Gå til innhold

Hva var din yndlings barne tv og tv program når du var liten? ca barneskole alder.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Husker jeg så på mye forskjellig. :) Likte godt Pokémon, Digimon, Huset med det rare i, Sesam stasjon, Mumfi, Noddy, Plipp, Plopp & Plomma, og Mummitrollet :) 

Og selvsagt Brødrene Dal 💕 

Endret av Magnifique
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 1989 modell :laugh:  Jeg elsket
Sesam Stasjon
Mumitrollet (nå i voksen alder samler jeg på mummikopper)
Huset med det rare i
Det var engang et mennekse (beste måten å lære anatomi på også haha, dere som har barn MÅ vise dem den serien)
Gutten med usynlig lego. Noen flere som husker den? Alle på min alder klør seg i hodet når jeg nevner det.

Også et hjertesukk:icon_frown: :
Det var en barnetvserie blant annet med en snakkete varmeflaske, jeg tror het Lydia eller noe. Jeg husker ikke resten, bare at jeg digga serien. Men spørr jeg venner og bekjente sier de fantasien er på villspor fordi ingen lager serie med snakkende varmeflasker hehe. Så er jeg sprø folkens, eller fantes det noe sånn? isåfall hva het den?

BarneTV nå suger! (sikkert tegn på at man er gammel, er når man sier ting dagens unge ser på suger haha)

Skrevet

Huset med det rare i, Kykkelikokos, Sesam Stasjon, Pingu. Men så veldig mye filmer som Sabeltann, Ronja Røverdatter, Pippi, Maja Steinansikt..

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, aicelain skrev:

Gutten med usynlig lego. Noen flere som husker den? Alle på min alder klør seg i hodet når jeg nevner det.

Også et hjertesukk:icon_frown: :
Det var en barnetvserie blant annet med en snakkete varmeflaske, jeg tror het Lydia eller noe. Jeg husker ikke resten, bare at jeg digga serien. Men spørr jeg venner og bekjente sier de fantasien er på villspor fordi ingen lager serie med snakkende varmeflasker hehe. Så er jeg sprø folkens, eller fantes det noe sånn? isåfall hva het den?

89 her også, og husker gutten med usynlig lego. 

Og den varmeflaska husker jeg vagt! Men aner ikke hva den het. Hadde vært moro å se igjen.

Skrevet (endret)

Fant den! Åh, minner!!

Endret av Hattifnatten
  • Liker 1
Skrevet

Jeg glemte såklart å nevne:
Kalle Klovn (hvordan kunne jeg glemme han?)
Og kykkeli kokkos -  åtte en fem fire ni tre NULL NULL sitter stømpt i hodet mer enn noe annet i verne. På anatomi eksamen for noen år siden glemte jeg alle blodårene som dagern før satt som støpt, det jeg derimot husket var 815 493 00. Og ja det falt i hodet mitt under eksamen :fnise: det gikk fint på eksamen likevel da (B)

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Hattifnatten skrev:

Fant den! Åh, minner!!

OMG LYKKE :alice: Im not crazy after all. 1989 FTW :nori: takk skal du ha. Minne strømmer på. Åååh kunne man bare ikke vært barn igjen for en dag :) 

Skrevet

jeg likte veldig godt den om den fabrikken som hadde en maskin som het Berta. Berta. Kjære Berta. Du er en deilig maskiiin

• Liker 2
Skrevet

Bertha var det den het

Skrevet

Helene og gutta

Silke

Tropical Heat

Anonymkode: b5186...b0c

Skrevet

Blitt fortalt at Mummidalen var hva jeg likte best. Enda glad i det!

Skrevet

Ole, Dole, Doffen , det var det jeg likte best av det jeg fikk lov til å se på. Likte Donaldfilmer også, men det fikk jeg omtrent aldri lov til å se på. Moren min mente at jeg skulle lese bøker og at unger ikke trengte å se på TV.  

Skrevet

Noen flere: Labbetuss, Titten tei, Tøydukke Anna, Teodor ...

Husker jeg så mye på Sky før jeg begynte på skolen (vi hadde akkurat fått kabel-tv, som jeg syntes var veldig spennende). Så mye på DJ Kat - ble vist en del tegnefilmer der, sånn som He-man, She-ra, Heathcliff (Mjaurits på norsk?), Care bears, Transformers osv.

Andre programmer på Sky: Fantasy Island, The Ghost and Mrs. Muir, Another World, Twilight Zone, Sky Trax (m/Pat Sharp) og mye annet som jeg ikke kommer på akkurat nå.

Anonymkode: 2d72a...265

Skrevet

Vanskelig å si hva som var favoritten akkurat.. men UHU var vel det som fenget mest på selve barne-tv. På cartoon network likte jeg poker puff jentene, også likte jeg totally spies veldig godt. På Disney gikk det mer i Kim Possible og zack og codys søte liv. Men før vi fikk sånne barnekanaler gikk det mye i det som gikk på tv2 etter skolen, og da var vel favoritten min Friends, som jeg faktisk ser på enda hvis jeg finner det på tv og det ikke går annet spennende. Så mye på tv som barn :P

Skrevet
På 24.1.2017 den 22.11, AnonymBruker skrev:

Vibeke Sæther og Geir Børretzen i LEKESTUEN

Anonymkode: 5aefd...a13

Husker du om det var lekestue der hun programlederen spiste på et flatbrød slik det skulle forestille et land? 

Anonymkode: 4182c...82a

Skrevet
2 minutter siden, Moonwalker skrev:

Blitt fortalt at Mummidalen var hva jeg likte best. Enda glad i det!

Jeg fikk ikke lov til å se på det, så da jeg en dag var hos ei venninne, så jeg en halv episode, hun gikk nemlig å sladret om at jeg så på og at hun kjedet seg. :fnise:

Skrevet

Husker fortsatt barne tv introen med den klovnen, esken, karusellen og hesten :nordvesta:

Anonymkode: ab8a2...408

Skrevet
På 24.1.2017 den 22.06, AnonymBruker skrev:

????

Anonymkode: 125c5...b21

Midt i smørøyet, og da spesielt seriene som fulgte med programmet. F.eks Borgen Skole, Asylet, Mysteriet med det levende lik, Brødrene Dal m. fl.

Barne tv-favorittene var Flukten fra Dyreskogen, Noahs dyrebare øy, Huset med det rare i, Mummidalen, Sesam stasjon, Gullars, Kykelikokos og masse annet jeg ikke husker navnet på.

Og man må jo nevne julekalendere som Amalies Jul, Jul i Blåfjell (var riktignok tenåring da), Vertshuset den gyldne hale og Jul i Skomakergata.

Skrevet

Anonymkode: 2d72a...265

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...