AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #1 Skrevet 24. januar 2017 Vi er to kvinner. Jeg er absolutt mer "romantisk" av meg enn henne, og jenteaktig. Hun er litt maskulin av seg i væremåten. Vi ble kjent rundt nyttår og har pratet daglig siden da, vært på et par dates osv. Problemet er at jeg syntes hun behandler meg en smule respektløst. Hun får meg ofte til å kjenne meg ubetydelig og liten, noe jeg ikke føler jeg fortjener. Dette er f.eks å ikke svare når jeg sier noe pent til henne (bare åpne slik at det står hun har sett meldingen), sier sjeldent noe pent til meg, sier ting som at "vi kan sikkert treffes en dag men hun er veldig opptatt". Ting hun er opptatt med er sosiale ting hun takker ja til, gjerne 3-4 avtaler på en dag, ikke ting hun nødvendigvis må. Syntes ofte hun svarer kanskje litt, ja, ikke frekt, men med en tone. Gjør litt rare ting i tillegg, som f.eks sender meg snap av at hun ser på en film vi har planlagt å se sammen, alene hjemme. (Syntes ikke sånt er spesielt hyggelig) Jeg har tatt det opp med henne, og hun sier at det ikke er meningen å være slik, men det vedvarer likevel. Virker litt likegyldig/uinteressert, selvom hun sier det stikk motsatte når vi prater om "oss". Jeg har ved et par anledninger ytret hvordan jeg kjenner det, slik at jeg har i alle fall mitt på det rene. I helgen var vi ute begge to, og jeg sa klart i fra at hvis hun ikke har tenkt å vise mer tydelig at hun er interessert så er det kanskje best å avslutte ting. Hun ønsket ikke å snakke om det der og da (forståelig), og sa vi skulle prate om det senere, og skiftet egentlig bare fokus til at hun ønsket at jeg skulle komme på samme utestede som henne for å ha det gøy. Sa vi kunne prate om det en dag hun fant tid, hvorav hun svarte okei, og jeg sa noe pent til avslutning. Hun har ikke svart. Etter dette har jeg begynt å ta litt avstand. Dvs sender ikke noe særlig snaps, har ikke noe hastverk med å svare på hennes/bryr meg ikke ved å svare på alle. Forsøke å føle frem stemningen litt i går ved å sende henne et artig bilde, hvorav hun spurte om jeg ikke burde ha lagt meg (praktisk grunn). Sier joda, men så bildet og tenkte på henne. Igjen, sett og inget svar. I dag sender hun blant annet snap av at hun ser på et tv-program vi begge liker, og at hun ser på den filmen vi hadde planlagt å se sammen. Bør jeg rett og slett bare trekke meg tilbake? Er ufattelig interessert, så syntes det er vanskelig. Blir bare skikkelig lei når det er slik det skal være. Anonymkode: 58b44...466
Gjest Hemoglobin Skrevet 24. januar 2017 #2 Skrevet 24. januar 2017 Nei, hvorfor dater du henne? Hun eier tydeligvis hverken sosiale antenner eller respekt for deg. Å gjøre noe alene som dere hadde blitt enige om å gjøre sammen, det er bare kjip oppførsel. Uansett om man er bifil, lesbisk eller hetero. 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #3 Skrevet 24. januar 2017 2 minutter siden, Hemoglobin skrev: Nei, hvorfor dater du henne? Hun eier tydeligvis hverken sosiale antenner eller respekt for deg. Å gjøre noe alene som dere hadde blitt enige om å gjøre sammen, det er bare kjip oppførsel. Uansett om man er bifil, lesbisk eller hetero. Syntes også dette var litt spesielt. Én ting er jo å gjøre det, men syntes det var rimelig sært å sende meg et bilde av at hun gjør det. Er skikkelig lei, men liker henne godt. Kjente derimot at den der stakk litt ekstra. Anonymkode: 58b44...466
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #4 Skrevet 24. januar 2017 Hehe. Føler at hadde hun vært mannen og du dama, så hadde saken vært ganske klar for å si det sånn. She's not that into you. La det gå. Om du er så keen som du skriver, så gjør du nok ikke det og da får du bare ta konsekvensene av det, når dagen kommer og hun faktisk klarer å få seg til å si rett ut at hun ikke er interessert.. Anonymkode: 720b6...546 6
WubWub Skrevet 24. januar 2017 #5 Skrevet 24. januar 2017 Hadde droppet henne umiddelbart ved første krenkelse. 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #6 Skrevet 24. januar 2017 4 minutter siden, WubWub skrev: Hadde droppet henne umiddelbart ved første krenkelse. Det morsomme her på KG er at når menn blir behandlet slik at damer så er det "en krenkelse". Men når damer blir behandlet slik av menn så får damene beskjed om at "han er langt over din liga og bruker deg som leketøy" og "finn deg en snill mann, istedenfor å gå etter de 20% kjekkeste" osv.. Anonymkode: 720b6...546 1
WubWub Skrevet 24. januar 2017 #7 Skrevet 24. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det morsomme her på KG er at når menn blir behandlet slik at damer så er det "en krenkelse". Men når damer blir behandlet slik av menn så får damene beskjed om at "han er langt over din liga og bruker deg som leketøy" og "finn deg en snill mann, istedenfor å gå etter de 20% kjekkeste" osv.. Anonymkode: 720b6...546 Morsomt at du tillegger meg meningene og ytringene til andre å drar en kobling mellom deres kommentarer og mine.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 24. januar 2017 #8 Skrevet 24. januar 2017 Virker som hun ikke er interessert, men tør ikke å si det til deg, hun gir jo ganske tydelige signaler om det. Har du noe å tilby som ingen andre av vennene hennes har? Som bil, penger, bra sex eller noe? Virker som hun holder deg på gress for en eller annen grunn. 2
Franord Skrevet 25. januar 2017 #9 Skrevet 25. januar 2017 Hun virker hverken spesielt sympatisk, eller interessert i deg - annet enn til litt hygge og tidsfordriv når det passer henne. Gå videre og finn deg noen som gjør deg glad, og ikke usikker og lei. 4
Cuntzilla Skrevet 25. januar 2017 #10 Skrevet 25. januar 2017 Høres ut som han forrige jeg datet. Bortsett fra det med å sende bilder av at man ser filmer man skulle se sammen, det er jo bare ... rart. Men han var en som ga veldig lite av seg selv, ga få komplimenter, tok lite kontakt og virket generelt fullstendig uinteressert. Jeg fikk mer oppmerksomhet og flørt fra sånn omtrent alle andre menn jeg har kontakt med i hverdagen, han i kassa på Kiwi virket som han brydde seg mer om min generelle velvære enn han som hadde en tannbørste stående hos meg liksom. Sa det til han, han skjerpet seg faktisk veldig, og ting ble bedre. Men det skulle bare en liten krangel (om noe helt annet) til før han snudde 180 grader og ble nesten direkte kald. Etter en ukes tid med dårlig kommunikasjon, hvor han enten ikke svarte på meldinger eller svarte noe kaldt "whatever"-greier, og ditchet et par avtaler vi hadde så avsluttet jeg det. Og det var en befrielse! Det kan så fort bli en ond sirkel det der, jo mer den andre trekker seg unna, jo mer løper man etter. Ting man ikke tenkte over eller som bare var en liten irritasjon i starten som at han ikke kontaktet deg på en dag eller to, blir et slag i trynet når man er i den der fasen du er i nå. Og det blir bare verre, det blir ikke bedre, for du blir gradvis mer og mer koko i hodet av det. Man tror til slutt man er forelsket fordi man føler seg så desperat etter at den andre skal gi noe tegn på at den er det. Men du er ikke det altså. Du kommer til å sørge i kanskje en uke, og så være sint i en uke, men en dag er alt bare et fjernt minne. Bare ta helt avstand, si at det ikke funker for deg slik det er nå. Hun vil sikkert fortsette, men det er jo bare på akkurat den måten hun har holdt på nå og det kommer til å gi deg grå hår og hovne øyne. 1
Gjest Minesveiper Skrevet 25. januar 2017 #11 Skrevet 25. januar 2017 (endret) Jeg synes du burde droppe henne. Når man er veldig tiltrukket av en ser man gjerne litt forbi dumme ting h*n gjør. Når noen er i stand til å oppføre seg som en skikkelig dust er de ikke noe å samle på. Hvis hun ikke er interessert burde hun bare si det isteden for å poste bilder av hun ser filmer dere har planlagt å se sammen. Det er ganske smålig oppførsel. Endret 25. januar 2017 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #12 Skrevet 25. januar 2017 Når hun gir deg en dårlig følelse etter så kort tid så er det ikke noe godt tegn. Små røde flagg kan fort bli større og en magefølelse om at noe ikke stemmer er som regel riktig. Hvis du opplever at hun trykker deg ned, selv om det ikke blir sagt ut i rene ord, så er det ikke noe å satse på. Anonymkode: 55032...d5a 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #13 Skrevet 27. januar 2017 Vi var og drakk kaffe i dag (hun spurte meg ut her forleden). Det kan hende jeg har misforstått litt, men hun spurte om jeg var ledig mellom tidspunkt x og y, noe jeg sa ja til. Antok da vi skulle være i lag denne tiden, siden det ikke var det lengste tidsrommet. Etter ca 1t opplyser hun meg om at hun må gå om 20 minutter pga hun har en avtale om å treffe noen folk. Jeg tenker bare okei, greit, lar det gå til og syntes egentlig det var like greit. Hun flørter ikke, er passiv og samtalen gikk trått i dag. Som sagt, jeg liker henne, men tror ikke jeg gidder å legge noe mer innsats i noen som tydeligvis legger null innsats i meg. Føler ikke hun ønsker at jeg skal føle meg smigret/bra, så da gidder ikke jeg forsøke noe mer der heller. Hvis hun bare ønsker vennskap så får hun si det. Jeg var ærlig med mine følelser sist lørdag og tok opp hvordan jeg oppfatter henne. Hun sa vi skulle prate om det "senere" - men det har hun ikke tatt noe mer initiativ til. Føler ikke det er min jobb å ta det opp på nytt, da det bare begynner å virke dumt hele greia. Tenker nok at jeg ikke legger noe mer innsats i dette her. Blir bare lei meg. Kanskje det jeg egentlig liker er at hun er litt "uoppnåelig" og at jeg får en liten "rus" av de få, fine tingene hun sier/gjør for meg. At jeg egentlig bare liker det, ikke selve henne. Trist, men det får bare bli sånn. TS Anonymkode: 58b44...466 2
Nuttery Skrevet 27. januar 2017 #14 Skrevet 27. januar 2017 Jeg tror du gjør veldig lurt i det. Om hun er interessert og faktisk klarer å ha et normalt følelsesforhold med deg så vil jeg tro hun tar kontakt selv og kanskje er litt mer voksen og faktisk sier fra hva hun ønsker. Hvor gamle er dere?
Zouk Skrevet 27. januar 2017 #15 Skrevet 27. januar 2017 Kutt henne ut du. Veldig lurt du er klar på hvordan hun får deg til å føle deg. Det er der fokuset må ligge. Mange er for analytiske og tenker at fordi vedkommende ikke har vært direkte slem så er alt i orden. Men det er ikke så lurt. Å sende mld om at hun f eks ser film dere hadde tenkt å se sammen er forresten litt slemt. I hvert fall vitner det om veldig korte sosiale antenner. Og det er heller ikke særlig attraktivt. Du finner en ny som er genuint snill, helt sikkert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå