greier ikke. Jeg er nedstemt og lei meg hele tiden, jeg føler meg mislykket og ubrukelig. Det tiltross for god utdanning og stabil studierelevant jobb. Jeg har ingen livsglede og ingen motivasjon, føler at jeg lever bare for å dra på jobb. Når jeg er hjemme sitter jeg stortsett på sofaen og stirrer på tv-en. Jeg er medlem på treningssenter, men ingen motivasjon til å dra på trening, jeg har såpass god råd at jeg kunne unne meg helgeturer og restaurantbesøk ofte, men jeg orker ikke. Jeg droppet til og med sommerferie fordi jeg ikke orket å reise vekk. Hva er galt med meg? Noen andre som har det sånn? Jeg ser at folk rundt meg med dårlig økonomi, ustabile jobber, og vonde familieforhold er mer lykkelige enn meg. Jeg har liksom alle forutsetninger for å være lykkelig, men føler totalt bortkommen. Har noen gode råd? Anonymkode: dba6d...8a2 Lykke er en indre følelse, den får du ikke av materielle ting. Du må finne din indre lykke for å kunne leve i harmoni med dine omgivelser. Søk hjelp hos en psykolog - du har jo økonomi til å få hjelp privat. Anonymkode: 47701...974 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #33 Skrevet 26. januar 2017 På 25.01.2017 den 0.39, AnonymBruker skrev: Jeg har vurdert det, men føler ikke at jeg har noen grunn til å oppsøke lege. Det er folk som har det langt verre enn meg som ikke får hjelp, føler ikke at mine problemer er store nok. Jeg sliter med dårlig samvittighet konstant, jeg er redd for at jeg kaster bort livet mitt, sover bort helgene, og sitter på sofaen om ettermiddagene etter jobb. Anonymkode: dba6d...8a2 Det er jo ingenting i veien for å kontakte en privatpraktiserende psykolog. Da tar du ikke plassen fra noen. Jeg gikk til en psykolog i 4-5 måneder for å løse et helt spesifikt problem. vi hadde time annenhver uke, la en plan, jeg betalte (rundt 900 kr timen), og etter 3-4 måneder var ting blitt betraktelig bedre, en måned senere kunne vi avslutte. Ikke perfekt, men LANGT bedre enn utgangspunktet. Du har virkelig ingenting å tape på å prøve det. Anonymkode: 95348...3b6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #34 Skrevet 26. januar 2017 Gleden sitter på innsiden, det handler bare om å finne den. Når du søker utover etter det ene som skal gi deg livsglede vil du aldri finne den. Du må søke innover. Det er derfor mange med mindre enn deg er mer glade, de har funnet veien gjennom sin indre labyrint, de har funnet veien til egen glede. De har funnet ut hva som faktisk er viktig for seg selv, hva som faktisk gir dem mening i livet. Alt handler om perspektivet du har, hvordan du ser på ting. Du kunne vært tilfreds akkurat nå om du visste hvordan du fant veien gjennom din egen labyrint. De som ikke klarer det finner av og til en psykolog som kan vise dem veien. Men det skal sies at ikke alle psykologer er flinke til å vise andre veien, ikke alle psykologer har funnet veien selv en gang. Anonymkode: 74c03...8b6 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #35 Skrevet 26. januar 2017 Hvordan er livet ditt når det er ikke vintertiden? Feks, hvordan føler du deg når solen skinner og det er sommer? Kan være vinterdepresjon? Det har jeg og etter jeg begynt med noe tiltak (ikke anti-depressiv medisin) ble jeg SÅ utrolig mye bedre. Anonymkode: 641e3...803
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #36 Skrevet 26. januar 2017 må virkelig bare le om noen idioter her inne - "skjerpings..I-land problemer" BLAH BLAH BLAH. Ja, vet du hva, folk som ikke bor i i-land får lov å klage og ha problemer. Håper virkelig dere gå på verdens største smell - men ikke klage! Alltid noe andre stakkars ut i verden som har det verre en dere! Anonymkode: 641e3...803 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #37 Skrevet 26. januar 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: må virkelig bare le om noen idioter her inne - "skjerpings..I-land problemer" BLAH BLAH BLAH. Ja, vet du hva, folk som ikke bor i i-land får lov å klage og ha problemer. Håper virkelig dere gå på verdens største smell - men ikke klage! Alltid noe andre stakkars ut i verden som har det verre en dere! Anonymkode: 641e3...803 Tja, jeg vet ikke. Jeg tenker at de som roper høyest om i-landsplager noen ganger er de som har opplevd sterke vonde ting selv, men som har funnet en måte å leve med det på. Derfor synes de det blir tåpelig når noen har alt og klager, for de selv har hatt lite/ ingenting og måtte klare seg på det. Dersom man selv har gått gjennom dødsfall i familien, cellegift og har mistet jobben, så synes de kanskje det er litt provoserende når mennesker som har "alt" klager? Anonymkode: 74c03...8b6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #38 Skrevet 26. januar 2017 Jeg syns det kan høres ut som om du har noen mangler eller hormonforstyrrelser av noe slag. Få time hos legen og få tatt noen blodprøver. Få sjekket b12, stoffskiftet og slike ting. Dette høres ihvertfall ut som noe mer enn bare giddasløshet og i-landsproblemer for meg. Anonymkode: 984c5...573
Hactar Skrevet 26. januar 2017 #39 Skrevet 26. januar 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, jeg vet ikke. Jeg tenker at de som roper høyest om i-landsplager noen ganger er de som har opplevd sterke vonde ting selv, men som har funnet en måte å leve med det på. Derfor synes de det blir tåpelig når noen har alt og klager, for de selv har hatt lite/ ingenting og måtte klare seg på det. Dersom man selv har gått gjennom dødsfall i familien, cellegift og har mistet jobben, så synes de kanskje det er litt provoserende når mennesker som har "alt" klager? Anonymkode: 74c03...8b6 Tja, jeg tenker at andre kan ha sine reelle problemer helt uavhengig av hva jeg har hatt å stri med. På samme måte som det ikke hjelper meg det aller minste at andre opplever de verste grusomheter i krig. Jeg er takknemlig for at jeg ikke opplever krig, men jeg trengte likevel hjelp med å ta tak i mine egne problemer for å få et godt liv. 3
Kinno Skrevet 26. januar 2017 #40 Skrevet 26. januar 2017 Det høres ikke ut som du gjør det du vil i livet ditt. Sånt blir man deprimert av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå